[WN] Barefoot zadel op wedstrijden, wat voor showpad?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SandraWierda

Barefoot zadel op wedstrijden, wat voor showpad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 11:46

Ik wil misschien volgend jaar met mijn fjord Zoë wedstrijden gaan rijden, maar zit nog na te denken wat ik allemaal dan moet hebben/ aanpassen. Dus hier 1 van mijn vragen waar ik mee zit:

"Zijn hier ook mensen die wedstrijden rijden met een Barefoot boomloos zadel? Zo ja hoe doen jullie dit dan met een showpad onder het zadel, want een Barefoot hoor je te rijden met een pad met inlages?"

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 11:58

Op de site van http://www.boomloosrijden.nl staat welke modellen zijn toegestaan bij de wedstrijden. :) Je mag er bij de wran in ieder geval mee starten zolang ze een western uiterlijk hebben.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 12:00

Pumi schreef:
Ik wil misschien volgend jaar met mijn fjord Zoë wedstrijden gaan rijden, maar zit nog na te denken wat ik allemaal dan moet hebben/ aanpassen. Dus hier 1 van mijn vragen waar ik mee zit:

"Zijn hier ook mensen die wedstrijden rijden met een Barefoot boomloos zadel? Zo ja hoe doen jullie dit dan met een showpad onder het zadel, want een Barefoot hoor je te rijden met een pad met inlages?"

Als je een zadel met VPS hebt kun je op de wedstrijden wel gewoon zonder pad met inlages starten, zolang je thuis maar wel met inlages rijd. Dus een gewone showblanket kan wel, mits je dat alleen voor de wedstrijden doet. Eventueel kan je ook je showblanket over je pad met inlages doen, maar dat kan de ligging en stabiliteit van je zadel wel negatief beïnvloeden.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 12:00

Meesten rijden met een showblanket, die leg je over je pad heen. Kan dus ook prima over je pad met inlages.

Verder denk ik dat er niet zoveel mensen met een barefoot wedstrijden rijden. Maar dat is toch niet erg? Als het maar werkt voor jou en je paard.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 12:51

MLoeser schreef:
Pumi schreef:

Als je een zadel met VPS hebt kun je op de wedstrijden wel gewoon zonder pad met inlages starten, zolang je thuis maar wel met inlages rijd. Dus een gewone showblanket kan wel, mits je dat alleen voor de wedstrijden doet.

Dat kan niet. Je rijdt nooit met alleen een showblanket, dat is veel te dun. Een showblanket over je normale pad is een goede oplossing. Of een mooie dikke pad voor alleen de wedstrijden kan ook prima.

kelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 13:26

Hier is recentelijk nog een topic over geweest *zoekt even*

edit: gevonden :D is echter ietsjes anders maar wellicht de info waarnaar je opzoek bent kun je er vinden!

Topic: [WN-TR] Pads barefoot arizona?

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 17:08

bedankt voor de tips ik ga er eens mee bezig