[WN] gedraaide westernbeugels

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LaVieDivine

gedraaide westernbeugels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 08:03

om terug te gaan rijden na mn enkelbreuk ben ik op zoek naar beugels die gedraaid op de fender staan (of een andere oplossing met hetzelfde effect) omdat ik nogal beperkt ben in de zijwaartse beweging van mn enkel momenteel.
ook schokabsorberend effect zou leuk zijn. (breder voetbed, verende beugels, wat heb je zo allemaal??)

De westernshop hier in de buurt kende het niet, dus ik zoek een webwinkel waar ik dit eventueel kan bestellen. en eventueel ook wat ervaringen van mensen die dit of dat merk hebben?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 08:08

Je kunt je fenders laten pre-twisten. Dan wordt er een halve slag in gelegd, en die wordt met een reepje leer vastgezet. Je blevin buckles moeten dan ook aan de andere kant van de fender gezet worden, dus het is even een klusje, maar het is heerlijk rijden. Al die tussenstukken die verkrijgbaar zijn om je beugels dwars op de fender te krijgen heb ik geen goede ervaringen mee.
Qua beugels kun je naar endurancebeugels kijken, EZ ride bv. Die zijn allemaal (ook) verkrijgbaar voor fenders.

LaVieDivine

Re: gedraaide westernbeugels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 08:12

en dat kan bij een gewoon fabriekszadel? want dat zou inderdaad ook een optie zijn. tis voornamelijk dat de fender nu dus 'trekt' aan mijn enkel en dat het voelt alsof hij in een vervelende houding getrokken wordt...

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 08:15

Ik heb het hier in NL gewoon bij een nieuw zadel laten doen door de zadelmaker/leverancier hier. Sommige merken leveren ze af-fabriek al pre-twisted. Maar het kan ook zonder meer ook met een gebruikt zadel, met ieder zadel. Een fender is een fender, los maken en er een slag in leggen is zo moeilijk niet. Je moet alleen iemand zien te vinden die weet hoe het werkt, en die die blevins kan omzetten.

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 12:04

ah ok, maar ik denk dat ik wel een plek weet in de (ruime) omgeving die dat gaat kunnen.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 12:06

heb ze laatst nog gezien op een webwinkel, de beugels hangen dan al gedraaid aan je fenders.

Mathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 18:07

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 20:59

ik heb ook zo'n draaistukje er tussen zitten vanwege een paar rotte knieen. Ziet er niet zo mooi uit maar werkt prima. Heb ze destijd bij Luckyleather besteld.

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-10 14:50

dat lijkt me inderdaad ook een goeie optie... ik was me nl. net aan het bedenken dat ik eigenlijk dan alle zadels waar ik mee rij zou moeten laten aanpassen en als ik speciale beugels of zo'n tussenstuk zou hebben, dan kan ik gewoon de beugels verwisselen :)*

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 11:07

Waarom koop je dan geen beugels met een twist er in ??

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 11:17

ja die vond ik niet meer, maar ik herinner me wel dat er zoiets bestaat?
was jij dat trouwens niet die daar mee afkwam een tijdje terug ofzo :o?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 18:21

Nee twisted stirrups heb ik hier nooit geplaatst meen ik, maar wel de Slanted/Crooked stirrup en de Extender Stirrup.
Maar je hebt ze wel :)
Afbeelding