[WN] Westernhoed gezocht: welke pasvorm past bij mij?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rumpleteaser

Westernhoed gezocht: welke pasvorm past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-11 10:57

Ha allemaal,

Mijn hoofd is niet gemaakt voor hoofddeksels...... :+ Best lastig als je een hoed zoekt!
Ik heb zo'n lang smal bananenhoofd, petjes staan me bijvoorbeeld absoluut niet...
Omdat ik helemaal geen kennis heb van wat nou mooi staat en wat niet, ben ik benieuwd wie advies voor me heeft.

Ik zoek dus een hoed, maar ik vind het ontzettend moeilijk om iets te vinden dat een beetje 'staat'.
Dit artikel vond ik interessant: http://www.hobbyhorseinc.com/09_dress_f ... ap02.shtml
Een smalle rand/ brim zou dus beter bij me passen dan een brede. Blijkbaar. :o?

Inmiddels heb ik er een passessie opzitten, maar de verkoper was meer gericht op de goede prijs dan op de goede pasvorm :roll:

Wie kan mij helpen aan iemand die objectief met me meedenkt over de aanschaf van een hoed?
Dus die me kan helpen aan een pasvorm die mooi is en goed zit en bij mijn hoofd past?
Overigens maakt prijs me hierbij echt niet zoveel uit (duur of goedkoop).

Groetjes,
Rumpleteaser

crazycactus

Re: Westernhoed gezocht: welke pasvorm past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 20:23

Tja dit is best moeilijk, aangezien je toch een hoed op moet zien wil je kunnen bepalen of iets staat of niet.
Bij wie ben je geweest??

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 07:40

Ehm, ik strooi liever niet met namen op internet. Dat loopt altijd zo uit de hand op Bokt :D

Ik weet wel een beetje van internet welk type mooi zou moeten staan.
Maar ja; ik heb er geen verstand van en ik wil dus een beetje advies over of het echt staat of niet :)

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 07:42

Neem iemand mee met passen? :)

paafke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 19:51

Is idd misschien lastig om zo zonder foto's ed te beoordelen. Toevallig heb ik een paar weken geleden een tv programma met Nick en Simon in Amerika gezien. Daar waren ze in een winkel hoeden aan het passen en de verkoopster daar zei dat je de hoed op móet zetten en dan helemaal voorover buigen. Als de hoed dan blijft zitten dan past hij. Verder is het denk ik ook een kwestie van smaak...

Succes ermee...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 19:54

Met dubbelzijdig plakband kun je voorkomen dat de hoed afwaait. Maar ik zou toch even gaan kijken bij Arthur van Osch in Vorstenbosch.
Over de grens in Duitsland zijn er ook wat westernwinkels die een grote sortering aan hoeden hebben. Maar zo ver zul je wel niet willen rijden...

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 21:14

@ Margoooo: klopt :D Maar soms komt het net ff niet uit, vandaar dat ik hier advies zoek :)
@ Paafke: leuke tip, die kende ik nog niet!
@ Cassidy: Het gaat me niet alleen om de grootte, maar vooral ook om de vorm/ stijl van de hoed. Heeft Arthur verstand van hoeden?

Weet je; een goede hoed is flink prijzig en ik wil zeker weten dat ik de juiste hoed koop.
Dus een die bij mijn hoofd past en waar ik dus niet mee voor gek loop :=

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 21:37

Ook in hoeden heb je modetrends. Als ik de hoeden bekijk waar de cowboys en cowgirls in de jaren 70 van de vorige eeuw mee rondliepen, dan kan ik niet anders dan gniffelen.

Maar goed, ik heb een aantal mensen bij Arthur vandaan zien komen met een mooie hoed die ook bij hen paste en goed stond.

Dus kijk even http://www.westernstore.nl/index.php?ta ... ory_id=184

En las eens een dagje Vorstenbosch in (en doe dat bij voorkeur op een moment dat het rustig is, dus niet tijdens bijv. de Christmas Sale)

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 07:34

Dank je wel Cassidy :)

___Kelly___

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 14:13

Ik heb op google gezicht me zoekterm: hoed & pasvorm en kwam bij een site het volgende tegen:

1. Is je gezicht ovaal, dan ben jij één van de gelukkigen die met ALLE vormen van hoedjes staat. Kies dan gewoon ééntje op kleur of stof waarbij je je goed voelt.

2. Heb je een langwerpig gezicht, kies dan een hoed met een brede rand en een korte kroon.

3. Mocht je een rond gezicht hebben, dan sta je het beste met een hoed met een hoge kroon en een gemiddelde rand.

4. Een hartvormig gezicht staat meestal met alle soorten modellen goed, maar neem toch liever een gemiddelde rand i.p.v. een grote rand, jouw kaaklijn zal zo mooier uitkomen.

Ik maak uit je berichtje op dat je een langwerpig gezicht hebt. (correct me if I'm wrong ;)) Ik denk dat de korte kroon beter is dan een lange omdat een lange je gezicht verlengd en dat de brede brede rand evenwicht brengt aan de lengte die je van nature hebt.

Maar bovenstaande is natuurlijk leuk en aardig maar het is ook afhankelijk van je persoonlijke smaak. Ik zou ook letten op de kleur, want dat doet ook veel voor je (of tegen je) Ik heb bijvoorbeeld een groot hoofd en vermijd daarom lichte kleuren. Die doen mijn hoofd alleen maar groter lijken. Kijk ook naar de kleur van je haar en huid en ik zou inderdaad verschillende hoeden proberen en afgaan op je gevoel. Vind jij het goed staan, dan vinden anderen dat ongetwijfeld ook!

Good luck *\o/*

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 14:00

Of je maakt even een foto van jezelf en je shopt er verschillende hoeden op en plaatst dat hier. Er zijn vast mensen die hun mening willen geven, doe er een poll bij en ik gok dat je dan helemaal veel reacties zult krijgen

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 20:55

Arthur heeft idd enorme keus in hoeden in verschillende prijsklasse.
Het passen moet je wel even de tijd voor nemen! Zou ik persoonlijk ook niet tijdens een drukke christmass sale doen.

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-11 10:58

Ha allemaal,

Ik ben even met vakantie geweest, dus sorry voor de late reactie!

@ Kelly: klopt, ik heb een groot, lang bananenhoofd :D
@ Troi: Goeie tip, dat wordt vast een leuk topic!
@ Rapido: klopt, ik denk dat ik maar gewoon rustig rond moet blijven kijken en blijven passen.