[WN] Zadel vraag.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AustriaTrick

Zadel vraag.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-11 13:52

Hallo.
Iemand enige idee wat voor 'soort' western zadel dit is?
Afbeelding
Het merk moet ik even opsnorren maar het was wel een bekend merk en hij komt uit Canada.
Groetjes

PS : Eventueel iemand een bijpassend hoofdstel te koop? :D

DubbelFun

Re: Zadel vraag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 15:13

Een 'bekend merk' zonder keeper waar dat op staat is een stuk minder waard ;)

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-11 20:53

DubbelDun schreef:
Een 'bekend merk' zonder keeper waar dat op staat is een stuk minder waard ;)

Staat er vast wel op aangezien er van alles opstaat maar beetje onleesbaar :D

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 21:12

Afgaande op de slecht passende en gestanste 'tooling' is dit zadel IMO niet veel soeps.
Het is ook nog eens veel te lang voor de pony waar het op ligt.

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-11 07:30

Wranglerbutt schreef:
Afgaande op de slecht passende en gestanste 'tooling' is dit zadel IMO niet veel soeps.

Raar, mijn instructeur zij dat ie wel paste :j Maar dit is mijn vraag ook niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 07:56

MelisXFeikje schreef:
Wranglerbutt schreef:

Raar, mijn instructeur zij dat ie wel paste :j Maar dit is mijn vraag ook niet?

Ik ga mee met WB met betrekking tot de kwaliteit maar ook de pasvorm. Is jouw instructeur dan wel bekend met westernzadels? Want dit zadel is echt te lang, bij dagelijks gebruik van dit zadel zal je paard binnen no time lichamelijk last krijgen door de lengte. Natuurlijk snappen we dat dit jouw vraag niet was, maar ik denk wel dat het gepast is om je te waarschuwen hiervoor in het belang van het paard.

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-11 09:01

Wranglerbutt schreef:

Raar, mijn instructeur zij dat ie wel paste :j Maar dit is mijn vraag ook niet?[/quote]

Ik ga mee met WB met betrekking tot de kwaliteit maar ook de pasvorm. Is jouw instructeur dan wel bekend met westernzadels? Want dit zadel is echt te lang, bij dagelijks gebruik van dit zadel zal je paard binnen no time lichamelijk last krijgen door de lengte. Natuurlijk snappen we dat dit jouw vraag niet was, maar ik denk wel dat het gepast is om je te waarschuwen hiervoor in het belang van het paard.[/quote]

Ik les bij Jeen de boer. Dus die heeft er wel verstand van denk ik zo.. Maar ik zal het hem even vragen aankomend weekend. Vind dit wel ff sh*t aangezien ik dacht eindelijk een passend zadel te hebben.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 10:09

Waarom denk je dat een instructeur verstand heeft van het passen van zadels?? Hebben die röntgen-ogen?? :)
Verder zit er op je zadel geen cinchholder, dus lijkt het me wat moeilijk dat daar een merk op staat.
Mocht het op een andere plek staan dan zou je hier een foto kunnen plaatsen. Misschien dat iemand het merk dan herkent.

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-11 12:08

DubbelDun schreef:
Waarom denk je dat een instructeur verstand heeft van het passen van zadels?? Hebben die röntgen-ogen?? :)
Verder zit er op je zadel geen cinchholder, dus lijkt het me wat moeilijk dat daar een merk op staat.
Mocht het op een andere plek staan dan zou je hier een foto kunnen plaatsen. Misschien dat iemand het merk dan herkent.

Ga ik vanavond even doen :j

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-11 19:22

het zadel is van het merk Circle R Ranch uit Rockland Canada.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 19:33

Een ranch die zijn eigen zadels produceert ???

MidnightPSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 20:39

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-11 20:53

DubbelDun schreef:
Een ranch die zijn eigen zadels produceert ???

Blijkbaar? :+

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-11 20:55

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 21:19

Nou als ik kijk naar die zadels uit die link met een prijs van boven de 2000$ dan komt het zadel van TS daar echt niet bij in de buurt ;)

MidnightPSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 21:33

it s in the name, en er zijn er nog enkele met ranch in de naam.

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-11 22:07

DubbelDun schreef:
Nou als ik kijk naar die zadels uit die link met een prijs van boven de 2000$ dan komt het zadel van TS daar echt niet bij in de buurt ;)

mag ik vragen waarom mijn zadel slecht is? ben wel benieuwd hoe je dat ziet :j

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 12:16

Ik zeg niet dat het ronduit slecht is, maar het toont ook niet direkt als een goed/duur kwaliteitszadel.
Het ontbreken van de keeper/cinch-holder is daar een voorbeeld van, de tooling is een 2e.

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-11 19:48

DubbelDun schreef:
Ik zeg niet dat het ronduit slecht is, maar het toont ook niet direkt als een goed/duur kwaliteitszadel.
Het ontbreken van de keeper/cinch-holder is daar een voorbeeld van, de tooling is een 2e.

Moet iedereen een duur zadel hebben da? :) Niet aanvallend bedoeld maar niet iedereen heeft veel geld, ik wil altijd wat overhouden voor als ie wat krijgt, en aangezien ik net begonnen ben vond ik dat ik niet meteen een amazing kwaliteits zadel moest kopen. Dat gebeurt binnenkort wel , maar ik verwachte ook niet dat dit een 2000 euro zadel is :j ik was gewoon benieuwd naar wat voor ding het was :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 18:47

MelisXFeikje schreef:
DubbelDun schreef:

Moet iedereen een duur zadel hebben da? :) Niet aanvallend bedoeld maar niet iedereen heeft veel geld, ik wil altijd wat overhouden voor als ie wat krijgt, en aangezien ik net begonnen ben vond ik dat ik niet meteen een amazing kwaliteits zadel moest kopen. Dat gebeurt binnenkort wel , maar ik verwachte ook niet dat dit een 2000 euro zadel is :j ik was gewoon benieuwd naar wat voor ding het was :')

Dubbeldun bedoelt denkt ik dat goedkope zadel 9 van de 10 keer prutzadels zijn. slechte kwaliteit, slechte pasvormen, spijkers in de binnenkant, nepleer, enz enz.

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 12:30

MelisXFeikje schreef:
DubbelDun schreef:

Dat is heel verstandig.. met zo'n zadel komt dat vanzelf :+
Dan had je beter nog even niks kunnen kopen en door sparen voor wat beters. (wat ik nu ook doe :o )