[WN] Western zadels, waar en waar absoluut niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vanntje

Western zadels, waar en waar absoluut niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 20:14

Hey bokkers,

Ik ben op zoek naar een betaalbaar western zadel, tweedehands of nieuw maakt niet zoveel uit!
Nou kom ik op www.Agardi,nl goedkope zadels + sets tegen, maar vraag ik mij meteen af wat de kwaliteit hiervan is...
Zo hoor ik het een en ander over de Zadelmarkt van Urk en van Country mail en nog ergens 1...
Leuk en aardig allemaal, maar de meeste zijn giga duur, zelfs 2de hands of ze hebben een spot prijs waar je geen bal van snapt...

Nou graag jullie ervaring etc.
IK ben heel erg benieuwd waar jullie jullie zadel vandaan hebben en of hij bevalt!

groetjes Livanna en (_)-jes van Ricky

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 13:15

Volgens mij is agradi best goed hoor :j
En zadelmarkt sowieso niet!

PaysBas

Re: Western zadels, waar en waar absoluut niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 13:22

Ga voor een kenner en expert Country Mill in Nijkerk.
Vind het een eng idee om je zadel zonder te passen en een kundig oog via internet te kopen.

Voordeel van Herman van de Country Mill is dat hij zelf ook Western rijdt en echt weet waar hij over
praat, hij is geen blaaskaak!

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 13:27

Zadels van zadelmarkt niet kopen, dat is slechte kwaliteit.
Ik raad je aan om Euro-horse te laten komen, goede 2de hands zadels beginnen rond de 600 euro.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 13:33

Wesco schreef:
Zadels van zadelmarkt niet kopen, dat is slechte kwaliteit.
Ik raad je aan om Euro-horse te laten komen, goede 2de hands zadels beginnen rond de 600 euro.

hier ga ik in mee
verder vind ik het ook gevaarlijk een zadel online te kopen zonder passen of wat dan ook
een western zadel moet net zo secuur aangemeten worden dan een engelse

tevens staat dit ook niet goed ;)
ik zal even temmen :D

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 13:43

Country mill werkt ook met demo zadels weet ik toevallig ;)

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 16:23

Zadelmarkt en Coutry Mill zijn wel de 2 uitersten van elkaar. ZM niet aan beginnen, CM heeft ook goed betaalbare 2e hands. Westernzadels zijn nu eenmaal niet van het goedkoopste soort helaas en ook 2e hands goed aan de prijs. Maargoed ze gaan wel een leven lang mee als je ze goed onderhoudt en behandeld dus zijn zn geld wel waard.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 17:52

HAR -> WN-TR

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 17:53

weet iemand of die colorado spring zadels dan goed zijn?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 18:36

Het is eigenlijk heel simpel... :)

Een goede huid is vanaf 250 euro, een goede boom vanaf 150, voor de rest van al het spul wat aan een zadel zit reken ook 150 euro. Dan nog iemand die hem in elkaar zet op een deskundige verantwoorde manier en een beetje veilig westernzadel kan niet onder de 900 euro gemaakt worden. Alles wat goedkoper is kun je beter laten liggen.
En zelfs voor die 900 mag je nog niet eens een zadel verwachten wat een 'levenlang' meegaat :D Met 10 jaar mag je al heel blij zijn.

Een leuke 2e hands van een bekender merk begint bij ongeveer 450 euro.

Heb je a. dat geld niet of b. er niet voor over, spaar dan a. nog even door of b. blijf gewoon op een engels zadel rijden.

Leuker kunnen we het niet maak...simpeler eigenlijk ook niet :+

Djini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 13:00

Zowel met Country Mill als Eurohorse goede ervaringen hier :j
Hebben allebei een ruime keuze uit tweedehands zadels, dus dan zit er altijd wel iets bij dat goed past (zowel kwa pasvorm als budget).
Zadelmarkt vind ik echt waardeloos spul.

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 13:07

Ga met DD mee, mét de extra opmerking dat je een kenner in huis moet halen om te kijken of het zadel goed past. Nooit zomaar een westernzadel kopen zonder dat je zeker weet of het past want je rijdt de hele rug van je paard aan gort.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 18:39

Helemaal eens met DD, zowel agradi als zadelmarkt links laten liggen! Zonde van je paard.

Vanntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 09:22

Mabotje schreef:
Ga met DD mee, mét de extra opmerking dat je een kenner in huis moet halen om te kijken of het zadel goed past. Nooit zomaar een westernzadel kopen zonder dat je zeker weet of het past want je rijdt de hele rug van je paard aan gort.

