[WN] Ervaringen met Professional's Choice Heavy Duty Air Ride pad

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Melanietje_

Ervaringen met Professional's Choice Heavy Duty Air Ride pad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 10:03

Hoi,

Ik heb pas geleden peesbeschermers gekocht met giraffe print van Professional's Choice en nu zit ik te denken om daarbij de giraffe pad te kopen. Heeft iemand ervaringen met deze pad ( Professional's Choice Heavy Duty Air Ride pad) ?

over deze pad heb ik het
http://www.justwestern.nl/?catalogprodu ... +ARAA.aspx

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 10:16

Ik zelf gebruik ook altijd de PC SMx Air Ride Heavy Duty, ben er super tevreden over!
Maar dat pad dat jij laat zien is geen Heavy Duty ;)

Ik heb zelf geen ervaring met die pads. Heb er wel al redelijk wat ervan verkocht (ook aan Bokkers), dus er zullen er vast wel zijn die even hun ervaringen willen komen delen :D . Ik heb in ieder geval nog geen klachten gehoord.

_Melanietje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 10:34

Winddancer schreef:
Ik zelf gebruik ook altijd de PC SMx Air Ride Heavy Duty, ben er super tevreden over!
Maar dat pad dat jij laat zien is geen Heavy Duty ;)

Ik heb zelf geen ervaring met die pads. Heb er wel al redelijk wat ervan verkocht (ook aan Bokkers), dus er zullen er vast wel zijn die even hun ervaringen willen komen delen :D . Ik heb in ieder geval nog geen klachten gehoord.

owh oke, maar het staat er wel bij dat het een heavy duty is

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 11:19

Dat klopt niet, het is een SMx Air Ride All-Around Saddle Pad.

Omschrijving van het pad van Professional's Choice zelf:

The SMx Air Ride™ is lightweight, breathable and highly shock-absorbent. This pad is designed for riders who want a little more padding between their horse and saddle. The heavy-duty 3/4 inch core allows even air circulation in every direction, resulting in accelerated heat dispersion and moisture evaporation. The horse feels less heat and cools off faster, increasing overall performance. Pads feature a fleece lining that is easy to clean and dries quickly.

Marith_Ov

Re: Ervaringen met Professional's Choice Heavy Duty Air Ride pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 11:54

Ik heb de pad ook, maar toen ik hem binnen kreeg zat er toch echt een grote sticker van PC op waar heavy-duty op stond :o? .

Ik ben er in ieder geval tevreden over. Wel heeft hij in eerste instantie behoorlijk geschoven onder mijn zadel, maar na een wasbeurt was dat over. Lekker lichte stevige pad.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 12:06

Hij is inderdaad heel erg licht :j
Dat was het eerste dat me ook opviel. En ondanks dat voelt hij zich toch heel stevig aan.

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 12:21

De pad die je toont is inderdaad geen Heavy Duty.
Ik heb de Air Ride OrthoSport. Een lichte en redelijk dunne pad, die toch stevig is. Heel tevreden over!

Afbeelding

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 13:02

Ik vind hem persoonlijk veel te dun.

SabineFuchs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 13:58

Iedereen moet kopen, wat hij/zij voor goed houdt, maar wij zijn het afgelopen jaar wel erg "verbijsterd" geraakt, over de kwaliteiten van heel veel van dat mooi's en vooral de inhoud er van.

Als je kijkt waarop ""de consument" die pads beoordeelt, is het in 95% van de gevallen onze menselijke selectie.
Mooi, licht, makkelijk, etc. etc. etc.
Kan waarschijnlijk niet anders, maar wat zou Hotta nou van het pad vinden?

Wat zit er nou eigenlijk in die pads?
Je komt de mooiste termen tegen, maar wat kopen we nu eigenlijk?
Niemand schijnt het te (willen) weten, net zo min hoe ze werken.
Maar wat is goed werken? Doen ze ook echt wat ze moeten doen? Weten we wel wat ze moeten doen?

Allemaal kletskoek, kun je roepen (velen doen dat ook) maar het wordt echter wel een probleem als Hotta niet meer zo lekker loopt.
Dan bellen we de osteo of de fysio en wordt Hotta weer even recht gebogen.
Maar de oorzaak blijft vaak onderbelicht.

