[WN] lakse levertijd bedrijven

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

spicegirl

lakse levertijd bedrijven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 14:31

ik bestel normaliter alles in de VS.goede service, en snelle verzending. al mn spullen altijd binnen 10 dagen binnen, tenzij de douane het vasthoud. soms zelfs in 3 dagen.
nu had ik wat kleine dingetjes nodig, en ik had al veel goeds gehoord over de MATTES pad, dus die ook besteld.
de kleine dingetjes besteld, bij een NL internet shop, en vandaag gaan die pas op de bus .dat is 7 dagen na ontvangst betaling.
mattes is nog erger : er word geadverteerd met 2 a 3 weken levertijd.is nog lang, maar enfin...na 3 weken gemaild, is ie al onderweg ? word uitgezocht, ik neem nog contact op.niet dus. nog 5 x een mailtje gestuurd, geen respons.maar gebeld, naar belgie.nu word het minimaal 5 weken. :(
gelijk de laatste keer voor mij. ik bestel wel in de VS, dan had ik m in 10 dagen gehad....
waar is de vriendelijke en vlotte service hier bij de bedrijven ??

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 14:33

Wow, waar bestel jij in de USA??? Ik wacht altijd veeeel langer dan 10 dagen!
Zelfs als het niet blijft hangen bij de douane :wow:

Aanvulling: ik heb zelf eigenlijk best goeie ervaringen hier in NL...
Helemaal als ik het vergelijk met mijn ervaring met levertijden vanuit de USA

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 14:36

overal. ik heb iets van 250 x besteld.en verschillende adressen.vaak is het binnen 3 dagen al in NL.de TNT doet er langer over van schiphol naar mij, als van de VS naar NL.
verleden week nog een bit.binnen 4 dagen had ik het.

Rumpleteaser

Re: lakse levertijd bedrijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 14:40

Nou, dan doe je het beter dan ik ;)
Wel grappig, want ik zit er bijna tegenovergesteld in: ik ben zelf namelijk juist een beetje klaar met de USA.
Wegens lange levertijden, gedoe bij de douane.... zelf zoek ik juist nu meer lokaal :)

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 14:42

Ik heb ook goede ervaringen met online shops in de VS. Een bestelling van Rod's, Chick's Saddlery of Sierra Tradingpost heb ik doorgaans binnen een week in huis +:)+
Bij NL online shops is helaas niet altijd duidelijk of spullen op voorraad zijn of moeten worden besteld; als ik iets rap moet hebben mail of bel ik altijd of iets op korte termijn leverbaar is.

Ik had trouwens gehoord dat de levertijd van Mattes vrij lang was en heb een alternatief besteld :) Besteld via http://www.vaquero.nl/anl/nlshop.html :) Afgesproken levertijd was 2 weken en dat is ook gelukt :j

*edit* zie tackshow :P

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 15:44

daar hoef ik helemaal nix van... :n
ik had niet gehoord van de lange levertijd, en ging uit van de op de site beloofde levertijd.

Miss_Fancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 16:00

Mijn ervaring met bestellen in VS is ook super. :D
Zondag bij Sheplers besteld en vandaag was de UPS al aan de deur. Dat is echt super service.
Bij NL internetshops is het heel verschillend. De ene shop is wel snel met leveren, maar sommige zijn dramatisch. Laatste keer zelfs bijna een maand moeten wachten, terwijl dit niet op de site vermeld stond |(

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 19:20

Misschien een stomme vraag hoor. Maar die prijzen staan natuurlijk allemaal in dollars, hoe betaal je dan eigenlijk? :o

En terugsturen naar de USA lijkt me ook wel een heel gedoe, dat zit er denk ik ook niet in?

Ik heb tot nu toe bij 2 webshops besteld, met 1 mindere ervaring wat betreft de kwaliteit van producten, levering en terugsturen ging wel redelijk soepel. De ander is westernspul en daar ben ik altijd zeer tevreden over. Ik bestel ook vaak vantevoren e.e.a. wat ik dan koop vanuit de wagen zodat ik precies weet waar ik aan toe ben. Zomaar bestellen van een plaatje zonder 100% zeker te weten hoe, wat en wanneer doe ik niet (meer).

Miss_Fancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 20:10

Betalen met credit card en terugsturen begin ik gewoon niet aan.
Over het algemeen weet ik wat ik moet bestellen en dat gaat eigenlijk altijd prima en anders bestaat er nog zoiets als Marktplaats :D
Mijn ervaringen zijn bijna altijd goed met de VS *\o/*

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 20:22

terugsturen is geen optie idd.
maar hier in NL. ook niet : betaal je het sturen, dan ook weer het terugsturen, en weer het goede versturen. das 3 x minimaal 6,75.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 08:29

Nou bij de webwinkels waar ik heb besteld is dat niet zo hoor. Je betaalt verzendkosten en is het product niet goed, kun je het kosteloos terugsturen en krijg je het goede product ook kosteloos weer toegestuurd. Is het product niet naar je zin, dan betaal je het wel zelf. Dus dat is inderdaad ook niet echt handig.

