[WN] Pad laten maken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CherokeeChum

Pad laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-10 23:34

Ik speel al langere tijd met het idee om een pad naar eigen inzicht te laten vervaardigen.
Ik denk daarbij aan een geschoren schapenvacht als onderzijde,viltvulling ivm met demping met een wollen blanket als topzijde,met ruggegraat vrijheid en anatomisch gevormd.
Het een en ander verbonden doormiddel van klitteband,zodat je het vilt kunt vervangen en de vacht kunt reinigen en eventueel de blanket kunt vervangen.
Dit omdat deze constructie niet te koop is en ik de huidige confectiepads niet toereikend vind.
Iemand een idee waar ik dit zou kunnen laten maken?

Kaunos

Re: Pad laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 07:02

Probeer het eens bij Triple horn in Duitsland: http://www.triplehorn.de/pageID_6777403.html en dan helemaal onderaan de pagina (ze zitten overigens vlak over de grens bij Sittard). Ik weet dat ze de door jou beschreven constructie sowieso al maken, alleen weet ik niet of het met klitteband gedaan wordt, maar dat lijkt me toch niet het grootste probleem.

SabineFuchs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 09:29

Hoef je niet te laten maken : wij verkopen zo'n pad !!!
Stevige katoenen tijk (is geen wol, maar in alle opzichten net zo goed) - doorgestept - met daaronder een Merion lamvel - als hoes gestikt , waarin je "vulling" kunt doen.
Het pad is anatomisch gevormd en het heeft ruggengraat vrijheid.
Dit pad maken wij niet zelf; komt van Engel Reitsport in Duitsland en is daar een groot succes.
Bij ons kun je ook verschillende vullingen kopen en het wasmiddel.
En.....we kunnen je adviseren, welke vulling, welke dikte, welke werking heeft.
Website Vaquero, pagina Tack.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 11:59

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 12:07

@spicegirl : deze pad heeft geen ruggegraatvrijheid en is ook niet anatomisch gevormd.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 12:43

daarom staat er ook bij : voorbeeld.ik had geen zin om heel ebay af te spitten ;)
ze zijn er ook anatomisch gevormd.
en ruggegraat vrijheid heb je alleen als je pad uit 2 delen bestaat. word lastig met schapenvacht.
anders is laten maken idd de oplossing.maar word wel een prijzig iets dan...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 14:26

Ook een schaap kun je er in 2 delen onder zetten :) Als je ruggegraatvrijheid wilt zit je altijd vast aan een pad die uit 2 delen bestaat met een dunner stuk in het midden.

Het enige nieuwe aan de pad van Chum is dat ie rondom los te halen is en alle onderdelen te reinigen en evt te vervangen zijn.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 14:56

Mattes heeft de rio-pecos pads dat is ongeveer wel hetzelfde idee!
lamswollen onderkant, ruggengraat vrijheid en een blanket in verschillende kleuren voor er overheen en evt ook te krijgen in een model waar je vullingen in kan doen en alles wasbaar.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 15:58

@DD - ik weet dat het kan. alleen bijna alle pads met echt schaap zijn uit 1 stuk.