_Melanietje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 18:09

NOu het zit zo ik zoek een nieuwe pad, die niet snel dun wordt en niet van wol ofzo iets dat ik hem makkelijk kan afspuiten (vb.in de zomer) dus als iemand mij daarin goed kan adviseren

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 19:04

De Air Ride heeft wel wol onderaan ;)
Dan zoek je misschien beter een neopreen pad. Goed voor korte trainingen, minder voor lange ritten

_Melanietje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 19:34

heeft iemand ervaringen met Twenty X™ Roper II Saddle Pad?

en waar kan je die kopen

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 19:41

Die heb ik ook :D Ook heel tevreden over. Maar ik gebruik 'm enkel om te trainen, niet voor (lange) buitenritten

_Melanietje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 19:54

Jaycee_ schreef:
Die heb ik ook :D Ook heel tevreden over. Maar ik gebruik 'm enkel om te trainen, niet voor (lange) buitenritten

ik doe soms veel trainen (5 a 6 x) en bijna nooit buitenritten en als ik ga is het in de zomer een paar uur en ik heb 1x een pad gehad en die was na 3 maanden al te dun en dan 5 a 6 keer per week rijden.

is hij daar geshikt voor?

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 20:17

ik gebruik Wonpad. wordt veel gebruikt op reininggerichte trainingstallen.
het is een soort van neopreen van onder maar veel zachter dan de goedkope varianten.
makkelijk af te spuiten en schoon te houden tegen schimmel ed, uitsparingen in de rug voor ventilatie en dik zat (je moet wel de dikke nemen, die dunnen is meer voor onder showpad).
kosten wel rond de 200 maar dat kosten de pC ook.

SabineFuchs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 09:53

Alles waar kunststof aan of in zit is sterk af te raden.
Kunststof is makkelijk schoon te houden, maar ademt 0,0 en neemt 0,0 vocht op.
Vele kunststoffen werken als "omgekeerde" schokbreker.

Neopreen (ed.) is makkelijk schoon te houden; dat zeker.
Maar onder zo'n pad kan de temperatuur in de zomer bij een buitenrit makkelijk oplopen tot zo'n 50 graden; en dat is niet best voor Hotta.
En zweet? Ja, dat loopt er dan – net als water - in stralen van af.

Gel? Geheel idem.

Airride? Veel verpakkingsmateriaal (plastic met luchtbellen) in een mooie hoes.
Gelukkig nog wel met wol er onder (mmmm).
Zou dat plastic ademen en vocht opnemen? Niet dus.

Een goed pad is van wol (geperst wol = vilt), van katoen of van schapenvacht.
Goed te wassen (na 3 maanden gebruik is IEDER pad 1 grote bacteriën bom) .
Ook schapenvacht is goed te wassen (met speciale wasmiddel).
Natuurlijke materialen dempen perfect, nemen perfect vocht op en transporteren perfect warmte; uiteindelijk wil JIJ wel het beste voor Hotta.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 10:43

jaja 'sabine' jullie nieuwe producten zijn het enige goede als je echt om je paard geeft bla bla bla bla bla bla...........

ik ken ts niet en weet niet hoe ze rijd. voor training zijn die wonpads super, het is ook niet voor niks dat iedereen ze gebruikt. als je dagtochten te paard gaat maken zou ik ook iets anders pakken denk ik maar hey, ik maak geen dagtochten.

_Melanietje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-10 10:57

ik ken iemand die al jaren rijd met een soort neopreen achtige pad en de paarden hebben nog nooit iets gehad en lopen super

SabineFuchs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 15:42

@quarterH
..... Ach quarterH toch, we worden zo moe van je .....

@ Melanietje
...nou dan is er toch niets aan de hand; ook kopen zo'n neopreen pad.
Mijn oom rookte 50 jaar "Ernte 23" (Duitse sigaretten) ; hij is gestorven aan een vrachtwagen die over hem heen reed....

_Melanietje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-10 16:36

SabineFuchs schreef:
@quarterH
..... Ach quarterH toch, we worden zo moe van je .....

