[WN] Een "gewoon" dekje onder een westernzadel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Aprella

Een "gewoon" dekje onder een westernzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-11 18:46

Ik vond niet direct iets via de zoekfunctie, dus vraag ik het hier maar even!

Ik mag met een barefoot westernzadel rijden op mijn verzorg pony, maar er zijn alleen maar standaard zadeldekjes om er onder te leggen. Eigenlijk zijn twee centimeter te kort en raakt de wol aan de achter kant de rug.
Ik heb echter alleen nog maar mensen met een deken zien rijden onder een westernzadel... heeft dit, buiten dat het groter is dan een gewoon dekje, een specifieke reden?
de dekens zijn ook duurder dan gewone dekjes niet?

trustHim

Re: Een "gewoon" dekje onder een westernzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 18:51

onder een barefoot hoort een speciaal dekje/pad met inlages om de ruggengraat vrij te houden

bij een gewoon westernzadel hoort ook een dikke pad of deken dit omdat het zadel geen kussens heeft zoals een engels zadel

Aprella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-11 19:00

okay thx :) dus met een gewoon pad onder een barefoot rijden kan pijn veroorzaken?

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 19:01

als je met een gewoon dekje gaat rijden wordt de druk van jou gewicht niet verdeeld en dat is niet zo fijn voor het paard en kan pijn en problemen geven

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 08:21

Onder een westernzadel hoor je een westernpad te leggen, anders rijd je de rug van je paard naar de viool. Onder een boomlooszadel horen speciale pads met inlages te zitten. GVR heeft goede pads voor dagelijks gebruik, die helemaal niet duur zijn. Ik dacht zo'n 45 euro voor het fleece model met uitneembaar vilt. Dat is toch ongeveer dezelfde prijs als voor een gewoon dekje ?

Aprella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-11 19:28

sevke schreef:
Onder een westernzadel hoor je een westernpad te leggen, anders rijd je de rug van je paard naar de viool. Onder een boomlooszadel horen speciale pads met inlages te zitten. GVR heeft goede pads voor dagelijks gebruik, die helemaal niet duur zijn. Ik dacht zo'n 45 euro voor het fleece model met uitneembaar vilt. Dat is toch ongeveer dezelfde prijs als voor een gewoon dekje ?

o_o ik betaal voor een gewoon dekje 12 euro :)

Het is niet eens mijn pony dus ik ga er echt geen 45 euro aan uit gevebn :) dan maar met het dressuurzadel rijden

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 14:30

Aprella schreef:
o_o ik betaal voor een gewoon dekje 12 euro :)

Oei. Ik ben duidelijk niet op de hoogte van de prijzen voor Engels tuig... :wow: :o