[WN] Welke kleur showblanket en kleding voor een vosbonte?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DianneM

Welke kleur showblanket en kleding voor een vosbonte?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-11 11:54

Ik heb een vosbont (chestnut tovero) cobje waar ik in de toekomst pleisure mee wil gaan starten.. Mijn leerwerk voor hem is allemaal medium oil, maar ik zou dus echt niet weten wat ikzelf voor kleur zou moeten aantrekken en welke kleur blanket er het beste bij past.. Veilig zwart vind ik te alledaags en rood-roze tinten voor mijn paard niet passend.. Zelf ben ik vrij stevig van postuur, wat kan ik het beste aantrekken?

Mijn paardje en ik
Afbeelding

Na deze foto ben inmiddels wel 14 kilo kwijt.. Maar nog steeds niet dun :') iets straks zie ik eigenlijk ook niet echt zitten..

Alvast bedankt

quibje

Re: Welke kleur showblanket en kleding voor een vosbonte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 11:59

ik denk dat ik in de richting petrol of turquiose zou gaan

kelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 13:17

Of iets van kobalt ?

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 13:19

Ik denk ook iets van kobalt blauw.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 14:07

basis zwart (chaps / broek / hoed), evt ook showblanket zwart. Voor een blouse zou ik ook voor een blauwtint gaan, turquase vind ik zelf wel erg mooi bij vos.

Ik zou niet voor een slinky gaan, showblouse met niet teveel stretch zal mooier staan.

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 16:05

Idd een showblouse en geen slinky. Showblouse mag ook over je broek nl ;) Turqoise is idd mooi, mijn nieuwe showjasje is zwart met turqoise glitters, zwarte chaps en ik heb ook een (bruin-)bonte onder mn bips. Persoonlijk vind ik dat je jasje/blouse/slinky met een bonte (lees vaak "druk" patroon) niet TE schreeuwerig moet zijn. Dus niet eentje met duizenden bloemen en kleurtjes, maar das mijn smaak. Ik heb er een simpel zwarte blanket onder liggen, lekker veilig en past overal bij! :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 16:09

Alle kleuren buiten de rood-tinten zouden kunnen, maar ik zou het gezien de hele kombinatie heel rustig houden in zwart/creme.

Overigens, heb je op die foto de pad zo hoog in de kamer getrokken (niet doen, klemt de schoft) of ligt je zadel zo dicht op de schoft (is ook niet goed).

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 17:00

DubbelDun schreef:
Alle kleuren buiten de rood-tinten zouden kunnen, maar ik zou het gezien de hele kombinatie heel rustig houden in zwart/creme.

>;)

Ik reed mijn chestnut paint altijd in het knalrood :D Stond hem machtig!

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-11 17:53

Dubbeldun, het zadel had ik te ver naar voren gelegd en hij richt zich nogal op soms. Heb een maand geleden een lamicell pad besteld, maar de shop heeft hem nog steeds niet binnen.. Die heeft ook een volledig teruggesneden schoft, want gewone pads werken voor hem ook niet..

Turquoise vind ik als probleem hebben dat menigeen daar in rijdt op wedstrijd, moet je wel weer iets unieks hebben.. Op zich vind ik het wel mooi, maar wil liever niet met eenzelfde outfit aankomen als een ander..

Een showblouse over je broek, ziet dat er niet suffig uit?

XoNo, heb je een foto toevallig?

Bij ons op stal staat een chestnut paint ook, die wordt in knalroze gereden, maar ik vind het voor mijn paard niks eigenlijk.. Denk dat het wel gaaf zal staan op mijn zwartbonte, maar daarop zou ik zelf liever ijsblauw/nachtblauw zien, omdat ze prachtige blauwe kijkers heeft..

Alleen of zij het in zich heeft om wedstrijden te rijden weet ik niet, ze is nogal een "sloffer" en heeft nogal wat aansporing nodig om nrt dat beetje extra eruit te krijgen.. Uit kostenbesparing zou het het fijnste zijn als ik iets aanschaf wat op beide paarden goed staat, maar aan de andere kant is de zwartbonte straks het rijpaard van mijn man..
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 17:53

@xono: Jouw chestnut was niet gelijk gekleurd aan de vos van TS :D

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 17:57

Teuntje111 schreef:
Een showblouse over je broek, ziet dat er niet suffig uit?

Tis maar net wat je smaak is ;) Ik moet zeggen dat op de wedstrijden ik weinig mensen in turqoise zie hoor, en daarnaast elke blouse is anders. :D

Showblouse over mn chaps en :j turqoise :D

Afbeelding

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-11 18:00

DubbelDun schreef:
@xono: Jouw chestnut was niet gelijk gekleurd aan de vos van TS :D

Inderdaad net in je profiel gekeken, XoNo, maar jouw paardje is veel donkerder als de mijne..

