[WN] Paint blijft uit dekens groeien

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Melanietje_

Paint blijft uit dekens groeien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-11 10:55

Hoi,

Ik heb een paint horse ruin en dit is de 2de keer dit jaar dat ik een nieuwe deken moet gaan kopen omdat hij te groot is geworden voor zijn deken. Heeft iemand een tip hiervoor? en misschien een advies welke dekens het beste blijven liggen op een brede paint

groetjes melanie

Cassidy

Re: Paint blijft uit dekens groeien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 11:07

En jong paard gaat blijven groeien. Ook een paard dat in het werk staat gaat meer spieren krijgen. Een multifit-meegroeideken bestaat helaas niet.

Ik heb zelf goede ervaringen met de Highliners van Harry's Horse. Een mooie deken voor een breed paard zijn ook de dekens van BigD.

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 11:29

hihi, join the club. Mijn paint is van dezelfde leeftijd, en hij groeit ook nog steeds uit zijn dekens.
Niks aan te doen, helaas. Een te grote deken gaat schuren, en een te kleine weer knellen.
Welke maat heeft ie nu?

Niezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 11:40

Agradi heeft voor nog geen tientje een dekenverlenger.
Geen wereldoplossing maar geeft je wel een paar centimeter speling.

_Melanietje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-11 11:41

hiphopje schreef:
hihi, join the club. Mijn paint is van dezelfde leeftijd, en hij groeit ook nog steeds uit zijn dekens.
Niks aan te doen, helaas. Een te grote deken gaat schuren, en een te kleine weer knellen.
Welke maat heeft ie nu?

ligt aan hoe die valt maar 185 of 195 (maar zijn soms dan wel wat te lang)

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 11:58

mijn paintje begon 2 jaar geleden met maatje 170 en is nu weer uit de 185 gegroeid.
Het zijn vooral spieren die hij nu krijgt, waardoor zijn billen er telkens uitfloepen en het bij de voorkant weer gaat knellen.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 12:09

Tja jonge paarden groeien. Mijn paintje die ik vanaf jaarling heb is ook van de 165 die ze toen had, nu al naar een 198 gegaan.
Ik heb alleen nooit vaker in het jaar een andere moeten kopen omdat ze eruit groeide, ze is gelijk van een 185 naar een 198 gegaan. Die was in eerste instantie te groot, maar Horseware Rambo's hebben het voordeel dat ze ook bij te groot super blijven liggen ;) Als ze nu nog breder wordt ligt er al een RamboXL voor dr klaar. Die zijn ideaal voor brede paarden, zijn ruimer gesneden in de hals.

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 10:15

zelfde probleem hier, rambo heeft echte quarterdekens, die passen wat beter, onze ene ap is 1.60 hoog, en draagt een deken voor paarden van 1.65m hoog, de andere is nog breder en 1.57 hoog, draagt dezelfde maat, maar past nu eigenlijk ook al niet meer.begonnen met 185, moet nu naar minimaal 200 gaan.
Die brede paardjes blijven maar groeien lijkt wel:)

lindavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 10:16

De dekens van Sectolin (niet zo duur) zitten mijn quarter erg goed. Heb nu 195.

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 15:03

@lindavan, mag ik vragen hoe hoog jouw quarter is, en is het een breder typ, of juist wat smaller?

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 15:05

Rambo quarterdekens. Mijn appaloosa groeit er ook elk jaar uit.

_Melanietje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 15:24

Splash_ schreef:
Rambo quarterdekens. Mijn appaloosa groeit er ook elk jaar uit.

maar is dat niet een beetje duur om elke jaar nieuwe rambo quarterdekens te kopen ik vind ze nogal prijzig voor een deken waar hij misschien toch weer uitgroei

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 15:25

Je vroeg toch om een brede, goede deken? Dat is de rambo quarter, zeker voor amerikanen. Het is ook duur, maar dan zet ik hem op marktplaats en ben ik hem vrij snel weer kwijt. Een goedkopere deken kan natuurlijk ook!

_Melanietje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 15:27

Splash_ schreef:
Je vroeg toch om een brede, goede deken? Dat is de rambo quarter, zeker voor amerikanen. Het is ook duur, maar dan zet ik hem op marktplaats en ben ik hem vrij snel weer kwijt. Een goedkopere deken kan natuurlijk ook!

ja dat klopt en ik ben daar zeer geinteresseerd in maar voor mijn inkomen (als werkende student) is die voor mij iets te duur

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 15:30

Geen quarter hier, wel een erg breed paard, dus misschien dat je hier wel wat aan hebt.

Harry's horse ligt goed op de mijne, mooi veel ruimte bij de borst en schouders en ook rond de hals. Pagony is trouwens een afrader wat mij betreft, die zijn wel zo onmogelijk smal gesneden....

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 16:26

Ik heb voor mijn Paint een supergoedkope 'western' deken van Westernspul. Vaak hebben ze een tijdje zo'n aanbieding, die dingen kosten 29,95 en zitten echt als gegoten. Zijn van die voorgevormde dekens. Wel gevoerd, maar niet heel dik. Ik gebruik die en doe er dan een ongevoerde regendeken overheen voor buiten :)
Zijn makkelijk zelf te wassen en gaan (hier) lang mee. Eentje heb ik zeker al 3 jaar en de ander nu 2 jaar. Dat is nou waar voor je geld, toch? ;)

Ziet trouwens wel dat ze ze nu niet hebben... Maar de modellen van die duurdere dekens, zo'n model is het. Waar de billen mooi inpassen :)

Stippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 20:28

wij hebben voor onze appaloosa, quarter en belgisch trekpaard (alle 3 breed dus) nikka dekens en die zijn niet duur maar liggen bij onze paarden erg goed en schuren niet.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 10:13

Hier ook een Harry's Horse dragende brede QH, ze heeft ook maat 195, bevalt prima en prijstechnisch ook nog aangenaam. Zo'n dekenverlenger wil ook wel helpen om een jaartje over te slaan met nieuwe deken kopen. Kijk dan wel goed naar de sluiting van je oude deken en de dekenverlenger, die kan wel eens anders zijn :)
Wat een oud stalgenootje wel eens gedaan heeft is de staartflap van dr deken afgehaald en daarmee een dekenverlenger gemaakt, dan heb je dezelfde stof tenminste.

t-spoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 11:10

Amigo, niet zo duur als rambo en ligt goed knelt niet

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 16:33

t-spoon schreef:
Amigo, niet zo duur als rambo en ligt goed knelt niet

Die heb ik hier ook voor de fjorden :j

meikie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 09:06

Ik heb een deken van het eigen merk van Arthur, ligt ook goed. In de Christmassale vrij geodkoop aan te komen!

Princeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 18:58

SusanW schreef:
Zijn makkelijk zelf te wassen en gaan (hier) lang mee. Eentje heb ik zeker al 3 jaar en de ander nu 2 jaar. Dat is nou waar voor je geld, toch? ;)

Mijn moeder heeft een deken van meer dan 15 jaar oud. De voering is een klein beetje gesleten maar verder nog helemaal goed. Is een Rambo trouwens..

Voor mijn Quarter heb ik ook dekens van Harry's Horse, liggen helemaal super! +:)+

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 15:43

Cattleman's dekens, met gesloten voorkant. Niet duur en goede pasvorm.