Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
JSeine schreef:Ligt aan wat voor type paard je hebt. Wat is het ras van je paard?? Dan kan ik je precies vertellen wat voor inch zadel je nodig bent voor western;)
Leuk dat je ook overstapt op western!!
Nickolay schreef:JSeine schreef:Ligt aan wat voor type paard je hebt. Wat is het ras van je paard?? Dan kan ik je precies vertellen wat voor inch zadel je nodig bent voor western;)
Sorry maar wat heeft het ras van het paard te maken met welk inch maat zadel je nodig hebt.
Inch maat zadel is afhankelijk van de maat van je eigen achterwerk.
Als je normaal een 17" engels zadel had, zou ik nu gaan kijken voor een 15" western zadel.
Maar dit is afhankelijk van wat voor soort zadel: reining, pleasure, allround? Zitting kan erg verschillen, dus ik zou het gewoon passen.
Natuurlijk is het belangrijkste dat het goed op je paard past.
Nickolay schreef:JSeine schreef:Ligt aan wat voor type paard je hebt. Wat is het ras van je paard?? Dan kan ik je precies vertellen wat voor inch zadel je nodig bent voor western;)
Sorry maar wat heeft het ras van het paard te maken met welk inch maat zadel je nodig hebt.
Inch maat zadel is afhankelijk van de maat van je eigen achterwerk.
Als je normaal een 17" engels zadel had, zou ik nu gaan kijken voor een 15" western zadel.
Maar dit is afhankelijk van wat voor soort zadel: reining, pleasure, allround? Zitting kan erg verschillen, dus ik zou het gewoon passen.
Natuurlijk is het belangrijkste dat het goed op je paard past.