Maar nogmaals mijn vraag; hoe betaal je naar de USA? Als je geen creditcard hebt dus.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-11 08:34

paypal , of credit card.western union is onbetrouwbaar.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 08:40

En wordt het boeltje dan automatisch omgerekend met paypal?

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-11 08:50

ja.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 15:15

Rumpleteaser schreef:
Nou, dan doe je het beter dan ik ;)
Wel grappig, want ik zit er bijna tegenovergesteld in: ik ben zelf namelijk juist een beetje klaar met de USA.
Wegens lange levertijden, gedoe bij de douane.... zelf zoek ik juist nu meer lokaal :)

Same here.
Onlangs bestelde ik bij Tom Balding een shanksnaffletje. Bij TB zelf : super service, wat heen en weer gemail, vriendelijke mensen, houden je op de hoogte en je credit card wordt maar gedebiteerd als het bitje op de post gaat.
Dan meer dan drie weken wachten. Na 4 dagen had ik al gezien via Track and trace : "cleared in at the Belgian customs". Drie weken daarna de postbode : ik heb een pakketje voor je. Moet wel nog 86.40 euro op betaald worden -:(-
Het hele bit heeft "maar" 280 euro gekost. Dit vind ik nu toch wat overdreven, daar nog eens 86.40 bovenop. Dieven zijn het.

Nu weer hetzelfde. Heb mij een exclusieve set besteld (hoofdstel en borsttuig). Kostte 550 usd voor de set. Ligt het ook alweer een week bij de douane. Gisteren kreeg ik dan een brief met een hoop vragen erin die ik moest invullen en dat ik mijn betalingsbewijs van paypal moest doorfaxen enz enz.
De rekening zal ook weer netjes zijn als ik mijn pakket eindelijk krijg. Ik zal al blij zijn als ik met 150 euro ervanaf ben. Dat is toch echt niet normaal. Ze pluimen je gewoon kaal.

Had ook twee rythmbeads besteld in de usa. Kwamen gewoon in een envelop en na 4 dagen had ik ze al binnen. Geen kosten moeten op betalen, zaten gewoon in de bus. Soms heb je eens geluk, maar door de bank genomen ben ik er wat klaar mee, met in de usa te kopen. Door die stomme douane. _-:( |o :(

En het probleem is dat je wel MOET betalen. Je hebt namelijk al betaald voor je spullen, dus kun je niet anders dan de douanerekening ook nog betalen. Postbode zei : als je wil, stuur ik het wel terug, hoor.

Jaja, dan ben ik mijn bit én 280 euro kwijt. In Belgie wordt je gewoon kaalgeplukt door je eigen overheid. ;(

Rumpleteaser

Re: lakse levertijd bedrijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 15:22

Wat ik wel eens heb gedaan is een bestelling laten leveren vanuit de USA via een ander land.
Dan scheelde namelijk aanzienlijk in de kosten. Bijvoorbeeld een bestelling van HobbyHorse
via Mustang (Denemarken dacht ik?) laten leveren. Ondanks het 'extra rondje' was ik
daardoor minder douanekosten kwijt.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-11 15:35

hier word je ook kaalgeplukt.maar over het algemeen ben je toch goedkoper uit. als je het in de winkel besteld, die moesten ook dat bedrag afdragen...(en dan nog winst ntl.)
in een vlop gaat alles er altijd door, hetzelfde als in een klein pakketje. hoe groter de doos, hoe meer pakkans.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 17:57

Mijn set zal zeker in een erg grote doos zitten :(

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 18:31

spicegirl schreef:
ja.

Handig. Alleen die douane verhalen zijn niet bepaald motiverend :o

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-11 20:11

@sevke- weer bij gail ??
@roosje-voor het goedkope hoef je het ook meestal niet te doen. ik wil alleen de exclusieve dingen (die je hier niet kan kopen). dan ben je wel wat geld kwijt, maar je hebt zeker wat aparts.
een trainingshoofdstel/bit/pad ben je gewoon hier goedkoper uit.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 09:49

@SG : nee. Het is iets erg exclusiefs en unieks, maar wel een beetje way over the top ;) Ik zal wel foto's plaatsen als het binnen is. Een showset voor de Sen. Soms vergeet ik dat de reining niet zoveel bling vraagt :')
Maar ik heb een erg sober zadel, dus kan ik er een beetje bling bij hebben, nietwaar :+

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 09:41

Zondag heb ik twee showblankets besteld bij Just Western, gisteren werd er één bezorgd - met een briefje dat de tweede zsm zal worden nageleverd + een flacon dazenspray gratis! +:)+ Nette service :j

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-11 09:50

justwestern heeft ook goede service :j

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 11:28

Mee eens! Alleen de kwaliteit van sommige spullen moeten ze echt in de gaten gaan houden...

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-11 12:32

meestal is alle waar naar zijn geld....