[WN] Heeft er iemand ervaring met Barefoot types:...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Barends

Heeft er iemand ervaring met Barefoot types:...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 12:12

Virginia Rose en/of Arizona Nut

Ben erg benieuwd/nieuwsgierig. Er zijn nog niet veel reacties op boomloosrijden.nl over deze twee types.
Aangezien mijn Haf dame dit jaar beleerd gaat worden (na mijn bevallig rond half september dit jaar *\o/* ) ben ik op zoek naar een zadel.

Groetjes Debbie :wave:

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 14:56

pmarena

Re: Heeft er iemand ervaring met Barefoot types:...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 14:59

Ik denk dat je bedoelt de Virginia Rose of Missoula Nut ? :)

Die 2 zijn namelijk van hetzelfde type , de Arizona Nut is weer een ander model , zie ook de foto's in het topic van de link hier boven :)

Het zadel is vrij duur en daarom zijn er ook niet zo gek veel van verkocht , de meeste mensen kiezen dan toch liever voor een Arizona-model.

sappy74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 15:00

zorg er voor dat je een goede pad eronder heb liggen

Miss_Fancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 19:36

Ik heb een Arizona, als tweede zadel. Vind het heel erg lekker rijden. :D Alleen moet je je wel met een boomloos zadel realiseren dat je zelf weinig steun hebt en dus echt stil en stabiel moet kunnen zitten.
Ik neem aan dat de Arizona Nut en de gewone Arizona alleen maar verschillen door de tooling. :)

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 19:53

@ Miss_Fancy; De arizona nut is van veel mooier en steviger leer gemaakt dan de gewone arizona. Dat maakt naar mijn mening het grootste verschil.

Miss_Fancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 23:25

OK, dat wist ik niet. Vind hem er trouwens wel heel mooi uitzien! :j
Maar goed, eerst mijn Crates zadel verkopen en dan misschien mijn Arizona verkopen en een Arizona nut terugkopen :+

birdybirdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 12:26

Yviertje op bokt heeft de luxere Arizona. Ik vindt dat hij wat meer een westernuitstraling heeft. Ik heb hem ook een tijdje bebruikt, maar ik moet zeggen dat ik persoonlijk toch lekkerder en beter zit op m'n Nevada. Je kan Yviertje misschien een pbtje sturen als je vragen hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 14:39

Verplaatst van WN-AM naar WN-TR

Barends

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-11 16:19

pmarena schreef:
Ik denk dat je bedoelt de Virginia Rose of Missoula Nut ? :)

Die 2 zijn namelijk van hetzelfde type , de Arizona Nut is weer een ander model , zie ook de foto's in het topic van de link hier boven :)

Het zadel is vrij duur en daarom zijn er ook niet zo gek veel van verkocht , de meeste mensen kiezen dan toch liever voor een Arizona-model.

Nee ik bedoel echt wat ik schreef omdat ik nieuwsgierig ben naar wie een Arizona Nut hebben en wie een Virginia Rose hebben. Ik vind zelf qua model de Virginia Rose het mooist, dat is meer een reining/pleasure model en de Arizona Nut heeft meer een trail uiterlijk/model. Dus ik was erg benieuwd wie de Virginia heeft (liefst met foto's :) ). Prijstechnisch liggen deze twee modellen niet echt ver uit elkaar.

Bedankt voor het verplaatsen mod ;) .

Groetjes Deb

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 16:45

Aha , apart zeg dat je dan niet de Arizona Nut en Missoula Nut met elkaar vergelijkt ofzo , maar ook meteen 2 verschillende kleuren , die zag ik niet aankomen , sorry :D

Het prijsverschil is toch best wel aanzienlijk op zich...?

De Arizona Nut kost 899 en de Missoula Nut / Virginia Rose kost 1190 euro , scheelt er toch 300 :)

De Missoula Nut en Virginia Rose hebben een wat lagere cantle dan de Arizona (en andere Barefoot) modellen , dat is eigenlijk nog het grootste verschil dat je merkt qua zit :)

Barends

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-11 20:02

Oh ja haha, die kleuren stond ik eigenlijk niet eens bij stil. Ik bedoel gewoon die twee modellen ;) ..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 20:10

De singelophanging is recentelijk trouwens wel wat veranderd , en de beugelophanging wordt ook verplaatsbaar bij alle modellen binnenkort , dus de ervaringen die bestaan zijn wel wat verouderd wat dat betreft.

