Ik heb via MP een westernzadel aangeschaft. Dit omdat ik alleen buiten in de bossen rijdt, en ik vroeger (12 jaar terug) ooit westernles gehad heb, wist ik dat ik een westernzadel lekker vind zitten.
Nu echter blijfd hij helemaal niet liggen met opstijgen en glijd zo naar de zij. wanneer ik het "merk" in toets op google kent hij het niet.
Ik ben rond gaan neuzen en kwam op bokt verschillende topics tegen over verkeerde zadels.
Dom dom dom, Maar heb ik nu een verkeerd zadel?
Zou anders een antislippad wat zijn?
en is er iemand omgeving garderen die eventueel eens mee kan kijken? het "merk wat er opstaat is billy karter.
BenaLaars
Geplaatst: 25-05-11 16:46
ken het merk niet, maar weet wel dat een zadel vaker niet past dan wel. dus zomaar een zadel aanschaffen zonder een zadelpasser ernaar te laten kijken is niet erg verstandig. Bedenk dat een slecht zadel voor je paard even vervelend (en schadelijk) is als voor jou een paar schoenen in een maat of 2 te klein.
DubbelFun
Geplaatst: 25-05-11 18:39
Alles aan dit zadel schrééuwt Zadelmarkt. En je hebt idd een heel speciaal gebouwd paard nodig willen zulke zadels passen. Ik zou niet gaan rommelen met pad's oid, want daar verhelp je het niet-pas probleem niet mee.
wendyenbram
Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-11 19:10
ga er even achteraan.
Laatst bijgewerkt door wendyenbram op 25-05-11 19:26, in het totaal 1 keer bewerkt
cissy
Geplaatst: 25-05-11 19:13
DD dat zadel heeft een nieuw waarde van 2000,- dat moet toch wel een goeie zijn
Ik was m ook al tegengekomen inderdaad, en dacht gelijk Yeah Right... NOT
TS, probeer m zo snel mogelijk weer terug te brengen naar de verkoper en zoek lekker verder naar een beter zadel.
s6801881
Geplaatst: 25-05-11 19:18
Ik ben bang dat je bent bedonderd Even proberen of hij terug kan naar de verkopende partij. Als je het zadel voor te veel geld onder valse voorwaarden hebt gekocht kun je op juridisch niveau misschien wat behalen, maar dan moet je op zijn minst de verkoopadvertentie hebben. In principe moet je hem bij ZM wel weer in kunnen leveren, maar de kans is groot dat ze dan alleen inruil aanbieden.
Mabotje
Geplaatst: 26-05-11 11:20
Ze hebben je echt vreselijk te grazen genomen ben ik bang... Nieuwwaarde 2000 en bieden vanaf 250? Dan moet er eigenlijk al een belletje gaan rinkelen. Een goed zadel van 2000 houdt echt wel wat waarde en zul je niet voor 250 kunnen kopen, tenzij het bijna uit elkaar valt... Buiten dat kun je idd niet 'zomaar' een westernzadel kopen en er vanuit gaan of hopen dat het op je paard past. Zo werkt dat helaas niet. Ik hoop dat je je geld, of in ieder geval een gedeelte, nog terug kunt krijgen.
Helaas heb ik het niet via deze advertentie gekocht. er stond een andere op, en dat zadel was al verkocht. toen zei ze dat ze nog een zadel van haar haf had liggen en dat ik die wel over mocht nemen.
Maar goed het zadel past niet. mevrouw banketstaaf zich overal onderuit, en is niet van plan het zadel terug te nemen, Omdat ze al ander tuig terug gekocht heeft "zegt ze" Mijn vertrouwen is flink geschaad en 400 euro lichter. wat een rotmensen bestaan er op aarde. Nu heb ik een pb van iemand die zadelpasser is en wil helpen, Maar hoe moet ik nog oemand vertrouwen? Maar goed heb nu toch geen geld meer voor een passend zadel dus eerst maar sparen. Want zo`n slecht zadel kan ik voor goed fatsoen niet doorverkopen.
Mabotje
Geplaatst: 26-05-11 14:17
Heel vervelend voor je. Kan me voorstellen dat ze dit zadel niet terug wil, ze zal allang blij zijn dat ze er vanaf is. Echt heel naar voor je, maar een goede les geweest. Als iemand zich aanbiedt als zadelpasser kom je er via google (of dit forum) snel genoeg achter of men dat ook werkelijk is en betrouwbaar is, lijkt me. Er zijn ook heus nog wel mensen die wel te vertrouwen zijn hoor, al moet ik eerlijk zeggen dat 't soms lijkt alsof het wel steeds minder wordt..
heb je dan niet afgesproken dat als het niet past dat je het dan weer terug komt brengen? Laat dat een hele goede les zijn voor de volgende keer! Een zadel hoort altijd gepast te kunnen worden, er is nl geen enkel zadel dat op alle paarden past dus de kans is groter dat het niet past dan dat het wel past.
Ik zou een potige kerel meenemen en dat zadel gaan terugbrengen, dat zij het geld niet heeft is niet jouw probleem, dan zorgt ze maar dat ze het wel heeft.