Zo wordt mijn Wade gemaakt

Moderators: Dyonne, Pistasche, Nicole288, Apple, C_arola, Coby

tadita

Zo wordt mijn Wade gemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-10 16:53

Ik wou jullie even laten zien hoe mijn zadel er staps gewijs uit gaat zien Louis is bezig met mijn wade. zogauw ik weer nieuwe foto's van hem krijg zet ik ze erbij.

Afbeelding
- Horn geplaatst.
- All-leather ground seat gemaakt.
- Gullet bekleding (binnenzijde fork) geplaatst.
- Achter zijde seat (cantle) geplaatst.
Afbeelding
- Voorzijde seat (onderlegger) geplaatst.
- Seat in model geslepen.
- Hand-hold uitgesneden.
- Fork cover geplaatst (nog nat- staat nu te drogen).
Afbeelding
Het topdek van de seat is hier gevormd - nog niet in model gesneden.
Afbeelding
De stijgbeugelriemen - met border tooling - bijna klaar (nog gladden).
Afbeelding
De skirts, geblocked, van vacht en van coated rand voorzien.
Afbeelding
Hier in model gesneden (moet nog e.e.a. aan gesneden worden).

zwarte quarter merrie te koop

Annne

Re: Zo wordt mijn Wade gemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 18:11

spannend joh! heb je m helemaal zelf bedacht of laat luis zijn vrije geest er ook nog over heen gaan?

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 21:22

:D leuk dat jij ook een zadel laat maken door Louis
en ook leuk om het hier te volgen.

ik heb ook foto`s thuis gestuurd gekregen van de maak van mijn zadel `el Gringo` [ zie zadel in profiel :D ]

Cheyenne 15-06-2000 - 09-05-2009
(SkipsGiantGringo 02-07-2000 - 29-04-2019 [IM] De Artrose heeft hem ingehaald Dag Lieve Gringo
mijn hart huilt......

tadita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-10 21:55

Annne schreef:
spannend joh! heb je m helemaal zelf bedacht of laat luis zijn vrije geest er ook nog over heen gaan?

Hij wordt helemaal zo gemaakt als ik hem wil hebben(technische gedeelte doet louis natuurlijk)

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 22:14

Annne schreef:

luis _-:( laat hij dat maar niet lezen :D

(SkipsGiantGringo 02-07-2000 - 29-04-2019 [IM] De Artrose heeft hem ingehaald Dag Lieve Gringo
mijn hart huilt......

visitor1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 09:42

misschien koopt ze het zadel gewoon voor zichzelf?! en niet met de gedachte hem nog door te moeten verkopen ooit ;)
Ik vind het echt mooi om te zien, hoe zoiets met de hand wordt gemaakt! Wat een vakmanschap! Ben benieuwd naar volgende foto's

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 10:20

Tof dat je de foto's plaatst! Ik heb ook een 'Vaquero' naar eigen smaak, zalig zadel en héél uniek.
Het blijft vakmanschap en daar ben ik heel trots op...als dit er niet was dan had ik waarschijnlijk een boomloos zadel moeten kopen.
En dat het niet verkocht kan worden dat kan niemand op voorhand zeggen, ik weet in elk geval welke boom erin zit en wie kan dat zeggen met een fabriekszadel ?(of de leverancier moest de hele reeks kale bomen bij hem liggen hebben) Elk merk werkt met eigen bomen. Hier je kan blijven over doordrammen, het enige wat telt is dat hij past en lekker zit :D
Het is elk zijn eigen keuze....ben in elk geval benieuwd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 11:03

Altijd leuk om te zien hoe weer een nieuw kunststukje in elkaar gepuzzeld wordt.
Onze Leonardo is al jaren happy met zijn op maat gemaakte Vaquero. Tegen de tijd dat Leo er niet meer is zullen we dat zadel misschien inderdaad niet meer makkelijk kunnen verkopen. Is ook logisch, we hebben voor een maatwerkzadel gekozen omdat het paard een nogal specifieke bouw heeft en wij met minder dan 'perfect passend' gewoon geen genoegen nemen.
Lekker boeiend, dat het waarschijnlijk niet goed verkoopbaar is. Daar kopen wij een zadel niet voor.
Ik heb liever dat mijn paarden een paar jaar plezier van een perfect zadel hebben en dat ik het daarna als volledig afgeschreven moet zien, dan dat ik m'n paarden met een minderde pasvorm opzadel en ik er later geld voor krijg. Die luxe/noodzaak ;) kunnen we ons gelukkig permitteren :)

Ben benieuwd hoe jouw Vaquero eruit gaat zien!

