[WN] westernzadel van wintec

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Elamor

westernzadel van wintec

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 11:07

Hallo! :)

Omdat ik binnenkort een westernzadel van wintec wil gaan aanschaffen ben ik op zoek naar wat informatie.

Waar kun je dit zadel kopen? Ik heb op internet rond gezocht en kan er niet heel veel over vinden of hij moet uit verwegnistan komen.
Hoe zit dat met passen? Laat je het zadel verzenden en dan een zadelmaker naar kijken?
Ik heb ook begrepen dat er maar 1 maat van is. Is het dan niet erg link om er 1 te kopen omdat hij niet eerst gepast kan worden?

Kortom, hoe hebben jullie dat met dit zadel gedaan?

Alvast bedankt!

Bentley26

Re: westernzadel van wintec

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 11:09

Ik weet alleen dat horseshop international hem heeft. Verder heb ik er geen verstand van met passen. Voor wat voor soort paard/pony is het???

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 11:13

makkie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 11:22

ik ben ook aan het kijken voor een wintec western.
Alleen ik heb een heel erg breed paard!!
Heb nu ook geen goed zadel voor hem!
Maar ben nu al aan mijn zesde zadel bezig voor hem want hij blijft maar groeien en groeien.
Hij is nu zes dus hoop daat hij nu uit gegroeid is.
Plus daarnaast is hij ook niet de makkelijkste en geeft mij vaak vlieg les.
Ik heb nu een stockzadel en sindsdien heb ik niet meer gezandhapt.
Ik vind het een superzadel zit heerlijk en super stevig.
Maar ja meneer dacht weet je wat ik ga de breedte in groeien en zorg dat ik geen schoft heb succes met zoeken voorlopig blijf ik lekker stil staan in de wei!! grr
Maar dat is geen optie want hij word ze te dik.
Daarom een western zadel waar ik stevig in zit en wat meer op hem ligt dan om hem.en wat past voor hem want dat is voor mij het belangrijkste!!!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 12:08

Elamor schreef:
. Is het dan niet erg link om er 1 te kopen omdat hij niet eerst gepast kan worden?
!

Yep, is zeker link en zou ik dus ook nooit doen. Ik zou een zadelpasser laten komen met een lading tweedehands zadels en diegenen laten passen en het passende zadel dan pas aanschaffen. Straks zit je met een niet passend zadel waar je lang de nieuwprijs niet meer voor krijgt, beetje zonde

Alnieno

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 16:50

Ik heb mijn wintec westernzadel net verkocht, heerlijk zadel! paste helaas niet op me nieuwe haflinger. Met een beetje geluk vind je er af en toe 1 op mp rond de 200 euro, en volgensmij heeft just western ze nieuw: http://www.justwestern.nl/?catalogcateg ... adels.aspx

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 16:51

Wintec western heb je in 2 maten; Semi (Medium) en Full.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 18:13

waarom zou je dat willen?
vind het een beetje het 'schoenmaker blijf bij je leest' verhaal.

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 19:00

quarterH schreef:
waarom zou je dat willen?
vind het een beetje het 'schoenmaker blijf bij je leest' verhaal.

Waarom zou ik wat willen? :)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:02

een westernzadel van wintec

Alnieno

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:07

tja, waarom niet? ze zijn goedkoop en makkelijk in het onderhoud. bovendien zit er een redelijke boom in, toch wel pluspunten..

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:11

tja als goedkoop en 'redelijk' je standaard is ok.

ik zou bij een westernzadel kijken naar een westernzadel merk. je legt het toch op de rug van je paard en gaat er zelf ook nog opzitten.

maar goed, meningen verschillen :-)

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 20:16

Vind het een beetje een vreemde reactie. Maar ieder zijn eigen mening natuurlijk!

