[WN] Quater dekens welke merken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JamieShanin

Quater dekens welke merken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-11 19:20

Hallo,

In de zoek functie heb ik niet kunnen vinden wat ik wilde...

maar ik zit nu met een probleem... Ik heb een Oldenburger x Tuiger met een vrij forse nek en schouder partij...

Maar meneer scheurt uit zijn dekens... (QHP winter deken 300gr ) de sluitingen springen er na 1 dag al af... die heb ik er nu weer opgenaaid maar mijn regendeken is nu ook iets wat te klein geworden... maar wie weet een goede deken (quater) voor een paard met een forse nek.schouder, met een on uit scheurbare sluiting? de sluiting van Amigo vind ik erg fijn alleen de deken scheurt nog al snel...

Met Vriendelijke groeten JamieS

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 12:32

Horseware Rambo's of de Bucas big neck. Hele stevige dekens die niet zo snel scheuren en ruimte genoeg hebben voor een brede hals/nek. Ze kosten alleen ook wat ;)

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 12:34

houd er wel rekening mee, dat een quarter deken voor korte brede paarden zijn.en niet in hele grote maten.
een tuiger heeft een ander model..

JamieShanin

Re: Quater dekens welke merken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-12 13:16

dank jullie wel !!!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 13:32

Amigo's passen mijn Paints ook prima, alleen vond ik die te snel niet-meer-waterdicht.

Ik heb er nu voor het tweede seizoen op rij Weatherbeeta's opliggen (met daaronder Amigo onderdekens). Pasvorm is super en ze blijven -tot nu toe- netjes waterdicht. Ze kosten ook niet zo heel veel :-) .

Als ik nu iets moet vervangen, denk ik dat ik de dekens die UHG shop verkoopt eens ga proberen. Die zijn speciaal voor Quarters maar nog wel redelijk betaalbaar.

Hammeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 13:37

Als je nieuwe dekens moet, zijn die van UHG shop echt ideaal!
Heb zelf een kruising draver x volbloed met een heel moeilijk maatje en ik ben werkelijk waar héél tevreden van de pasvorm van de Stormshield dekens!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 13:38

Ik gebruik al jaren Amigo's voor de QP's. Gemiddelde levensduur is 3 a 4 jaar. Maar ze staan hier de hele dag in het zand, dus dat slijt wel harder. Geen last van kale schouders of kapotte schoften iig.

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-12 13:38

Dank jullie wel!!

Ja dat vond ik ook het nadeel van amigo hij is zo snel niet meer waterdicht!.. j=ik heb hem gewassen met waterdicht spul en 3x ingesprayd en nu gaat het wel weer.

paardje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 13:47

Ik gebruik al heel lang Amigo's egt top kwaliteit

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 14:08

JamieShanin schreef:
Dank jullie wel!!

Ja dat vond ik ook het nadeel van amigo hij is zo snel niet meer waterdicht!.. j=ik heb hem gewassen met waterdicht spul en 3x ingesprayd en nu gaat het wel weer.

Heb ik met de Rambo's geen last van. Ik spuit ze elk jaar helemaal schoon met een hogedrukreiniger en doe er verder niks aan. Blijven super waterdicht en zijn toch al een paar jaartjes oud.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 14:12

Ik haak ook even aan.

Zijn die big neck dekens ook geschikt voor paarden met een hele hoge halshouding? Mijn Gelderse merrie heeft nl een hele vertikale hals waardoor dekens op haar rug niet lekker zitten en op de boeg wat strak. Maar ze heeft niet een enorm brede schouderpartij of zo.

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 14:17

Ik heb zowel voor onze grote brede tuiger als onze gemiddelde quarter de deken van Kerbl Rugbe (via agradi) http://www.agradi.nl/dierbenodigdheden/ ... 4080020/53 en ik moet zeggen dat die goed bevalt. Ik heb 3 paarden bij elkaar staan die nogal eens willen klieren en de dekens blijven goed liggen en vooralsnog blijven ze goed. Lange termijn ervaring heb ik er nog niet mee.

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 17:23

NatasjavE schreef:
Zijn die big neck dekens ook geschikt voor paarden met een hele hoge halshouding? Mijn Gelderse merrie heeft nl een hele vertikale hals waardoor dekens op haar rug niet lekker zitten en op de boeg wat strak.

Bij UHG shop zijn er Stormshield dekens te koop met een uitgesneden schoft voor paarden met een hogere halshouding.
Ik had er ook 1 besteld voor mijn TWH merrie met ook een hogere halshouding, maar helaas was de juiste maat niet meer verkrijgbaar. Toen dus een Stormshield Versatility gekozen en die zit bij mijn merrie ook goed. Zeer tevreden over de algehele pasvorm ook :j

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 09:47

ik heb voor mijn diknek/borst paint de stormshield van UHG shop en de deken is echt GE WEL DIG !!!!

kan hem iedereen aanraden. bij ons liggen ze op 3 behoorlijk verschillende quarters en liggen bij alle 3 als een huis.
1 van de paardjes heeft normaal alle dekens achterstevoren-binnenstebuiten als hij van de wei af komt en deze heeft nog geen enkele keer ook maar scheef gelegen! echt super.

ze kosten de helft van de Rambo QH dekens maar zijn minstens net zo goed! (iemand anders op stal heeft de rambo qh)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 09:49

Mikkee schreef:
NatasjavE schreef:
Zijn die big neck dekens ook geschikt voor paarden met een hele hoge halshouding? Mijn Gelderse merrie heeft nl een hele vertikale hals waardoor dekens op haar rug niet lekker zitten en op de boeg wat strak.

Bij UHG shop zijn er Stormshield dekens te koop met een uitgesneden schoft voor paarden met een hogere halshouding.
Ik had er ook 1 besteld voor mijn TWH merrie met ook een hogere halshouding, maar helaas was de juiste maat niet meer verkrijgbaar. Toen dus een Stormshield Versatility gekozen en die zit bij mijn merrie ook goed. Zeer tevreden over de algehele pasvorm ook :j

Aha, ja dat vindt ik een fijne tip. Thanks.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 09:50

quarterH schreef:
ze kosten de helft van de Rambo QH dekens maar zijn minstens net zo goed! (iemand anders op stal heeft de rambo qh)

En ook dat is goed nieuws *D

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 14:26

wat bij mijn quarter ook vaak helpt is een deken kopen met halve hals, dan komt er duidelijk minder druk op de sluitingen aan de voorkant.

het merk Shire heeft ook dekens voor paarden met bredere vormen, die hebben verschillende sterktes.