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 11:03

Citaat:
het zijn gewoon dure zadels en niet iedereen wil veel geld uitgeven voor een zadel
Of niet iedereen KAN zo veel geld uitgeven aan een goed zadel en daarom gunnen ze het een ander ook niet.... ;)

FB fotografie-pagina
Op zoek naar een supergave paardrijvakantie? Kijk snel op http://www.oosting-horseriding.com en vindt ons leuk op Facebook

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 11:06

Ik weet trouwens niet wat jullie onder duur verstaan hoor, maar ik vind deze zadels niet duur als ik zie wat je er voor terugkrijgt.
Louis komt eerst inmeten en een boom passen danwel een mal maken voor een boom op maat (moest bij ons) en daarna kun je zeg maar uit een compleet keuzemenu je zadel samenstellen, waarbij je het zo gek kunt maken als je zelf maar wilt.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 11:17

Sonja schreef:
Ik weet trouwens niet wat jullie onder duur verstaan hoor, maar ik vind deze zadels niet duur als ik zie wat je er voor terugkrijgt.
Louis komt eerst inmeten en een boom passen danwel een mal maken voor een boom op maat (moest bij ons) en daarna kun je zeg maar uit een compleet keuzemenu je zadel samenstellen, waarbij je het zo gek kunt maken als je zelf maar wilt.

het is natuurlijk wel veel geld,een zadel boven 2000 euro :j
maar je weet dat je kwaliteit hebt en dat het past! op je paard

en het is brute pech als je paard vroeg tijdig overlijd maar daar hou ik geen rekening mee bij een zadel op maat.
ik had er bijna 2 te koop gehad omdat het met mijn nieuwe paard ook fout had kunnen aflopen.

ben erg benieuwd hoe dit zadel eruit gaat zien :j

mijn hart huilt......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 11:20

Ja tuurlijk is 2000 euro een hoop geld, ik heb het ook niet als wisselgeld in m'n achterzak hangen zeg maar ;) maar als je ziet wat je er voor krijgt aan maatwerk, kwaliteit en alles er omheen, dan vind ik de prijs/kwaliteitverhouding echt zwaar OK :) Ik vind de meeste zadels van deze zadelmaker niet mooi door de boomvorm die hij het meest gebruikt, maar ik kan echt genieten van de kwaliteit van het leer die hij gebruikt om nog maar te zwijgen over de leerbewerking die zijn vrouw er op los kan laten. Da's écht mooi!

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 11:26

Helemaal mee eens. Prijs/kwaliteit verhouding is uitstekend. De boomvorm kun je uiteraard ook zelf kiezen, net zoals de rest. Ik heb een Wade én een Reiner... zou ze geen van beide meer kwijt willen en mijn paarden ook niet, dat weet ik zeker, want ze lopen er super onder. Zou ik mijn paarden ooit moeten gaan missen, dan zal ik een paard moeten kopen wat onder mijn zadels past, ipv andersom denk ik :D Is de investering in de zadels in ieder geval niet voor niets geweest

FB fotografie-pagina
Op zoek naar een supergave paardrijvakantie? Kijk snel op http://www.oosting-horseriding.com en vindt ons leuk op Facebook

Westernfjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 17:11

Ik hou wel van zo'n stukje vakmanschap! Leuk om de opbouw te volgen trouwens. Ik koop ook een zadel voor mijn paard en mijzelf, niet om mee te gaan handelen en heb voor mijn beroep een ander vak gekozen, waar ik mijn grote hobby gelukkig mee kan financiëren. Zie ook vele fabriekszadels een eeuwigheid te koop staan.

