[WN] hoofdstel zadelmarkt

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Yvettee_4

hoofdstel zadelmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-10 18:56

weet iemand of de westernhoofdstellen op zadelmarkt.nl met of zonder teugels geleverd worden?
aangezien je nergens anders op de site losse western teugels kunt bestellen.

troi

Re: hoofdstel zadelmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 20:04

Ik denk dat je hier niet zo gek veel zadelmarkt gebruikers zult vinden.. heeft de naam erg beroerde kwaliteit te zijn..

Yvettee_4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-10 20:05

oo en mag ik vragen waarom?

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 20:08

ik zou zeggen,gebruik de zoekfunctie.
kijk en huiver......

[maar dat gaat eigenlijk altijd over de zadels]

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 20:08

Vanwege de beroerde kwaliteit. Veel mensen geven liever wat meer geld uit voor een product wat lang meegaat dan weinig geld voor iets wat heel snel kapot gaat. Op de langere duur kan het echt makkelijk uit om het in 1 keer goed te doen. Heb je ook al gekeken bij de meer reguliere western shops? Ook online kun je veel leuke en goede spullen vinden en dat hoeft echt niet heel duur te zijn.

Negatieve berichten gaan idd vaak over de zadels omdat je daarmee vooral je paard hebt. Dat is bij hoofdstellen enzo niet zo. Maar het idee van een knappende teugel midden in het bos (ook al is dat vooral knap lastig voor jezelf) zou voor mij toch echt genoeg reden zijn om wat meer geld uit te geven aan iets goeds.
Laatst bijgewerkt door troi op 18-10-10 20:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 20:09

Oh jee, daar gaan we weer...

Of ze met teugels geleverd worden weet ik zo niet. Ik heb ooit (lang geleden) een westernhoofdstel gekocht bij zadelmarkt en hier zaten wel teugels bij. Verder over de kwaliteit: Ik heb er dus 1 gehad, dus mijn ervaringen zijn uit de eerste hand (in tegenstelling tot de meesten hier die als eerste roepen dat de kwaliteit prut is). Zadels ed zijn niet super (wat wil je voor dat geld), maar vooral geschikt voor bijv. verzorgstertjes die ook af en toe een keer met zadel willen rijden of voor iemand die een enkele keer op een westernzadel rijdt, maar vooral op een (duurder) Engels zadel.
De hoofdstellen echter zijn, voor zover ik ze ken, echt voldoende kwaliteit! Natuurlijk gaat een hoofdstel van 150,- over het algemeen langer mee. Maar mijn hoofdstel is, na 5 jaar, nog steeds niet kapot! Missen nu alleen wat schroefjes, maar dat heb je met duurdere westernhoofdstellen ook.

Imo niks mis mee dus.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 20:12

Laatst bijgewerkt door troi op 18-10-10 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Yvettee_4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-10 20:13

het gaat om dit hoofdstel
http://www.zadelmarkt.nl/westernhoofdst ... .1010.html
heb het hoofdstel ook nog ergens anders gezien maar daar was die wel een stuk duurder, met precies hetzelfde plaatje. mij lijkt dan dat ze gewoon hetzelfde zijn.
maar dat ligt er natuurlijk nog aan of er teugels bij zitten

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 20:15

uh,fout ronne......
zadels zijn simpelweg gewoon klaar voor de vuilnis bak.
buitenom dat het eerste klas troep is,is de pasvorm niet goed voor het gemiddelde hollandse paard.

verder ben ik het er mee eens dat je daar prima een halstertje,hoofdstelletje of borsteltje kan kopen.
tuurlijk is het geen kieffer kwaliteit maar prima voor zijn prijs.

zadelmarkt is prima [zolang je geen zadel nodig hebt. :+ ]

Yvettee_4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-10 20:20

haha dat is mooi want een zadel was is sowieso niet van plan te kopen

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 20:20

Tis nou niet echt een enorm risico wat je neemt, hoor. Als het nou om een zadel ging, ok.
Kijk wel dat het idd leer is (ik weet dat er ook een hoofdstel van lak oid op staat), maar dan is mijn ervaring dat het prima hoofdstelletjes zijn. Die ik heb, is ook van leer (en nog goedkoper dan deze, maar is al wel wat langer geleden natuurlijk) en echt een prima kwaliteit leer! Zeker zo goed als de basishoofdstellen bij 'echte' westernzaken.

@mariska32: Hier ben ik het echt niet mee eens! Ik zeg idd dat het geen zadels zijn waar je regelmatig mee moet rijden, maar wij hebben een westernzadeltje gehad van zadelmarkt, omdat mijn moeder toendertijd graag wilde proberen of ze dat iets vond. We hadden toen geen zin om meteen 1000 euro (en nee, veel goedkoper vind je ze niet) uit te geven aan een 'echt' westernzadel, alleen om het uit te proberen. We hebben toen bij ZM een zadel gekocht en het thuis gepast. Er meerdere mensen naar laten kijken (zonder erbij te zeggen waar het vandaan kwam en wat we ervoor betaald hadden) en allemaal bevestigden zij dat het goed paste. Natuurlijk zie en merk je dat het geen echte kwaliteit is. Maar met de pasvorm was bij ons zadel niks mis. Ze heeft hier uiteindelijk met veel plezier een paar jaar af en toe op gereden, waarna we een duur zadel gekocht hebben. Paard heeft niks geleden en met het nieuwe zadel merkten we bij haar weinig verschil. Rug is ook nog helemaal heel, en zelfs een paar jaar later is ze nog steeds niet ingestort. Dus, zo'n drama is het nu ook weer niet he.

