[WN] Anti-slip westernpad?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

horseees

Anti-slip westernpad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-11 16:38

Hoi bokkers,

Ik ben niet zo thuis in de hele westernuitrusting, daarom kom ik hier even om raad vragen!

Ik ben op zoek naar een pad om onder het westernzadel van mijn bijrijdpaardje te leggen, zodat het niet zo schuift.
Ik heb ab-so-luut geen idee wat ik moet zoeken, en ik heb ook ab-so-luut geen idee van de prijzen :+
Het moet liefst een beetje budgetvriendelijk zijn (max. 50 euro als dit kan?) en voor de rest laat ik het aan jullie over, ik ken niet van merken oid.

Kan iemand me helpen? _/-\o_

troi

Re: Anti-slip westernpad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 17:58

Anti-slip is te vinden oa bij hafpad en tuffy pads van bighorn. Het is wel vrij ongebruikelijk dat een boomzadel gaat schuiven, weet je heel zeker dat het goed past (zijnde beoordeeld door een western zadelpasser)? Als een zadel namelijk niet goed past dan kan een dier er erg last van krijgen en dat los je niet op dmv een speciale pad.

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-11 18:07

troi: Zie mijn topic http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=117&t=1479241
De eigenaresse heeft me verzekerd dat het zadel wel degelijk past (is inderdaad aangemeten door een zadelpasser) en dat het door de deken kwam (niet de deken die ze gewoonlijk gebruikte, deze was erg glad en schoof altijd al).
Nu ga ik het aankijken en met de andere deken proberen maar ik dacht dat zo'n pad beter was, daarom hier even polsen. :)

biaggi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 09:50

Ik heb een theraflex westernpad van Parelli getest en dat is ongelooflijk goed gemaakt! Eenvoudiger dan het lijkt en het werkt echt!

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-11 15:46

Dat ligt een beetje buiten mijn budget vrees ik :(:)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 15:47

Heb je al eens geprobeerd te rijden met een regulier westernpad? Ik kan me namelijk goed voorstellen dat een gewone (wollen?) opgevouwen deken gaat glijden.

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-11 16:00

Wat is precies het verschil tussen een 'gewoon' pad en een, inderdaad wollen, deken?
En wat is dan het verschil met een anti-slip? Dat heeft een gewoon pad niet, maar wel meer grip dan een deken?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 17:30

Tussen een gewone deken en een pad met wol/fleece onderkant zal niet zoveel verschil zitten. Behalve dat een pad één geheel is en een deken altijd opgevouwen is en dus tussen de lagen kan gaan schuiven.
Een anti-slip pad heeft een neopreen/rubber onderkant. Dit kan één geheel zijn, maar je hebt ook zgn 'earopreen'. Dit bestaat uit losse bolletjes waar lucht tussen door kan.

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-11 09:07

DubbelDun: bedankt voor je info :)
en wat is het beste? neopreen of earopreen? En qua prijzen, zit er een groot verschil tussen?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 11:19

Niet alle paarden kunnen tegen 'rubber', het maakt dan niet uit of je Neo of Airo hebt :)
Van Airo wordt gezegd dat het dus meer lucht doorlaat (koeling van de rug is belangrijk), maar of dat ook daadwerkeijk zo is of een leuk verkooppraatje is maar de vraag.
Het zadel drukt op de rug en het lijkt mij dat er dan weinig ruimte overblijft voor luchtventilatie.
Persoonlijk ben ik er geen voorstander van iig, maar voor bepaalde problemen kán het een uitkomst zijn.

manex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 11:34

ik heb je even ge-pbt