Nee dat was ik sowieso niet van plan, ik laat sowieso even iemand die er voor geleerd heeft ernaar kijken,
Maar er zijn dus echt maar 2 winkels die ik alle 2 al kende :P Country Mill heb ik laatst gekeken en Eurohorse ga ik nog wel even langs dan.
Dank jullie wel allemaal! :)

Ivana22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 09:26

Never nooit een zadel bij arthur halen (WWW.westernstore.nl) ik heb daar een paar keer een zadel gekocht en ze lagen allemaal niet goed !!

Ik raad je evelien aan van eurohorse (WWW.euro-horse.nl) zij meet je paard op en is niet tevreden met een zadel dat net niet goed licht !!,

_Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 09:48

ik reageer hier ook even.
ben alvast aan het rond kijken (al duurt het nog 3 jaar) voor een knap en betaalbaar western zadel.
hebben ze bij euro horse ook 2ehands zadels? ik zie op de site alleen de nieuwe staan.

zag inderdaad ook de zadels bij agradi staan maar die kunnen nooit van goede kwaliteit zijn.

EDIT:
heeft iemand hier ervanring mee?
http://shop.reininghorse.nl/

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 09:56

Arthur heeft echt wel kennis van zaken, maar je moet zelf een beetje stevig in je schoenen staan en je gezonde verstand gebruiken. Hoe je het ook wendt of keert: het zijn en blijven allemaal verkopers en business is business.

_Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 10:12

Mabotje schreef:
Arthur heeft echt wel kennis van zaken, maar je moet zelf een beetje stevig in je schoenen staan en je gezonde verstand gebruiken. Hoe je het ook wendt of keert: het zijn en blijven allemaal verkopers en business is business.

dus je raad eerder euro-horse aan?
zij verkoopt niet zomaar wat als het niet goed ligt begreep ik.
ik heb namelijk geen kennis van western zadels hoe deze goed liggen enz enz.

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 10:31

Ik ken Evelien/EuroHorse zelf eerlijk gezegd niet, maar hoor er alleen maar goede dingen van, dus...
Zelf ben ik niet iemand die zich snel een oor aan laat n...en, dus heb met Arthur nooit problemen ;)

PoucyWouce

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 12:54

Ik heb zowel met Country Mill als Eurohorse goede ervaringen! Ik vind persoonlijk dat dat ook de enige twee plaatsen in Nederland zijn waar je betrouwbaar advies krijgt èn 2e hands zadels kunt kopen.

Miss_Fancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 14:34

Ik kan je inderdaad Euro-Horse aanraden. Evelien is echt heel deskundig en mijn ervaringen met haar zijn erg goed!

Tijdje geleden een filmpje gezien op discovery Channel over het maken van een zadel. Rijdt al jaren western, maar heb me nooit gerealiseerd dat het maken van een zadel zoveel werk is! Ze lieten hier zien dat er minimaal 40 uur werk zit in het maken van een zadel!

smd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 14:42

Alleen maar lof over Arthur hier. Heb voor mijn lasige dame ook diverse zadels van hem gehad. Hij is 3x langsgeweest omdat zadels na een paar x gebruik toch begonnen te schuiven. Uiteindelijk heeft hij een heel goede 2e hands Bob's voor me gevonden (voor niet teveel geld). Ben er elke dag nog heel blij mee.

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 15:59

smd schreef:
Hij is 3x langsgeweest omdat zadels na een paar x gebruik toch begonnen te schuiven.......

Hihihi, ligt dat schuiven dan niet aan de paskunsten van Arthur......? ~~}> :D

Nee hoor, gekheid; ik heb zelf namelijk geen ervaring met Arthur.
Twee stalgenootjes hebben (nieuwe) zadels bij hem gekocht en zijn daaer blij mee.
Zelf ben ik voor de tweedehands gegaan van Eveline. Helemaal super. Mijn paard is nog jong, dus ze komt elk half jaar even kijken of alles nog goed ligt.

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 16:03

Hier ook een tevreden klant van country mill.
Ik had twijfels over de pasvorm van het zadel i.v.m. drukplekken, kreeg een (gratis) drukmeting aangeboden die zowel met mijn westernzadel als mijn oude dressuurzadel werd uitgevoerd. Het probleem lag overduidelijk bij het dressuurzadel en ik kon weer met een gerust hart verder rijden. Echt super service!

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 07:48

Ik heb hele goede ervaringen met Evelien van Euro Horse en slechte ervaring met Westernspul (die heeft 2x een niet passend zadel aan me verkocht)