Romal reins

Moderators: Dyonne, Pistasche, Nicole288, Apple, C_arola, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

LadyMadonna

Romal reins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-10 19:54

Je ziet ze niet heel vaak, maar soms zie je ze weleens langs komen: Romal reins.

Ik vraag me al een tijdje af wat de functie is. Waarom kies je voor romal tov split? Bij een bepaald paard? Bij een bepaalde dicipline? Bij een bepaalde optoming? Of gewoon omdat je het zelf fijner vind rijden?

Anya

Re: Romal reins

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 20:47

ik vond het gewoon fijner rijden ;)

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 22:53

Ik heb ze ook, maar gebruik ze niet elke dag. Vooral met buitenrijden vind ik het nu nog fijn, omdat je dan niet zomaar een teugel verliest als je ze per ongeluk loslaat ;)
Verder vind ik ze mooi, maar dat schijnt nogal persoonlijk te zijn. Je hebt wat 'te doen' met je lege hand, namelijk het resterende deel vasthouden :D

Veel mensen vinden het niet horen in bijv. pleasure of reining, maar meer voor koeienonderdelen. Nu worden ze daar wel veel voor gebruikt, maar ik heb nog niet gelezen dat het niet mag in de andere klassen ;)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 07:05

ik heb ze ook aangeschaft maar nog niet gebruikt, rij nog op 2 handen nu
ik heb altijd wat moeite met die lege hand, gaat vooral in de reining altijd zeer eigenwijs zijn eigen weg
ik hoop door bewust iets vast te houden , mijn houding beter blijft, dat vooral mijn schouder van mijn "lege" hand beter op zijn plaats blijft(naar voren en niet afgezakt)

♥ Blue ♥ ♥ Tika ♥
Tika Toverbal [ITP] Tika, mijn muildier-meisje ,weer eens in beeld !
Muildiertreffen in de Eiffel met Tika [ITP] Muildiertreffen in de Eiffel met Tika

Anoniem

Re: Romal reins

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 08:42

Ik heb er ook eentje, maar eigenlijk vooral 'om het maar te hebben' omdat ik met alle optomingen wil kunnen rijden.
Ik gebruik 'm momenteel niet.

Voordeel vind ik (zeker met showen) dat je minder mogelijkheid hebt om "per ongeluk" te sjoemelen met je teugelvoering. Ik moet er in de ring altijd goed op letten dat ik niet even gauw dat extra vingertje tussen m'n teugels doe om een correctie door te voeren. Dat heb je met een romal niet.
Ander voordeel is dat je wat te doen hebt met je niet-stuurhand. En doordat dat natuurlijker aanvoelt, blijf je automatisch rechter in je schouderpartij.

Nadeel vind ik dat het minder mooi is. En dat télt gewoon met showen. En tuurlijk zijn er ook héle mooie romals, maar die zijn voor mij wat boven budget als ik ze aan moet laten passen op de rest van m'n showtack.

Mocht je 't een keer willen proberen Stef, dan mag je de mijne gerust lenen hoor. No prob.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 09:46

ik heb ze ook(massief zilveren showromals).ik vind ze mooier, en je hebt idd wat voor je "losse "handje.
de lederen/rawhide worden met koeien onderdelen gebruikt.
de showromals-met veel zilver- worden juist bij pleasure en trail gebruikt.
let wel : de goede kostten veel geld !!

** Alive & kicking ! **

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie