[WN] zadelpasservice western Drenthe

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

saar0203

zadelpasservice western Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-10 19:58

ik wil voor mijn 4 weken geleden aangeschafte haflingerXarabier een nieuw zadel. het liefst een westernzadel. maar ik ben net zoals velen engels geschoold en heb geen idee van de goede namen in deze wereld.

ik zou graag informatie willen hebben over:
- de verschillende zadels voor verschillende doeleinden (graag ook uitleg bij de westerntermen :o _)
- goede zadelmerken
- westernzadelmakers/ passers omgeving Drenthe (Vledder)
- ik heb gehoord dat een beetje goed tweedehandszadel tussen de 600 en de 800 euro zit. klopt dit?
- en ver alles waarvan jullie denken dat ik het moet weten ;)

alsvast super bedankt

groetjes sarah

Signe

Re: zadelpasservice western Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 22:08

Ik zou Evelien van Eurohorse laten komen. Goede eerlijke service en verschillende tweedehands zadels, maar op maat laten maken kan ook. Ik zou me nog niet te druk maken over verschillende zadels voor verschillende doeleinden. Als je je nog niet op een onderdeel toespitst is een goed passend zadel belangrijker dan het type zadel.
Tweedehands zadels kunnen tussen de 300 en 3000 euro liggen als je ahrd genoeg zoekt. Ik zou zelf eerder aan de 1000 tot 1500 denken voor een degelijk zadel of je moet mazzel hebben dat je een degelijk oudje vind voor minder, moet je wel van een vintage look houden.

Ook zou ik als je je paard nog maar 4 weken hebt nog even wachten hoe het verder loopt voordat je zo een stevig bedrag uitgeeft...maar dat is aan jou.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 22:13

Monique van de Westernstore in Westerbork. Heeft al jaren ervaring en goede zadels. Prima service.

www.oregontrail.nl

Nevada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 22:30

quintusgl schreef:
Monique van de Westernstore in Westerbork. Heeft al jaren ervaring en goede zadels. Prima service.

http://www.oregontrail.nl

Maar zij komt niet aan huis met 2e hands westernzadels ;)

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 22:37

Kan je wel vragen. Dan neemt ze nieuwe mee en 2e hands (niet de hele goedkope). tenminste, bij mijn lessers wilde ze dat nog wel eens doen.
Maar wellicht kan ze ook bij jou terrecht? ;) :D

Nevada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 00:56

quintusgl schreef:
Kan je wel vragen. Dan neemt ze nieuwe mee en 2e hands (niet de hele goedkope). tenminste, bij mijn lessers wilde ze dat nog wel eens doen.
Maar wellicht kan ze ook bij jou terrecht? ;) :D

Ja hoor, ze kan ook wel bij mij terecht :D ;)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 10:03

@saar: kijk eens op de Wiki
http://www.bokt.nl/wiki/Western
daar staat ondertussen al aardig wat op over western.

HafxArabier heeft vermoedelijk een korte brede rug. Niet de beste kombinatie voor een westernzadel.
Let dus vooral op de lengte en hou minimaal 10 cm ruimte voor het heupbot. Verder is het natuurlijk ook niet de bedoeling om een evt té lang zadel hoger op de schouder te trekken.
Soms wil een rounskirt door zijn bouw wel eens iets meer ruimte geven aan de achterkant.

Je kunt best op zoek naar zoiets:
[EA-TK-AP] Circle Y roundskirt westernzadel
Deze is breed, kort en van een van de betere merken.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 10:53

dapperdier schreef:
Ik zou Evelien van Eurohorse laten komen. Goede eerlijke service en verschillende tweedehands zadels, maar op maat laten maken kan ook. Ik zou me nog niet te druk maken over verschillende zadels voor verschillende doeleinden. Als je je nog niet op een onderdeel toespitst is een goed passend zadel belangrijker dan het type zadel.
Tweedehands zadels kunnen tussen de 300 en 3000 euro liggen als je ahrd genoeg zoekt. Ik zou zelf eerder aan de 1000 tot 1500 denken voor een degelijk zadel of je moet mazzel hebben dat je een degelijk oudje vind voor minder, moet je wel van een vintage look houden.

Ook zou ik als je je paard nog maar 4 weken hebt nog even wachten hoe het verder loopt voordat je zo een stevig bedrag uitgeeft...maar dat is aan jou.

kan ik alleen maar mee eens zijn :)

saar0203

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-10 17:49

ik heb mijn haflinger inclusief zadel gekocht, maar vond hem later toch niet zo mooi liggen en hier thuis de zadelmaker erbij gehad. en inderdaad het is een boommaat te klein, dus moet sowieso een nieuw zadel. wou al een westernzadel, maar dan eigenlijk over een half jaar. moet nu dus even heel flink gaan sparen en er even vaart achter gaan zetten.