Ik heb wel erg veel goede ervaringen erover gehoord, vandaar dat dit ook mijn voorkeur heeft.
Heb ook altijd Engelse Wintec´s gehad waar ik erg tevreden mee dus. :)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 20:17

dat zeg ik, engels. das toch heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel wat anders dan een westernzadel.

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 06:24

quarterH schreef:
dat zeg ik, engels. das toch heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel wat anders dan een westernzadel.

Lees jij niet? Lees mijn post anders nog eens door. Daarboven staat dat ik er goede ervaringen over heb gehoord. En nee niet alleen van buitenaf.
Dus wil je AUB niet mijn topic gaan verzieken en gewoon weer ontopic gaan?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 08:20

@Elamor : QuarterH is iemand die vindt dat je pas meetelt in de westernSPORT als je een paard hebt van het Quarter of Paint ras, minstens op NK-nivo rijdt, liefst in het buitenland start en je tack minimaal van een kwaliteit is waar je op een grote wedstrijd (liefst Worldshow kaliber) mee gezien mag worden.

Dus zolang je niet van plan bent om op dit niveau te gaan rijden moet je je van de reacties niet al te veel aantrekken :D
Wintec is een goed merk zadel, wat dankzij het gebruik van een kunststof (merk)boom en lichtgewicht materiaal een prima zadel is voor de recrea-ruiter die ook af en toe een wedstrijdje leuk vind, die niet al te veel geld aan zijn tack kwijt wil (of kan) en ook geen zin heeft om met loodzware zadels te slepen :D

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 08:35

DubbelDun schreef:
@Elamor : QuarterH is iemand die vindt dat je pas meetelt in de westernSPORT als je een paard hebt van het Quarter of Paint ras, minstens op NK-nivo rijdt, liefst in het buitenland start en je tack minimaal van een kwaliteit is waar je op een grote wedstrijd (liefst Worldshow kaliber) mee gezien mag worden.

Dus zolang je niet van plan bent om op dit niveau te gaan rijden moet je je van de reacties niet al te veel aantrekken :D
Wintec is een goed merk zadel, wat dankzij het gebruik van een kunststof (merk)boom en lichtgewicht materiaal een prima zadel is voor de recrea-ruiter die ook af en toe een wedstrijdje leuk vind, die niet al te veel geld aan zijn tack kwijt wil (of kan) en ook geen zin heeft om met loodzware zadels te slepen :D

Dankjewel :) !

Ik rijd alleen maar recreatief in het bos, en daarvoor is het zadel ook bestemd.

Alnieno

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 08:38

Dan denk ik zeker dat een wintec geschikt is hoor:) alleen laat hem wel passen door een deskundige.

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 08:56

Horse_Driver schreef:
Dan denk ik zeker dat een wintec geschikt is hoor:) alleen laat hem wel passen door een deskundige.

Ga ik zeker doen, dankjewel! Jammer dat de meeste zadelmakers deze zadels niet hebben. Vandaar mijn vraag hoe andere dit hebben gedaan. :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 08:58

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 08:59

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 09:05

De gok genomen :D . Ik vond het niet lekker zitten, dus weer verkocht.

Raanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 17:10

Ik werk op een B&B waar ook 16 paarden staan voor wandelingen met toeristen (begeleid natuurlijk :p)
De paarden hier hebben bijna allemaal (allemaal behalve de gidspaarden) Lami-cell en premiere kunststof westernzadels, die zijn beide identiek en ik geloof dat die van wintec daar ook identiek aan zijn?
Alleszins, in de zomer werken de paarden hier toch wel zware dagen en ik ken er hier geen enkele (van de paarden met die zadels) met rugklachten, drukplekken of andere door het zadel veroorzaakte kwalen. Ik ben dus erg over deze zadels te spreken :)
Ik vind ze ook heel comfortabel en ook wel stevig zitten (niks kan boven m'n stocksaddle maar toch :+)
Ze zijn inderdaad super in onderhoud en je draagt ze zo met twee tegelijk ^^