[WN] Pools zadel voor paarden met hoge schoft?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Pools zadel voor paarden met hoge schoft?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-10 16:41

Ik heb nu een kleine 2 jaar een pools zadel waar ik erg over te spreken ben. Nu zakt het zadel op de schoft, dus mijn vraag is zijn er pools zadels die geschikt zijn voor een wat breder paard met een hoge schoft? En wat kan een pools zadel 2e hands nog opleveren wat nog geen 2 jaar oud is en er dus nog nagenoeg nieuw uit ziet?

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 17:25

MISTRAL94 schreef:
Ik heb nu een kleine 2 jaar een pools zadel waar ik erg over te spreken ben. Nu zakt het zadel op de schoft dus mijn vraag is zijn er pools zadels die geschikt zijn voor een wat breder paard met een hoge schoft? En wat kan een pools zadel 2e hands nog opleveren wat nog geen 2 jaar oud is en er dus nog nagenoeg nieuw uit ziet?

Ik denk dat het zadel dan niet te klein is, maar juist te groot.
Ik ga ervan uit dat je hem te klein vind omdat je vraagt naar een zadel voor een wat breder paard.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-10 17:38

Nee mijn paard is een wat breder paard met hoge schoft ;) Het is een redelijk groot, vrij brede wpn'er

koetjeboe

Re: Pools zadel voor paarden met hoge schoft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 17:48

ja weet niet hoe zo'n pools zadel er uit ziet, maar denk dat het zadel wat je nu hebt, of te breed is of niet geschikt voor paardne met een flinke schoft.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-10 17:54

koetjeboe schreef:
ja weet niet hoe zo'n pools zadel er uit ziet, maar denk dat het zadel wat je nu hebt, of te breed is of niet geschikt voor paardne met een flinke schoft.

Ja die conclusie was al getrokken ;)

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 20:06

Pool's zijn zeker geen slechte zadels, maar over het algemeen eerder geschikt voor paarden met weinig schoft (net zoals de white star zadels ed)

Als ik jou was zou ik eens gaan informeren bij een westernzaak die verschillende merken westernzadels heeft. Wellicht zit daar dan iets tussen wat eventueel kan passen. Zorg wel dat je een zaak hebt die de zadels ook werkelijk op je paard komen passen hé.
Over het algemeen is de overname van je oude zadel geen probleem als je een nieuwe koopt, maar waarschijnlijk kan je er meer voor krijgen als je het oude zadel zelf particulier verkoopt.

Wat je nog kan vragen voor je pool's ... zet eens een foto met uitleg in het centraal taxatie topic van western tack!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-10 17:59

Mandyke: Dank je ik ga ook zeker nog informeren. Maar ik hoopte dat er een pool's zadel zou zijn die geschikt was voor paarden met een hoge schoft omdat ze lekker zitten en ik ook minder pijn in mijn rug heb met dit zadel dan met andere. Zadel moet voor ons beide goed zijn, dus anders gaan we rustig aan verder kijken. Bedankt voor je tip over het taxatietopic, moet nog even foto's maken en dan zal ik dat eens plaatsen daar.

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 18:41

Je kan wel een Pool's zadel krijgen met een A-fork in, deze fork zorgt voor meer ruimte voor de schoft. Alleen weet ik niet of veel westernshops deze ook op voorraad hebben liggen want het wordt niet zoveel gevraagd. Je kan altijd eens vragen of ze er zo eentje vrijblijvend (dus zonder voor jou de verplichting om ook effectief te kopen) kunnen bestellen om te passen op jouw paard.

Nu zitten Pool's zadels zeker niet slecht maar er zijn nog -tig westernzadels die minstens zo goed zitten, dus uitproberen in de westernshop maar!! :P Als je snel last van je (onder)rug hebt zou ik aanraden om een zadel te nemen met een iets vlakkere zit zodat je zelf voldoende bewegingsvrijheid hebt, de kuipjes-zitten kan je dan over het algemeen best links laten liggen.

johantimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 23:18

Mandyke schreef:
Je kan wel een Pool's zadel krijgen met een A-fork in, deze fork zorgt voor meer ruimte voor de schoft. Alleen weet ik niet of veel westernshops deze ook op voorraad hebben liggen want het wordt niet zoveel gevraagd. Je kan altijd eens vragen of ze er zo eentje vrijblijvend (dus zonder voor jou de verplichting om ook effectief te kopen) kunnen bestellen om te passen op jouw paard.

Nu zitten Pool's zadels zeker niet slecht maar er zijn nog -tig westernzadels die minstens zo goed zitten, dus uitproberen in de westernshop maar!! :P Als je snel last van je (onder)rug hebt zou ik aanraden om een zadel te nemen met een iets vlakkere zit zodat je zelf voldoende bewegingsvrijheid hebt, de kuipjes-zitten kan je dan over het algemeen best links laten liggen.

Mistral94
Je hebt PB

bayaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 12:07

Ik heb zelf een pools met A-fork. Het zadel heeft veel plaats aan de schouders, maar door de hoge fork heeft hij plaats voor de schoft. Misschien wel een ideaal zadel voor jou paard.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-10 12:13

Bedankt voor de reacties allemaal!

