[WN] Auw!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ocean_Child

Auw!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 10:36

Misschien een beetje gekke vraag....

Ik heb gisteren mijn eerste Western les ever gehad! Ik vond het fantastisch en ben ook zeker van plan om dit vaker te gaan doen (en heeeeel misschien betekent dat wel, dat ik na ruim 30 jaar dressuurmuts "af" ga worden)

Anyway, alles helemaal leuk dus, maar dat zadel....! Jeuzes! Het leek wel of ik op een houten plank zat! Ik heb vanmorgen serieus voor de spiegel staan kijken of mijn kont blauw was

Zijn die dingen allemaal zo hard? Of ben ik gewoon een verwend nest met mijn op maat gemaakte, zachte dressuurzadel....?

Gr. Saskia

kapiteintje

Re: Auw!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 10:38

die zadels zijn inderdaad hard toen ik ervoor de 1ste keer opzat dacht ik ook dat ik een blauwe kont had !

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 10:39

Hoi Saskia,

Om te beginnen: welkom bij de leukste discipline die er is :D
Wacht maar tot je wat verder bent, er is zoveel leuks! Pleasure, reining, trail, etc, etc, etc.
Zelf moest ik vroeger ook heeeeeeel erg wennen aan die zadels toen ik overstapte.
Nu is het andersom weer het geval en kan ik bijna niet normaal op een vzh-zadel zitten, hihi :=

Maar er zijn binnen westernzadels natuurlijk ook heel veel variëteiten.
Zowel qua discipline, maar ook qua maat (zowel op ruiters als op paard) en qua zittingen.
Dus nee, ze zijn natuurlijk niet allemaal zo hard hoor!

Snelle oplossing kan zijn om een western zadelbontje op je zadel te leggen.
Mits je daardoor nog goed in je zadel past :)
Laatst bijgewerkt door Rumpleteaser op 06-07-11 10:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 10:39

Ik heb ook één keer een westernles gehad, en had daarna ook goed spierpijn. Geen houten plank gevoel, maar wel pijn in mijn liezen omdat ik een heel stuk breder zat dan ik gewend was.
Het was wel supertof trouwens :D

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 10:48

't doet even zeer maar daarna wil je niks anders meer :D

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 11:31

Wat Rumpleteaser zegt: Je hebt westernzadels in vele uitvoeringen :D
Ik heb er bv een gelzitting in, dat is ook even wennen maar zit wel héél fijn!
Alles went hoor, het rijden op zich maakt alles goed :9 *\o/*

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 11:40

@SaskiaKa : ik haak even in op de post van Blijheid... waar heb je precies pijn ??
Want is het echt je zitvlak dan zal het misschien wennen zijn of anders een bontje oid. Is het echt in je liezen dan heb je op een te groot/te breed zadel gezeten en zal dat gevoel niet overgaan óók niet met een bontje.
Als je de mogelijkkheid hebt om meerdere zadels uit te proberen dan zou ik dat zeker aanraden, want -zoals al eerder gezegd- er zit héél véél verschil in westernzadels en de zit-ervaring.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 11:42

Ik reed altijd op een heerlijk zadel met gel id zitting, kon echt úren oprijden :+:
Maar zat ook wel eens op een ander zadel, en die was echt keihard, na 3 uur trailrijden kon ik de volgende dag niet lekker zitten :))

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 16:20

Ik denk dat het of aan het type zadel lag.
Of omdat je dresuurzadels gewend bent en die zoals ik begrijp lekker vondt zitten.
Ik heb zelf nog nooit op een westernzadel gezeten wat ik niet lekker vondt zitten.
Terwijl ik in mijn dresuur tijd nog nooit op een dresuur zadel heb gezeten wat ik wel lekker vondt zitten.
Dus waarschijnlijk gewoon even wennen of je hebt gewoon een zadel met een keihard zitvlak te pakken.

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 21:14

@DubbelDun: het is echt mijn kont die zeer doet, precies op mijn zitbeenknobbels zeg maar. Zadel was keihard als een houten plank... Omdat ik bij Western ruiters altijd de indruk kreeg dat ze heerlijk comfortabel zitten, vroeg ik me dus af of dit zadel gewoon extreem hard was, of dat ze dat allemaal tot op zekere hoogte zijn en dat je daar gewoon aan moet wennen... ;)

kelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 21:58

Mijn nieuwe zadel is ook hard.
Eerste wat ik (als me spaarpot aangevuld is) ga kopen is ook een bontje denk ik :P
Of het moet dan gewend zijn,hihi..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 22:00

is verschillend per zadel hoor vind ik! maar ik rijd wel met een bontje.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 10:51

Dan heb je een hard seat zadel gehad. Daar krijg ik ook een houten kont van, maar van een gelzadel of mijn boomloosje (BM) echt niet, dat zit heerlijk! Je hebt dus pech gehad me dit zadel.

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 20:02

Op de manege hebben we ook een aantal zadels die harder zijn dan de andere. Ik kan uren op 't ene zadel rijden, maar bij 't andere ben ik het na 5 minuten al zat omdat het zo hard is. :P