Ben er nog niet uit of ik deze mecate ga gebruiken (en inkorten) of toch een ander ga kopen, deze is in ieder geval (veel) te lang.

Voor het eerst zonder zadel even erop zitten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

spatter schreef:hij moet ietsje hoger zitten
2 vingers onder de kaak en dan de bosal, vanaf de bakstukken gemeten
crazycactus schreef:Misschien dat je t teugel gedeelte iets langer kan maken, zodat je lead niet zo idioot lang is. Die moet je normaal gesproken aan je zadelknop vastmaken, dat gaat je nu niet lukken zonder dat ie gevaarlijk lang word (dwz paard kan er op stappen of met zijn been doorheen komen)
Ga vanmiddag even kijken naar een andere mecate, als dat niets is ga ik deze gewoon inkorten LoveCharlie schreef:ik heb geen flauw idee hoe het meot maar in idergeval: hij staat je fjordje prachtig!

Heb de bosal nog een gaatje hoger gehangen. Ik heb er nu 2x mee gereden en ze reageerd er heel netjes op, hiervoor reed ik met een Hackmore met korte scharen. Maar daar mag je geen wedstrijden mee starten, vandaar de overstap naar de bosal.

Cassidy schreef:Op de allereerste foto zie ik dat hij vrij grof gevlochten is. Hoeveel plait is hij?
Ik hoop dat je paard hier geen schuurplekken op zijn neusrug van krijgt...
Als ze er dus schuurplekken van krijgt ligt daar dus de oorzaak, goed dat ik dat als vast weet.