Ik heb van die kinder stirrups van Arthur en dat past prima voor mijn 4 en 6 jarige zoontjes. Wordt het kind echter groter, voor mijn 6 jarige is dat al bijna het geval, dan zijn die stirrups te kort en de gewone weer te lang.
Misschien dat iemand hier een gouden tip voor heeft?
Een iets ouder kind rijd denk ik lekkerder op een kinderzadeltje. Dan past het kontje ook wat beter in het zadel. Die hoeven niet echt duur te zijn en zijn 2e hands ook weer goed verkoopbaar als je kind er uit is gegroeid.
sevke
Geplaatst: 07-03-11 16:11
Klopt. Persoonlijk was ik erg tevreden met zo'n kunststof westernzadeltje van lami-cell. Het zit makkelijk, er zit een degelijke boom in, waarop je levenslang garantie krijgt, en het onderhoudt gemakkelijk en vooral : het is niet duur. Ik vind het betere kwaliteit dan een goedkoop lederen. Het voelt ook soepel aan, en het is licht genoeg om de kinderen het zelf te laten dragen.
Ze kunnen er wel mee rijden van een jaar of 4 tot ze een jaar of 10 zijn. Dan heb ik ze een 15 inch gekocht.
YildizArabs
Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-11 18:24
Dat lijkt me wel wat, thanks! Waar zijn de lami-cells verkrijgbaar?
Ik hang in voorkomende gevallen altijd gewone Engelse beugels aan beugelriemen om de fork van mijn zadel.
tasja006
Geplaatst: 14-03-11 23:23
dat van die engelse beugels is een goede tip . maar op equitana heb ik zo'n kinder beugeltjes gzien die je van lengte kon aanpassen maar heb niet op het merk gelet maar deze bestaan dus wel. Hopelijk heb je hier wat aan.
Lioren
Geplaatst: 23-03-11 10:10
Misschien heb je wat aan dit plaatje om zelf aan de knutsel te gaan
YildizArabs
Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-11 15:47
Bedankt voor jullie reacties. Als je goed leest dan zie je dat ik dus al van die kinderstirrups heb! Ze zijn alleen niet lang genoeg. De tip met de Engelse beugels is een goed en goedkope oplossing!