In ieder geval wens ik je veel rijplezier met je zadel. *D

chuzzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 17:39

goede keuze! ik heb twee zadels van Louis (jawel beide paarden hebben hun eigen op maat gemaakte zadel, ten koste van een paar jaar vakantie vieren). ik ben er dolgelukkig mee, en net zoals meerderen hier: de zadels zijn op de eerste plaats gekocht voor het comfort van mijn paard. Dat ik daarnaast het uiterlijk helemaal naar mijn smaak kon laten maken, is dan mooi meegenomen. Ik weet dat één van de zadels heel moeilijk verkoopbaar zal zijn vanwege de heel persoonlijke tooling, maar dat is niet wat voor mij telt. Mijn paarden moeten er lekker onder kunnen lopen, dat telt.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 19:56

Mensen kopen nu éénmaal gemakkelijker als het een 'naam' draagt maar weten ze dan ook wel of het goed past???
Daar gaat het toch om?! En zo kunnen we nog uren doorgaan :+

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 07:59

@ TS: ik ben zeer benieuwd hoe je zadel er uiteindelijk gaat uit zien! Foto's blijven posten dus ;) .

@ quarterH: de naambekendheid van een zadel is voor mensen dikwijls het belangrijkst. Da's juist hetzelfde bij kledij, je betaalt voor de naam. Kijk, ik ken de Bobs maar een Gomeier zou mij al niets zeggen. Ik heb een Frinta te koop, da's ook zeker van prima kwaliteit (bovendien is dit zadel zo goed als nieuw), maar niemand kent de naam en dat is het grootste probleem.

Cowgirl: a good looking cowboy with brains!
Bezoek ook eens mijn blog nu!!!
Ik ben een grensgeval

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 09:56

Leuk om te volgen hoe t van een kale boom een heel zadel wordt!
Ik hoop voor je dat het helemaal wordt wat je ervan verwacht en dat je er jaren plezier van zult hebben.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 12:11

Ik ben benieuwd naar het eindresultaat. Ooit hoop ik ook een zadel helemaal naar mijn wens te laten maken, tot die tijd rijd ik met veel plezier op mijn 2e handse vaquero rond. Het was echt mazzel hebben dat het zadel paste en ik vind de service van Louis ook toppie, als ik maar ergens over twijfel komt hij langs en hij zorgt dat het kostenloos gefixt wordt.

Maar back ontopic: ik ben erg nieuwsgierig naar het eindresultaat :D

Nieuw op peaks? Verzilver de code KRIST18HW en we krijgen beide 5 euro tegoed

Ods
Forumcoordinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 14:41

Moderatoropmerking:
Tijdelijke slotje is eraf.

Een aantal off-topic berichten en reacties daarop verwijderd. Het is zeker niet de bedoeling om oude koeien op te rakelen en op de man te spelen. Vanaf nu on-topic blijven, wel zo leuk voor de TS.

Ben je een Bokker of een Jokker....

tadita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-10 17:30

Afbeelding
De Sam Stagg (Oldtimer) rigging (hier nog voor de seat-jockeys...)
voor diegene die het echt intreseert......

Afbeelding
en hier zoals ze ongeveer komen te zitten...
Afbeelding
De seat met boven in de seat, de "lip" die deel van de tooling gaat worden.
Hier staat het geheel weer te drogen.
Seat en (kleine) cheyenne-roll worden uit 1 stuk gemaakt (comfort rand voor ruiter).
Afbeelding
Het "dekblad" van de seat, voorzien van border tooling, de inlay-padded seat en de gleufen voor de stijgbeugelriemen.
Hier verlijmd op de basis all-leather seat.
Afbeelding
Een detail foto van de "feather" carving boven in de seat-rand (op de foto nog wat nat).
jullie kunnen je wel indenken dat ik haast niet meer kan wachten totdat dit zadel op mijn paard licht.

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 17:32

Mooie knop hoor, glimmend goud.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 18:14

Mooi hoor, die feather carving is gaaf :j
Ben erg benieuwd hoe het eindresultaat zal zijn!

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 18:30

Knap dat kleine detail in je seat, goh dat gaat inderdaad zalig zijn als je hem eindelijk in gebruik kan nemen!

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 18:33

Wow. Meer kan ik niet zeggen.
Erg gaaf dit, ben benieuwd hoe het eruit ziet als het helemaal af is.

I adore Jules Verne.