[WN] classic equine bell boots

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

classic equine bell boots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 16:20

Hoi, ik heb laatst die harde gekocht. Heb eerder zachte gehad en een tijdje niks, maar deze leken me wel lekker stevig.
Nu vraag ik me echt af of ze wel goed zitten. De zachte kwamen echt opver de hoef heen. Deze blijven aan de voorkant vrij hoog zitten. Nu heb ik maatje s genomen en lager kunnen ze niet aan de achterkant, want dan gaan ze over de grond. Maar aan de voorkant sluit het niet aan elkaar. Je hebt dus een stuk klitteband, anders komen zo voor nog hoger. Het kan in principe wel, want het blijft redelijk zitten, maar of dat tijdens galop nog fijn is en niet omhoog gaat kruipen vraag ik me af. Ik wil ze niet vies maken, kan ze nog ruilen.
Probleem is denk ik een beetje, want dat heb ik vaker, dat ik een d-pony heb met kleine hoeven, maar wel iets breder dan een kleine quarter hoef. Zit altijd met maten te zoeken met beenbeschermers.

Ik kan geen foto plaatsen, zit op oude pc die alleen nog hoognodige kan en nwe komt te laat terug om ze nog te ruilen, maar als iemand een foto heeft hoe ze bij hem/haar zitten of als iemand de m wil opmeten, graag!

joany_pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 21:50

Als ze niet helemaal tegen elkaar aankomen zou ik even voor een maatje groter gaan kijken. Ik heb ze zelf ook,ze sluiten bij mijn paard (Quarter) wel goed en komen iig tot een stukje over zijn kroonrand aan de voorkant

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 22:19

Bell boots zijn bedoeld om de hoefballen en de kroonrand te beschermen.
Ze hoeven dus niet de hele hoef te bedekken.

Afbeelding

De voorgevormde bellboots van CE lijken trouwens korter dan de 'ouderwetse' rechte :j

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-11 23:59

Hey, thanx!

Ik heb een d-pony en wel vaker moeite met de juiste maat. Hij heeft wel korte hoeven, maar ietsje breder.

WB, het zijn andere, heel hard. Zag ze en ze leken me wel de moeite, lekker stevig, maar kende ze verder niet.
Ik had zachte en die sloten rondom en kwamen lager over de hoef. Ook aan de voorkant.
Deze sluiten niet dicht, maar kan ze niet hoger hebben, want dan komen ze over de grond, dus bij de bal te laag.
Ben er pas de 7e weer, dus kan ze niet even opmeten daar in maatje M.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 08:39

Mijn PH merrie heeft erg fijne beentjes en kleine voetjes en de pasvorm van PC & CE bellboots is bij haar niet geweldig, ze veroorzaken wondjes aan de koot ;(
Ik gebruik nu ponymaatje (no turn) bellboots van de 'engelse' merken Pfiff en Harry's Horse en dat gaat prima +:)+

superpony

Re: classic equine bell boots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-11 13:02

WB, oke. Jammer van de pasvorm. Ik had ook HH, maar die zaten niet echt geweldig. Moest cobmaat hebben en waren te groot. heb ietsje bijgeknipt en toen gingen die net, maar ja.......Deze leken me zo mooi stevig, maar ik begon erg te twijfelen over de pasvorm bij hem. Ik zou moeten weten hoe een M zit, maar kan ze niet even omruilen nu. Ik denk dat die te groot zijn helaas.

Wat is pfiff? Dainty heeft denk ik wel smalle hoefjes en ook stijl of valt dat wel mee? sup heeft dus kleine hoeven en net ietsje breder. Geen platvoet, maar scheelt niet veel. Echte pony hoeven.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 14:37

superpony

Re: classic equine bell boots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-11 18:37

Oke, thanx! Vind ze beiden wel netjes.
Maten zeggen soms ook niks, maar ja....je hoopt vaak dat het past als je het meeneemt. Ik zal eens kijken.

Ik zag dat die van davis maar in 1 maat zijn, maar die kan je ook evt afknippen. Dus voor rondom goed, maar dan bij de bal iets korter maken. dat denk ik tenminste als ik naar de plek van het klitteband kijken het materiaal.

Baal alleen dat ik ze misschien niet kan ruilen. Nou ja, we zullen zien.