[WN] the western way

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bumblehorse

the western way

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-11 13:05

Hoi,
ik heb al een goed passend zadel, maar nog geen pad voor eronder (is wel gepast met en zonder pad met 2 kenners)
Degene die me dadelijk ook western rijles zal geven rade me aan om een neopreen + een pad te nemen.
Met wat soort pad rijden jullie onder je westernzadel?

groetjes!

Martine

Re: the western way

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 13:15

HAR - WN-TR

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 13:29

Een neopreen + een pad..? := Je bedoelt een pad van neopreen neem ik aan?
Nadeel van neopreen is dat het geen zweet opneemt, ik zou eerder voor natuurlijk materiaal zoals wol of vilt gaan aangezien dit vocht absorbeert. Het ligt heel erg aan jouw persoonlijke voorkeur en die van je paard (sommige kunnen bijvoorbeeld slecht tegen neopreen ;) ) als hij maar goed dempend is (geen dunne blanket/onderpad oid) maar ook weer niet te dik, als het zadel namelijk goed past zorgt dit er alleen maar voor dat ie te krap gaat zitten :)

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 13:31

ik denk dat er neopreen + een blanket word bedoeld.
neopreen is goedkoop,maar niet erg goed voor je paard.spaar liever ff door voor een goede pad ( en nooit alleen een blanket gebruiken !).2ehands zijn ze niet zo gek duur, en volop te vinden.
natuurlijke materialen zijn het beste, zoals een onderzijde van echt schapevacht, of echt wolvilt.
een dikke fleec pad kan ntl. ook.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 10:06

Ik heb nog een mooie cremewitte pad van Classic Equine voor je te koop, zie [EA-TK-AP] [TK] WN diverse pads/blankets
Neopreen is mij afgeraden door een zadelmaker omdat het in de zomer veel te warm onder die pad wordt en die warmte niet wegkan.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 18:13

Ik gebruik gewone wollen pads van Toklat/Reinsman.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 20:25

die zijn van fleece (kunststof).