Meestal vindt een aantal mensen de beugelophanging wat te ver naar voren , een aantal wat te ver naar achteren.... :P

Ik heb zelf de "oude" Missoula Nut geprobeerd toen hij net nieuw geïntroduceerd werd , vond het een schitterend zadel van supermooi / dik / soepel leer , maar ik had te korte pootjes voor de fenders en vond hem dus niet fijn. Ik ben ook een groot liefhebber van een hoge cantle dus dat vond ik ook jammer , dat hij lager was.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 23:08

Ik ben op zoek naar een bruin boomloos zadel voor op mijn Fjord, ik rijd nu met een Australian stockzadel maar mocht even een boomloos zadel van mijn vriendin proberen en merkte dat mijn merrie niet chagarijnig was met opzadelen ( mijn stock is heel zwaar) en dat ze lekkerder liep

alleen welk zadel kan ik het beste nemen?

twijfel tussen de cheyenne en de arizona, in welke zit je steviger?

en maat 2 zou dat veel te groot zijn voor iemand met maat 38??

NRJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 16:44

Het topic: [WN-TR] Ervaringen BF Arizona Nut? heb ik geopend, omdat ik ook nieuwsgierig was :)
zoals je ook hierin kunt lezen, vond ik de BF's erg breed zitten voor mijn gevoel.
inmiddels heb ik besloten om het model "short round skirt" van Freeform te gaan uitproberen: http://www.buitenzinnig.nl/DaviWB/Pagina19.html
ik heb al contact gehad met degene die de zadels verkoopt (buitenzinnig @ bokt), ik had binnen een dag al duidelijk antwoordt op mijn vragen, super hoor! +:)+
de zadels hebben in ieder geval een smallere zit, dus als het goed is geen "breed zitten"-gevoel meer :) en er zijn vele mogelijkheden qua kleuren, tooling, zitting, forkmaten, centerfire rigging (verplaatsbare singelplaats, als ik me zo goed uitdruk) etc. de beugelophanging is ook netjes, stevig en verplaatsbaar. de beugels zijn net zo makkelijk op maat te maken als bij een boomzadel (schuifsysteem).
ik zie eigenlijk bijna alleen maar positieve dingen. het enigste minpuntje voor mij is, dat er conchos met "slierten" op zitten :o maar helaas kan dit niet anders door de constructie van het zadel.
ik hou jullie op de hoogte, moet alleen nog even een paardje vinden (vriendin lief aankijken ;) ) waar ik het nu op kan uitproberen...

groetjes, Jessy

Monavdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 09:28

Ikzelf heb ervaring met een virginia rose en de normale arizona.

De rose vond ik heerlijk zacht, beugelophanging was ook prima geplaatst, het enige wat ik niet fijn vond was de lage cantle. Gaf me toch net te weinig steun in mijn bekken/ondderrug (ik heb een zwakke rug en a-symetrische bekken). Voor de rest super kwaliteit en lekker soepel en errrrrug mooi!

De Arizona gaf me meer steun, zat ook lekker zacht maar de beugelophanging was me iets te ver naar voren en ik viel daardoor vaak uit balans. Dit zou dus opgelost worden door die verstelbare beugelophanging die komen gaat straks.

Al met al hebben ze beiden voor en nadelen imo. :)
Even als testzadel aanvragen (beiden) lijkt mij het verstandigste ;)

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 16:44

heb eerst de miss.nut (en de rose ook maar die heb ik niet meer liggen) gereden
omdat deze in de uitleen kwam de arizona (budget) gepakt

de laatste zit iets smaller en ophanging is iets verder naar achteren
de cantle is wat laag van de nut
maar ben toch blij als die dadelijk weer terug is :D

omdat ik de ahum :o lichtste niet ben heb ik er wel een stevige pad onder met degelijke druk verdeling

heb de arizona nut paar keer in mijn handen gehad
zelfde leder als de miss. lekker diepe (dieper als normaal ) zit
vind het een heel erg mooi zadel
als ik ooit de loterij win word dat m denk ik :o 8-)

heb je momenteel een paard waar je de zadels op zou kunnen testen ?
dan zou ik gewoon beide testen