Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
om een zadel van 2300 euro op de pony aan te laten meten....
Begrijp me niet verkeerd; gezondheid pony voorop, ik hoop gewoon een dan een goedkopere oplossing (lees 2e hands goed passend) te vinden.

Moontje1991 schreef:Kijk bijvoorbeeld eens op ebay.com daar staan ze op voor een euro of 400 a 500 of als je iets meer te besteden hebt een 2de hands bob marshall via ebay.com niet hier in nederland kopen dan zijn ze niet te betalen maar als je ze 2de hands uit amerika haalt heb je ze inclusief verzenden en invoerrechten soms voor minder dan 1500

claudiaM33 schreef:Ben er inmiddels achter dat ik een zadel met zitmaat 13 inch nodig heb en een medium boom.
Bob Marshall vind ik ècht boven het budget bovendien vraag ik me af of ze die in ponymaat hebben.
Onze pony is echt een kleine B pony, dus zadel moet niet te lang zijn zijn!
Mijn voorkeur gaat toch uit naar een boomlooszadel, mits ie goed ligt en er uitziet als een ècht westernzadel!
Vind de kleine western zadeltjes van Barefoot iets te kinderlijk met die roze en lichtblauwe kleurtjes, dat is leuk voor kinderen van 6 tot 8 jaar maar mijn dochtertje is bijna 12 die vindt dat echt niet leuk.........
Pfff, al met al best moeilijk om een goed passend ponywesternzadel te vinden!
In ieder geval alvast bedankt voor het meedenken!
Moontje1991 schreef:Boomloos is inerdaad een mooie optie.
Maar barefoot zou ik zeker niet doen dat zijn gewoon flapjes met een flapsingel en flapbeugels.
De pommel kun je plat knijpen of eigenlijk kun je het hele zadel platknijpen en dubbel vouwen zodat het door de brievenbus past.
En ja dat zeg ik uit ervaring.
Zoals sommigen als zeide heeft eurohorse ook 2de hands zadels en anders kun je ook naar een hillason kijken geen super kwaliteit maar wel beter dan de barefoot en het is een echt zadel inplaats van een opgedoft barebackpad.