Eigenlijk een rare vraag, maar toch stel ik m hier even, want weet het even niet meer.
Ik heb een witte showblouse met glitters etc etc. Naar stomerij gebracht en weer terug onbehandeld terug gekregen. Ze kunnen de blouse niet stomen, omdat die glitterdingetjes dan kunnen smelten. In het labeltje van de blouse staat dat dit handwas is. Tja dat kan ik zelf ook. Dus in de handwas, 2x nu al en jullie raden het al, nog niet schoon dus!
Wie o wie heeft DE TIP om de blouse weer helemaal schoon te krijgen?
geen vlekken, maar zo'n zwarte rand in de kraag en op de rand van de mauwen.
Greetje85
Geplaatst: 29-06-11 15:15
Wat voor stof is het? Ik heb een vlekkendepper van Biotex en die werkt hardstikke goed! Voor de witte was gebruik ik Vanish en dat werkt ook super, maar dan gaat het niet om stoffen die voorzichtig gewassen moeten worden (katoen) en ik weet ook niet of Vanish voor alle stoffen geschikt is...
Lotje02
Geplaatst: 29-06-11 15:17
Ik doe mijn wedstrijdblouse en -broek altijd een nacht in de Vanisch (zo'n poeder oplossen in warm water) weken. Daarna doe ze, weer met die Vanisch, in de wasmachine. Meestal zijn dan alle vlekker eruit.
Bimmetje
Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-11 15:19
Ja dat durf ik dus niet aan, omdat er op het label staat, niet met bleek wassen en het matriaal is: 5% spandex en 95% polyester staat op het label.
Zelf heb ik een lichtblauwe showblouse met 'bling' en ik ken het probleem op de kraag. Voor die kraagvlekken pak ik een vochtig vaatdoekje met een beetje allesreiniger of afwasmiddel. En dan maar boenen (dus alleen op de vlek). Klinkt gek, maar het werkt tot nu toe perfect.
Weken doe ik zelf liever niet, juist in verband met die aangebrachte steentjes. Ben dan altijd een beetje bang dat ze eraf weken.
rommulus
de kraag en evt vlekken insmeren met ossegal of shout en dan de blouse in een waszak op fijne was in de machine/ ik heb ook een handwas programma op mn machine en gooi daar al mn riskante spul op deze manier in
Miss_Fancy
Geplaatst: 02-07-11 16:19
Hier doe ik de vlekken insmeren met Bio-Tex Oxi gel. Daarna lekker spoelen met water. Eventueel in de waszak in de wasmachine op handwas. Hier werkt dat erg goed!