@ Melanietje
...nou dan is er toch niets aan de hand; ook kopen zo'n neopreen pad.
Mijn oom rookte 50 jaar "Ernte 23" (Duitse sigaretten) ; hij is gestorven aan een vrachtwagen die over hem heen reed....

alleen jah, ze weet niet meer waar ze hem heeft gekocht en wat het merk was want dat is eraf vervaagt dus daarom vroeg ik mij af wat jullie mij zouden adviseren als ik toch die pad toch niet kan kopen (is niet meer te koop denk ik) en omdat sommige alleen 1 ding goed vinden en het andere afkraken dacht ik, ik zal eens zeggen dat het andere ook gewoon goed is

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 16:47

Ik ga met Sabine mee wat betreft natuurproducten die wél vocht opnemen, heb ik voor mijn oudere paard waar ik lange ritten mee maak.
Dat is de Classic Equine biofit. Werkt super.

Voor mijn andere paard welke ik in de bak rij meestal. Heb ik een Hafpad, fijne pad maar neemt niks op. Zweet er erg onder, net als onder mijn neopreen singels, toch vind ik het fijn spul.

Verder heb ik ook pads met van dat wollige spul, is in begin fijn maar vormt harde klonten en uiteindelijk gooi ik ze weg.
Een airride heb ik gehad, idd mooi plastic bubbeltjes in een hoes, 3 jaar goed gebleven, tijdens het wassen verging het plastic spul en lag het onderin mijn pad.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 22:12

Je moet elke pad goed schoon houden,ook wol of vilt. Als je daar vies mee rijdt heeft het ook nadelen.

Bij een neopreen loopt het er wel onder weg. Daarnaast je zadelt op, rijdt en zadelt af daarna. Je laat het erna toch niet nog tijden opliggen?

Ik ken de wonpad en vind het een mooie pad. Weet ook wel iemand die de dikke nieuw goedkoper verkoopt.
Wat quarterH bijv zegt; trainers zitten geen uren op hun trainingspaarden en je wil als je meerdere paarden met je eigen zadel rijdt, wel een goede en dikke pad die niet snel indeukt, plekken krijgt etc.

SabineFuchs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 23:13

_Melanietje_ schreef:
.......... en omdat sommige alleen 1 ding goed vinden en het andere afkraken dacht ik, ik zal eens zeggen dat het andere ook gewoon goed is
a) er wordt niets afgekraakt; de resultaten van tests USA Universiteit kan iedereen zo van Internet plukken.
Lees deze eens: http://www.equi-market.com/Interesting/SaddlePads.pdf

b) Waarop baseer jij je oordeel "gewoon goed"?
Of is dat nou juist die "menselijke" beoordeling van een product, waar we het al eerder over hadden?
Net zoals kinderen die jogurt-aardbeien toetjes met smaakversterkers, veel zoetstof en vele (schadelijke) "E460's", gewoon lekkerder vinden dan echte jogurt met echte aarbeien ?
Koop gewoon een AirRide van Prof.Choice - is waarschijnlijk het meest verkochte pad -; vele duizenden gingen je voor en er zullen er zeker nog net zo veel volgen.
Net als bij de Mona; wij eten liever echte joghurt met echte aarbeien.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 23:26

Maar men moet wel aan iets kunnen komen. Mensen die de pc kopen geloven inderdaad in hun verkoop verhaal waarom het goed zou zijn en hebben ook vele goede ervaringen gehoord. Er zijn ook steeds meer mensen die er weer vanaf stappen. Dat hou je altijd dat iets goede naam krijgt en daarna weer iets anders.

Ik geloof ook echt niet dat mensen die een pc kopen voor zo een bedrag, niet heel bewust iets goeds willen kopen voor hun paard. En door iets als bokt worden veel ervaringen uitgewisselt en is men steeds weer op zoek naar iets goeds.

En elk gebruik is anders, dus men ervaart ook elke pad anders per persoon.

SabineFuchs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 09:43

Waarom worden die pads gekocht?
- Omdat het marketing mechanisme van die fabrikanten enorm "goed" is.
- De winkelier er net zo veel geld aan verdient (50% van € 250)
- De "expert" (stalgenootje) heeft ook zo'n pad heeft. Die expert heeft er ook de ballen verstand van, maar rijdt leuke rondjes.
- De "kampioene" rijdt er ook mee; dan moet het wel goed zijn.

Allemaal – voor ons mensen – positieve signalen.
En van dat markt mechanisme leven vele fabrikanten.

Kan ook niet anders !
We beoordelen alles op menselijke waarneming en die waarneming is zo makkelijk te manipuleren....
Wie denkt er bij de aankoop van een pad, een zadel, een bit als een paard? Maar heel weinig mensen (worden er gelukkig steeds meer…)