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-11 18:04

Dat valt inderdaad erg mee zo Buitenzorg :-)

Vind alleen je paarse showblouse wel leuker staan, waar je in Oud Gastel mee reed ( heb ik toen foto's van gemaakt)

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 19:08

Teuntje111 schreef:
Vind alleen je paarse showblouse wel leuker staan, waar je in Oud Gastel mee reed ( heb ik toen foto's van gemaakt)

Die heb ik verkocht :D Nadeel daarvan is dat je echt elk rolletje ziet! :o
Deze turqoise heeft de moeder van mn vriendin voor me gemaakt. Sinds afgelopen week heb ik er ook nog een simpele zwarte slinky bij met veel glitters. Die combineer ik dan met zwarte laarzen en beige lange chaps.

Dit jasje is nu even terug omdat het net ff te groot bleek in mn zij. :D

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 19:12

blauw tinten staan erg mooi bij een voskleurig paard, dus ik denk bij jouwes ook :j
ik denk dat alle kleuren jouw paardje wel staan zolang ze maar lekker knallen :D dus geen pasteltinten :)

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-11 22:54

heb eens op de mayatex website gekeken en daar viel mij de kleur TEAL op... geen idee hoe die er in het echt uit ziet.. Heeft iemand van jullie die toevallig in zijn collectie?

Deze kleur vind ik net wat mooier als turquoise, wat donkerder/knallender en ik denk dat hier voor mij ook wel wat elegants in te vinden is :D Alleen de vraag voor mij nog steeds, showblouse, slinky met giletje, chaps of toch nette broek... Heb overigens wel al showboots, zwart met blauwe stiksels..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze vind ik echt helemaal te gek!! *\o/* Kan eventueel ook nog met een diepblauwe/paarsige blanket...
Afbeelding

Mathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 23:59

Teal is een mooie kleur die goed met zwart kan. Bij mijn vosbonte merrie stond knalpaars echt helemaal geweldig.
Over de kleding: slinky's met vestjes zijn echt heel erg uit (in amerika en je gaat het hier toch ook wel steeds minder zien dan een aantal jaar geleden) en niet erg verhullend. Dus als je nu nieuwe kleding gaat kopen zou ik voor een mooie blouse of nog beter een tunic top gaan. Die draag je over je broek heen (valt net op je heup) en hoef je ook weer geen riem te dragen. Dus wat Buitenzorg bedoelt en je hebt er al zelf twee gevonden zie ik :D . Ook voor een maatje meer ziet dit er gewoon super uit. Als je voor alleen een broek gaat, neem er een met ruim voldoende lengte, dus echt een waar je bijna op gaat staan als je niet op je paard zit en netjes in het zwart. Chaps zijn altijd netjes natuurlijk, maar wel een broek in dezelfde kleur eronder dragen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 08:55

Teal is een mooie kleur, maar er zijn heel veel variaties in. Het is dus haast onmogelijk om precies dezelfde kleur te krijgen.
Het eerste bloesje wat je laat zien heeft daar de beste oplossing voor; div. tinten Teal in één bloesje. Zodoende past de pad er altijd bij.
Overigens heeft Hobby Horse wel matchende kleuren in het assortiment, maar dan kost het ook wel wat.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-11 23:30

Dat eerste blousje is ook van hobby horse, kost 175 dollar.. Vind het eigenlijk nog wel meevallen qua prijs..

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 08:41

Nou als die prijs al geen probleem is dan heb je een ruime keus aan showkleding :D
Overigens zou ik ook ebay.com eens aanraden. Daar wordt genoeg up-to-date spul ook aangeboden.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 23:19

Zijn er in nl of in het grensgebied ook winkels die Hobby Horse in de winkel hebben hangen, zodat ik kan passen? De meeste blouses van dit merk gaan tot 1xl, wil weten of dat groot genoeg is..

Heb in ieder geval vandeweek mogelijkheid om een jadegroene blanket uit te proberen..

Mathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 09:21

Kebo is off. dealer van Hobby Horse in Nederland, misschien dat je contact met hun kan opnemen.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 21:52

HH gaat tot 3 XL.

belletjhee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 18:33

Ik zou toch een lichte creme tint doen of juist een felle kleur zoals paars ofzo. Zelf heb ik ook een chestnut en rij in het cremekleurig:

Afbeelding

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 18:37

Paars of grasgroen!