[WN] ervaring Pool's

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tess1

ervaring Pool's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-11 11:59

Ik ben op zoek naar een westernzadel en kwam qua prijs/kwaliteit uit bij de Pool's. Zadel is voor een vrij smalle arabier met een redelijk hoge schoft.
Heeft er hier iemand ervaring met Pool's zadels en meerbepaald met de flexibele boom? Is die beter dan de gewone?
Zijn deze te verkrijgen met de A-fork?
Heb al wat rond gegoogled, maar kan niet zo heel veel info vinden...

Thanx!

sevke

Re: ervaring Pool's

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 10:26

Mijn eerste westernzadeltje was een Pool's. Ik vond het wel goed qua prijs/kwaliteit. Was wel een gewone, niet met flexibele boom.
In die prijsklasse heb je nog andere merken, ik zou mij niet vastpinnen op één merk. (Ik denk bv aan Garland, White Star, Montana) Er zal er wel ergens eentje tussen zitten die op jouw paardje past.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 21:40

Bij Arthur in Vorstenbosch liggen diverse Pools zadels, ik weet niet of dat te ver rijden is voor je? Je zou hem anders gewoon eens kunnen bellen voor meer info, hij heeft genoeg zadels liggen :D

Monavdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 09:32

Ik heb goede ervaringen met pools op een arabier. Ze was wel rondgeribt en niet bepaald smal qua boommaat dat wel ;)
Zadel heeft een gelvulling in de seat en ik kwam van boomloos af dus dan is het erg fijn alsnog een lekker zachte seat te hebben zodat je uren kan rijden zonder een pijnlijk achterwerk ;)
Prijs/kwaliteit verhouding vind ik ook echt top bij Pools!
Het is dat mijn paardje nog groeiend is en ik eerst boomloos wil, maar later (indien passend) zou ik zelf graag weer voor pools gaan :)

Tess1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-11 19:25

Bedankt voor de reacties! Ik ga er maar es een paar laten passen dan...

Monavdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 17:02

Oke leuk! Veel plezier :)
Ben benieuwd wat het gaat worden ;)