[WN] Echte dure westernlaarzen of goedkoper alternatief? (foto's)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Angela_28

Echte dure westernlaarzen of goedkoper alternatief? (foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-11 11:57

Hallo allemaal,

Aangezien ik een overstap heb gemaakt naar Western/NH en ik geen zin heb om met mijn mooie Derby veterlaarzen steeds tot over mijn enkels in de drap te staan ben ik op zoek naar ander schoeisel :D .

Volgende herfst/winter zal ik ook zeker thermolaarzen aan gaan schaffen (outdoor) maar voor nu ben ik rond aan het kijken naar leuke en enigszins betaalbare Westernlaarzen (rond de € 100,-). Nu heb ik laarzen gezien op de site van HUppa.nl en die vind ik heel mooi maar eigenlijk ook iets boven budget... (€ 192.78 excl. verzendkosten) :o .

Afbeelding

Nu hoor ik zoveel reclame over de site Zalando dat ik daar eens ben gaan kijken en volgens mij heb ik twee alternatieven gevonden... Vereiste is natuurlijk dat ze een summiere hak hebben zodat ik niet in de beugels door kan schieten en dat ze aan de binnenzijde geen gespen etc. hebben waardoor het paard er last van zou krijgen. Wat vinden jullie van onderstaande opties? (1e is € 139.95 en de 2e is € 99,95).

Afbeelding

Afbeelding

annebe

Re: Echte dure westernlaarzen of goedkoper alternatief? (foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 11:59

De schoenereus had vorig jaar een enorme gave ruige boot!
Ik loop en rij er nog steeds graag in.

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 12:17

Hoi, zoek je iets om mee te trainen of om mee te showen?
In geval van het eerste zou ik persoonlijk gaan voor een andere goede rijschoen.
Zelf rij ik met gewone jodphurs onder mijn spijkerbroek/ Voor op show heb ik wel mooie laarzen.
Nee, ik zou niet zo snel 'gewone' schoenen met rij-look kopen.

Angela_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-11 12:19

Ik zoek iets om lekker grondwerk mee te doen en recreatief naar buiten... Op stal waar ik rij zijn veel mensen met wandelschoenen of "gewone" sportieve schoenen met goed profiel en lage hak... Vandaar dat ik eens ben gaan kijken daarnaar.

In ieder geval niet om mee te showen :o .

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 12:20

boots die je in een gewone winkel kan kopen, zijn niet berekend op gebruik met rijden. die zijn gemaakt om mee te wandelen.dus sneuvelen ze snel.
kijk voor goede 2ehands, of in de uitverkoop hier of daar.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 12:22

Ik ook niet, maar goed, ik rijd met kisten, die hebben geen 'rij-look'.
Ik zou in jouw geval echt niet investeren in dergelijke dure laarzen :n Juist omdat je aangeeft soms tot de enkels in de drab te staan, daar zijn veel westernlaarzen ook niet op gemaakt.
Een paar stalgenoten halen ook schoenen bij een goedkope winkel voor het rijden, als het maar een hak heeft, liefst niet te veel profiel onder de zolen en makkelijk schoon te maken is. Toch?

farichta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 12:23

Ik zou wel een schoen of laars zoeken die gemaakt is voor stalgebruik, anders vallen ze namelijk binnen de kortste keren uit elkaar :wow: en dan ben je nog duur :$ uit.

Voor mijn laarzen heb ik toen bij Arthur in de sale ook niet de hoofdprijs betaald, gewoon even goed rondkijken bij de verschillende westernzaakjes zou ik zeggen.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 12:24

Wendy schreef:
Ik ook niet, maar goed, ik rijd met kisten, die hebben geen 'rij-look'.
Ik zou in jouw geval echt niet investeren in dergelijke dure laarzen :n Juist omdat je aangeeft soms tot de enkels in de drab te staan, daar zijn veel westernlaarzen ook niet op gemaakt.
Een paar stalgenoten halen ook schoenen bij een goedkope winkel voor het rijden, als het maar een hak heeft, liefst niet te veel profiel onder de zolen en makkelijk schoon te maken is. Toch?

zo denk ik er ook over.
veel mooie rijlaarze/schoenen/boots passen mij niet goed.
dan liever "normale"schoenen die goed passen. :)

heb hier docs, kisten en een paar rubber laarzen, allemaal top :)

JVBdesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 13:54

Oeh kan er zo niks nuttigs over zeggen, maar die laarzen zijn wel stoerrr!

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 14:15

vergat te melden, dat mijn werkschoenen ook erg geschikt zijn.
alleen paardlief niet voor zijn knieschijven schoppen met je stalen neuzen ;)

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 19:58

Denk dat zo'n surrogaat laars best een tijdje mee gaat, alleen zie ik die gesp aan de zijkant niet zo graag in combinatie met beugels....
Ik reed vroeger nog wel eens met mijn goeie schoenen, ook met zo'n riem/gesp over de wreef, en ben daar een keer lelijk mee in de beugel blijven hangen toen ik wilde afstappen. Hoe ik het voor elkaar kreeg, geen idee (was een jaar of 12), maar pony-lief verzette een paar passen en brak zowat mijn enkel. Nu had ik natuurlijk eerst mijn linkervoet ook uit de beugel moeten halen voordat ik helemaal afstapte, maar dat ben ik toen blijkbaar vergeten.
Als je er afvalt kan ik me voorstellen dat je een soortgelijke situatie kan krijgen.