Ik heb johantimpen een pb terug gestuurd

Bayaatje: Heb jij toevallig een duidelijke foto van jou zadel?

bayaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 12:23

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-10 12:25

Dank je wel, is dit model alleen in een roundskirt te krijgen en deze kleur?

bayaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 12:40

Moondancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 20:46

Heeft iemand een idee wat die Pool's ongeveer wegen met die flex tree?
Ik was hier al aan het meelezen omdat ik straks mijn zware showzadel moet verkopen vanwege mijn rug....

kryptonite

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 20:49

mischien is het voor veel mensen niet
een oplossing vanwege geld.
maar je kunt ook gewoon een
speciaal (normaal eventueel) zadel laten
maken zo past ie altijd , tot dat je paard te dik
word zoals de mijne :P ook fijner voor het paard
en voor mensen die last hebben van de bibs evenueel :$

Specje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 07:42

Ik ben zoiezo wel benieuwd ook naar de ervaringen van de Pool's zadels. Het is een aantrekkelijke prijsklasse, is dit ook duidelijk (in negatieve zin) merkbaar aan het zadel of vinden jullie de kwaliteit juist goed voor deze prijscategorie?

Hoe bevallen de pool's zadel, qua zit, kwaliteit, pasvorm, duurzaamheid, leder etc?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 08:28

isha12 schreef:
mischien is het voor veel mensen niet
een oplossing vanwege geld.
maar je kunt ook gewoon een
speciaal (normaal eventueel) zadel laten
maken zo past ie altijd , tot dat je paard te dik
word zoals de mijne :P ook fijner voor het paard
en voor mensen die last hebben van de bibs evenueel :$

Voor mij is dit momenteel geen optie idd.

Specje schreef:
Ik ben zoiezo wel benieuwd ook naar de ervaringen van de Pool's zadels. Het is een aantrekkelijke prijsklasse, is dit ook duidelijk (in negatieve zin) merkbaar aan het zadel of vinden jullie de kwaliteit juist goed voor deze prijscategorie?

Hoe bevallen de pool's zadel, qua zit, kwaliteit, pasvorm, duurzaamheid, leder etc?

Zoals je al had kunnen lezen ik vind het een heerlijk zadel. Goede prijs kwaliteitverhouding, mijn zadel is straks 2 jaar oud maar ziet er nog als nieuw uit. Zit heerlijk, kortom ik heb er niets op aan te merken het is een absolute aanrader.

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 10:55

Pool's zit niet slecht maar ik vind mijn Continental Equiflex nog 10x beter zitten!! :P Is maar net wat je gewend bent denk ik.
verder vind ik Pool's zadel over het algemeen wel mooie zadels, simpel maar mooi.
Hoe de kwaliteit van het leer is weet ik niet, nieuw ziet het er goed uit maar hoe het er na verloop van tijd uitziet ... geen idee.

Specje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 11:03

Dank jullie! Ik zou ook dolgraag een continental equiflex willen, hoor ik ook erg veel goede verhalen over en ze zitten heerlijk. Helaas liggen die qua prijs zelfs 2e hands een stuk hoger dan de Pools..

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 11:24

Dus niet te vergelijken.

Staleigenaresse heeft ook een pools zadel, die ziet er ook nog super uit en dat zadel wordt toch een heel stuk intensiever gebruikt. Ritten van 5 uur en dat 2 keer per week, daarnaast nog les. Ondanks dat dit zadel dus heel veel gebruikt wordt ziet het er nog keurig uit.

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 11:26

Ja, Continental Equiflex is inderdaad een stuk duurder dan Pool's, zelfs tweedehands. Maar belangrijkste is dat je zadel goed past op je paard en je er zelf lekker in zit, en dan maakt het niet uit of het een wat goedkoper zadel is of niet hé. ;)

paarden652

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 11:28

MISTRAL94 schreef:
Dank je wel, is dit model alleen in een roundskirt te krijgen en deze kleur?

Ik heb hem in donkerbruin met zwarte zit, wide model voor mijn tinker.

Specje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 11:49

Een goed passend zadel is inderdaad het allerbelangrijkst, dus een goedkoper maakt dan niet uit als het maar past. De equiflex is voor mij gezien budget ook geen optie. De pool's is dat wel en het is goed wat ervaringen te horen. Ook fijn dat het zadel ook positief bevalt bij intensief gebruik. Bij mij zal het zadel ook zo'n 4 keer per week gebruikt worden.

Weten jullie of die store in belgie (gvrusatechnics) de enige is in de buurt die ze verkoopt of worden ze ook in nederland verkocht? Op internet kan ik dit niet goed vinden..
* Edit: of is de gvrusatechnics aleen leverancier voor dealers en niet direct voor consumenten?

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 11:54

Bij contact op die website kan je een invulformulier invullen, dan kan je die vraag zo eens stellen.

Ik weet dat Lonestarstore.nl ze verkoopt.