Edit: Ik wil wel benadrukken dat het geen zadel is om intensief mee te rijden, omdat de leer kwaliteit sowieso al drastisch minder goed is, dan die van een duur zadel!!! Maar het zadel wordt nu, 5 jaar later, nog af en toe gebruikt om bijv. kinderen een keer te laten rijden.
Laatst bijgewerkt door Ronne op 18-10-10 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 20:22

Ik heb ook nog een splinternieuw westernhoofdstel van Zadelmarkt liggen. Was voor mijn pony bestemd, maar die heb ik niet meer. Er zitten idd teugels bij.
Ik vind het geen slechte kwaliteit hoofdstel.
Tuurlijk niet zo soepel als een hoofdstel van € 150,00, maar goed genoeg voor wekelijks gebruik.

Maar als je twijfelt of ze er bij zitten, dan stuur je ze toch gewoon zelf een mailtje!

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 20:26

dan zullen we het er maar op houden dat jullie een uitzondering op de regel zijn.

heb er helaas van dichtbij andere ervaringen mee.
[gebroken kamer van blik,lubberende boommaat scheef enz enz]
alleen de fysio was er goed mee. :+

Yvettee_4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-10 20:27

ja ik heb vorige week een mailtje gestuurd maar nog niks ontvangen en aangezien ik het graag eerdaags wil bestellen dacht ik misschien weten jullie het

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 20:28

sorry,ik heb echt geen idee.

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 20:35

mariska32 schreef:
dan zullen we het er maar op houden dat jullie een uitzondering op de regel zijn.

heb er helaas van dichtbij andere ervaringen mee.
[gebroken kamer van blik,lubberende boommaat scheef enz enz]
alleen de fysio was er goed mee. :+

Dat zal dan wel. Of zij hebben hem wel intensiever gebruikt, dat kan ook.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 20:38

Degene die ik heb gekocht heb (2 jaar terug) was met teugels.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 08:15

Hij wordt inderdaad met teugels geleverd. Ik heb hem een aantal weken terug besteld bij wilderingzadels.nl Daar was hij nu 40 euro. Toen ik hem binnenkreeg was hij aan beide kanten op de versiering ongelijk afgewerkt (geen zwarte vlakken, of maar twee ofzo om de sterren en het "zilver" was al beetje roze). Ik heb dus geklaagd en heb het hoofdstel nu met nog meer korting. Hij staat mijn paard leuk dus voor heelw einig geld wou ik hem wel houden. Voor 50 euro zou ik echt zeggen nee! Het hoofdstel is ontzettend stug en dik en de teugels zijn onbruikbaar omdat het versierde deel veel stugger en dikker is dan het deel daarachter.

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 09:12

Een hoofdstelletje van de zadelmarkt, daar doe je echt geen kwaad mee hoor. Ze leveren ze idd met teugels, maar indertijd waren die wel vrij kort.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 09:20

Er staat een telefoonnummer op de site, dus ik zou gewoon even bellen ;) :D Dan weet je het meteen.

Yvettee_4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 13:52

inmiddels heb ik eindelijk een bericht gehad.
bij de hoofdstellen zitten idd gewoon teugels. maar ik twijfel nu wel hoor of ik m zal kopen ja of nee.
een leuk betaalbaar zwart hoofdstel is niet zo gemakkelijk te vinden helaas.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 17:36

Alle waar naar zijn geld.
De meeste goede hoofdstellen worden altijd zonder teugels aangeboden, omdat je daar zo veel keus in hebt en iedereen iets anders prettig vindt. De hoofdstellen die mét teugels geleverd worden zijn bijna niet te gebruiken als je nog op 2 handen rijdt omdat ze te kort zijn.

Als je voor goedkoop gaat dan vind ik die prijs nog aan de hoge kant. Op de Duitse ebay ben je dan een stuk voordeliger uit:
kijk eens of er hier iets voor je bij staat:
http://sport.shop.ebay.de/i.html?_nkw=s ... m270.l1313

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 17:36

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 22:59

in mijn onderschrift nog 2 ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 12:04

spicegirl schreef:
in mijn onderschrift nog 2 ;)

hahaha maar die vallen 101% zeker weten buiten het ZM budget :D .

Ik heb zelf 2 jaartjes geleden mijn eerste westernhoofdstelletje gekocht bij Huppa. Ook een gevalletje alle waar naar zijn geld. Op zich helemaal geen verkeerd ding maar niet dubbel gestikt en de afwerking is matig. De teugels zijn wat aan de korte kant en erg licht. Ik heb inmiddels wel een echte gekocht dus hij hangt werkloos in de kast. Maar een basic hoofdstelletje van goede kwaliteit heb je al voor een 20 euro bij Arthurs. Doe daar een set teugels bij van 40 euro en je bent voor 60 klaar. Niet fancy maar wel een set die jaren mee gaat.