[WN] Goed traingingshoofdstel (merk evt. prijsklasse?)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ipsiedipsie

Goed traingingshoofdstel (merk evt. prijsklasse?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-11 19:14

Ik ben van plan om de overstap van dressuur naar western te gaan maken. Op dit moment ben ik me aan het oriënteren op het gebied van trainingshoofdstellen, helaas zie ik door de bomen het bos niet meer en komen geen van de merken me bekend voor. Op dit moment heb ik 2 hoofdstellen van Döbert classic, welk 'western merk' is hiermee te vergelijken en welke merken zijn er aan te raden als trainingshoofdstel? Of vanaf welke prijsklasse is de leerkwaliteit goed om langere tijd mee te gaan?

Ik heb geen binnenbak ter beschikking, dus lijkt me dat hoofdstellen met silvertooling o.i.d. afvallen? Ow ja, ik wil gaan rijden met een snaffle.

Alvast heel erg bedankt voor al jullie informatie en kennis.

MidnightPSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 19:41

Ipsiedipsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-11 19:49

Ik heb die link al eerder bekeken. Alleen twijfel ik ernstig aan de kwaliteit wanneer ik een hoofdstel van 30 euro zie. Vandaar de vraag over de kwaliteit en vanaf welke prijsklasse het goed leer is.

MidnightPSan

Re: Goed traingingshoofdstel (merk evt. prijsklasse?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 20:09

Als het harness leather is gaat deze wel een paar jaartjes mee, in de VS haal je die al voor $15 tot $25

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 20:19

Je kan altijd een kijkje nemen op mijn site en via het contactformulier informatie en foto's krijgen en ik sta ook geregeld bij diverse wedstrijden met mijn spullen, dan kan je altijd komen voelen wat de kwaliteit van de diverse hoofdstellen is.
Ik heb o.a. GVR, Cattleman's en Reinsman in mijn assortiment.
Hoofdstellen koop je in gedeeltes, of te wel niet net als in de dressuur standaard met teugels erbij. Je koopt dus los het bit, de kinriem, de teugels en het hoofdstel, dus met alleen met 30 euro heb je geen compleet hoofdstel.

MidnightPSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 21:08

IJP is dit een advertentie?
Ee hoofdstel is een hoofdstel, dus zonder teugels of bit, dat weten we wel.
Ik denk dat de TS een trainingshoofdstel nodig heeft?dus misschien heeft ze al een bit en teugels.

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 21:14

Nee niet bedoeld als advertentie, maar ik wist jaren terug ook niet bij de overstap van dressuur naar western dat van de hoofdstellen alles los verkocht word, daarom zet ik het erbij. En wat de TS er verder mee doet is aan haar.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 09:07

Het wordt niet altijd los verkocht, maar als het wel bij elkaar zit dan heb je óf een hele dure set die matchend gemaakt is óf goedkoop spul van weinig kwaliteit; de prijs maakt het snel genoeg duidelijk welke het is :D

Een goed trainingshoofdstel van harness leer van voldoende dikte hoeft niet duur te zijn.
Toen ik ze nog verkocht had je de keuze in een One-ear, V-brow, Knotted en Straight en die kosten 30 euro.

Ipsiedipsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-11 09:19

DD: bedankt voor je duidelijke uitleg. Mag ik er vanuit gaan dat goede trainingsteugels van hetzelfde leer als het hoofdstel vaak duurder zijn dan het hoofdstel?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 09:30

Hoeft niet. De teugels die ik erbij had waren ook van harnessleer in een zelf te kiezen breedte en lengte (maakte in prijs niet uit) en de dikte was onderaan extra dik zodat ze mooi stil hingen. Die kosten ook 30 euro.

Ipsiedipsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-11 09:47

Welke merken zijn aan te raden met goede kwaliteit? Dat maakt het zoeken voor mij wat makkelijker. Ik ben cathelman's, continental tegengekomen, zijn deze merken aan te raden?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 09:57

Alle merken voeren hoofdstellen van diverse kwaliteiten. Het gaat meer om de leersoort die belangrijk is.
Met Harness leer zit je wel goed.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 16:30

harness leather is inderdaad het toverwoord, ik heb laatst op een wedstrijd een hele fijne van het merk weaver gekocht, die was volges mij €39,-. Paar jaar terug in Amerika iets dergelijks voor rond de 20 dollar gekocht.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 23:42

Ik heb harness leren hoofdstelletjes en twee billy cooks.. De trainingsteugels van Arthur's met verzwaarde uiteinden..