Maakt dat dit soort laarzen niet meteen "not-done" zijn, vaak is zo'n riem/gesp er door een schoenmaker wel af te halen.

Angela_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-11 22:25

Ik heb de onderste besteld en ga een kijken of het wat is. Dat van die gesp is inderdaad wel zo ja. Eens even kijken of dat stoort (heb meestal spijkerbroek erover heen) en anders laat ik hem er idd afhalen! Ik hou jullie op de hoogte!

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 16:05

RUI-->WN

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 19:18

De bovenste laars is beter tegen vocht bestand dan de onderste 2, ook zijn die eigenlijk niet geschikt om mee te rijden omdat ze te slap zijn en het leer niet dik genoeg om met een spoor mee te rijden die voel je nl zitten. Ik heb laarzen uit beide categoriën en ik rij het liefst met geen van allen maar met stoere jodphurs met dikke profielzool :)

Er zijn regelmatig topics over westernlaarzen dus gebruik de zoekfunctie maar eens, deze loopt vrij recent: [WN-TR] Welke western laars?

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 20:59

spicegirl schreef:
boots die je in een gewone winkel kan kopen, zijn niet berekend op gebruik met rijden. die zijn gemaakt om mee te wandelen.dus sneuvelen ze snel.

Niet helemaal mee eens ;)

Ik heb 3 jaar geleden in de uitverkoop bij Bristol voor € 15,= een stel zwarte laarzen gekocht. Ik heb ze eerst een jaar als wedstrijdlaarzen gebruikt en de laatste 2 jaar heb ik ze altijd aan met trainen/rijden en als ik op stal ben. Ze zijn na 3 jaar intensief gebruik dus nog steeds in prima staat! :D

Nou zal bovenstaande niet opgaan voor elke "gewone" laars, maar dit geldt ook zeker niet voor de duurdere, wel "echte" laarzen! :D

Angela_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-11 12:29

cissy schreef:
De bovenste laars is beter tegen vocht bestand dan de onderste 2, ook zijn die eigenlijk niet geschikt om mee te rijden omdat ze te slap zijn en het leer niet dik genoeg om met een spoor mee te rijden die voel je nl zitten. Ik heb laarzen uit beide categoriën en ik rij het liefst met geen van allen maar met stoere jodphurs met dikke profielzool :)

Er zijn regelmatig topics over westernlaarzen dus gebruik de zoekfunctie maar eens, deze loopt vrij recent: [WN-TR] Welke western laars?

Daar had ik ook al aan gedacht maar voor de winter heb ik laarzen, ik rijd nooit met sporen (en ook niet van plan) en een zomerse bui moeten de schoenen toch aankunnen als ze ook als "gewone" schoenen verkocht worden. Enfin, ik ga het eens proberen (al ze passen).

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 14:18

Je kan ook een goed paar kisten kopen. Gemaakt om op te lopen, zijn vaak nog redelijk warm in de winter (vooral met stalen neus, maar ik weet niet of je dan nog in de beugels past) en ze gaan jaren mee.

Angela_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-11 15:07

Nou, ik heb de onderste laarzen besteld en ze zitten heel lekker maar heb ze toch terug gestuurd. Het leer bij en boven de enkel is gewoon te dun. Ik heb vandaag ook bij de ruitersportzaak geweest voor outdoor laarzen of rijschoenen maar niets gevonden wat me lekker zat en wat ik leuk vond. Ik denk dat ik dan volgende maand toch maar de echte eerste laars bestel... :D .

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 15:37

Lioren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 09:21

Afbeelding

Ariat Barnyard Twin Gore H20

Misschien zijn deze iets voor jou, liggen rond je budget en Ariat heeft een erg fijn voetbed, stevige schoenen waarop je uren kunt lopen.

jorin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 09:51

Ik heb wel western laarzen aangeschaft. Ze zitten zo lekker dat ik ze ook voor dagelijks gebruik heb.

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 10:10

jorin schreef:
Ik heb wel western laarzen aangeschaft. Ze zitten zo lekker dat ik ze ook voor dagelijks gebruik heb.

Hier nog 1... Ik kan niet meer zonder :+

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 10:53

ik heb ze alleen maar voor dagelijks gebruik, 3 paar zelfs! :o kan er niet mee rijden (ik rij mn kuiten door op de aantreklussen) maar dat neemt niet weg dat ze verder prima zitten!

Angela_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-11 11:51

Ik ga binnenkort kijken bij een Western shop in Zonhoven (België). Ik vind ze namelijk ook wel heel "lekker" uitzien dus dan kan ik wat verschillende modellen passen. http://www.thecountrystore.be/

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 12:28

Ik zweer bij Ariats, en ik heb de Cascade. Heel stevige schoen, met voetbed.
Succes met zoeken.