[WN] Reitshop Cuxland zadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Moontje1991

Reitshop Cuxland zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-12 11:14

Heeft er iemand ervaring met de boomloose zadels van Reitshop Cuxland
Ik zag op bokt meerdere advertenties van ze staan maar kan nergens een topic over ze vinden.
Heeft iemand deze zadels ooit in het echt gezien?
En hoe zit het met de kwaliteit ik vindt de prijs namelijk wel erg laag.
Ik heb eerst naar een freemax gekeken maar heb inmidels begrepen dat die niet meer worden gemaakt.
Mischien weer iemand een ander alternatief voor de freemax?
BM is helaas veel te kostbaar.
En star trek vindt ik echt foei lelijk een harde pommel en cantle vindt ik toch wel een vereiste.
Dus niet die flubber dingen zoals een barefoot heeft.

Oja het betreft een budget van zo`n 1000 euro (duizend euro)

Diaz

Re: Reitshop Cuxland zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 13:45

Ik durf zelf die van die bokt ads (en marktplaats) niet aan.. ik heb een keer zo'n goedkope geimporteert als test.. en de kwaliteit is nogal een verschil met bijv. barefoot (prijs ook natuurlijk..)

Ik ga zelf voor een Hilason boomloos. (dat is een soort Bob-marshall)

makkie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 13:50

ja ik zat net toevallig ook al te kijken
ben ook zeer benieuwd
want zit er wel super gaaf uit
mijn vriendin heeft een bf en ik ben daar niet zo over te spreken.
Vind de zit te gedwongen
En ook echt duur
Ik denk dat ik een langs de winkel ga om met eigen ogen te bekijken

_Zeppelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 13:55

Ik heb de advertentie ook gezien, en vroeg me precies hetzelfde af.
Ik volg even :Y)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 19:47

Die zadels heetten boomloos te zijn, maar veel flex zit er niet in. De voorkant is aan de smalle kant, dus een bredere pony past er niet onder, aangezien de pommel vast aan het zadel zit en die niet meeveert.

Het zadel is de goedkope tegenhanger van de Freemax Western en het feit dat die niet meer wordt gemaakt zou al genoeg moeten zeggen.

Tegenwoordig zitten er panelen onder die met klitteband vastzitten, zodat je ze - volgens de verkoper- zelf passend kunt maken.
Kijk hier mee uit, want die panelen zijn langs de ruggegraat keihard (ondanks soms het bonotje er omheen) en de kans dat je ze verkeerd/ongelijk afsteld is groot.
Verder zijn de panelen recht langs de ruggegraat en op een paard met wat holling/schoft werkt dat niet.

Kijk eens naar de fotoos van dit vergelijkbare zadel en zie hoe knullig/lelijk het in elkaar zit.
http://www.ebay.de/itm/CLARK-baumloser- ... 2a16576584

Beter spaar je even door voor een Deuber&Partner Startrekk of een Bob Marshall, ook de FreeForm Western van Buitenzinnig is een goed alternatief.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 19:13

Als je persee boomloos wilt met een echte westernlook en goede kwaliteit dan heb je niet veel meer keus dan BM, Startrekk en freeform. Die van Freeform heb ik ook een rondje op gehobbeld. Zit erg lekker maar wel krap. Daarnaast vind ik de afwerking daarvan wat minder met de ritsjes.

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 16:25

Van de Startrekk Commander (westernzadel) heb ik een testzadel in de gewone en in de korte (shorty) versie.

gizmo_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 02:21

Bij ons op stal is inmiddels 1 cuxland boomloos western zadel bestelt en binnen gekomen en de eigenaar is er erg tevreden mee.
Een andere stalgenoot en ik hebben inmiddels er ook 1 bestelt omdat we het echt een super mooi zadel vonden wat lekker zit en goed ligt!!! Dus ben erg benieuwd wanneer onze zadels binnen komen! Ik laat het jullie weten..

Groetjes

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 17:34

Op het paard van mijn moeder ligt hij als gegoten en zo ook op mijn arabier.
De kussens die je kunt verplaatsen zijn inderdaad wel wat hard, maar er is ook niet gezegd dat je er zonder speciale pad mee kan rijden.
Ik heb gewoon een goed pad eronder en dan is er niets aan de hand. De kussens zijn WEL recht :) en ook geheel afhankelijk van hoe jij ze erop legt.

Overigens is het ook WEL zo dat als je een dressuurzadel koopt, de kussens ook niet heerlijk zacht zijn. Dat is hard en stug en veert nog minder mee dan bij dit zadel.
Paard loopt er werkelijk waar SUPER mee en het zit HEERLIJK.

Ik denk dat je alleen geen rekening hoeft te houden met jarenlang gebruik. In verband met de prijs-kwaliteit verhouding :)

*zeer tevreden gebruiker*