[WN] Ik zie door de spullen het bos niet meer..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Ik zie door de spullen het bos niet meer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 17:49

Gezien ik eigenlijk zeker weet dat ik per september het rijden weer wil gaan oppakken, maar ik onmogelijk nog in de jeans van 6 jaar terug pas.. Moet ik dus op zoek naar nieuw spul.

Wat voor jeans zijn een echte aanrader voor een redelijke prijs?

Qua schoenen heb ik bergschoenen als aanrader gekregen, echter ik reed altijd met gympen. In principe moet dit ook gewoon kunnen mits de sporen (die ik toch echt pas weer wil gebruiken als ik weer een poosje bezig ben in de paarden) eromheen kunnen. Maar veiligheidstechnisch zie ik mijn vertrouwde gympen (ja die pas ik nog wel :7 ) toch niet helemaal zitten denk ik.. ze hebben overigens wel een 'hakje'

En dan als laatste vraag welke cap jullie aanraden, hij moet vooral luchtig zitten. Ik zou het liefste een hoed willen, maar dan knaagt datzelfde veiligheidsduiveltje aan me :+

En de laatste vraag, is er ergens in de buurt van Apeldoorn een goede westernstore te vinden?

troi

Re: Ik zie door de spullen het bos niet meer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 18:23

Qua jeans draag ik de goedkoopste van de bertus ten hoor.. 2 voor 50 euro en onverslijtbaar.. Ik heb totaal geen last van het dubbele naadje van de binnenzijde.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 20:57

jeans: Q-baby van wrangler, super broek.
schoenen, koop gewoon westernlaarzen, die zijn ervoor :-)

cap geen idee, doe ik niet aan :D

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 21:03

Hallo,

Een hele luchtige cap? BR Viper of de Equitheme (die vind ik net wat leuker omdat er een afbeeldinkje op staat). Is ook een erg lichte cap. Hij bevalt mij heel erg goed.
Troxel heeft ook een hele leuk cap, is wel duurder... maar ook heel luchtig. Je kan hem krijgen in bruin/suede, past heel goed bij de westernoutfit, tenminste voor een cap dan hè....

Jeans heb ik nog nooit mee gereden dus geen idee

Schoenen? Ik vind ariat heel erg fijn, maar die zijn wel megaduur (doe er al 4,5 jaar mee zonder dat ik ze veel poets), weetniet of dit bij een westernoutfit past.

Oja, foto showen va je nieuwe outfit hè ;)

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 21:29

Ariat Terrain zijn wel echt western vind ik :) dat zijn mijn lievelingsschoenen, die gebruik ik ook voor te rijden maar ook westernboots van Sendra. Ik rijd ook wel eens met gympen (toen ik nog trick riding deed bijna altijd dat is veiliger met gympen :) ) Ik vind de stretch jeans fijn van bijv cruel girl, wrangler of levis maar daar ben ik inmiddels weer doorheen en ik koop ze pas weer in de USA omdat ze daar veel goedkoper zijn. Nu draag ik die van H&M meestal met rijden :)
Cap: Troxel schijnt goed en fijn en niet zo duur te zijn, ze hebben ook western look caps

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 22:33

geen gympen, geen bergschoenen!! :n je kan al redelijke laarzen kopen voor weinig, anders 2e hands.
spijkerbroek : alles zonder binnenbeennaad.ik heb wranglers, en van de zeeman, alles zit goed :P helm ; troxel.ik heb de rose :+

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 22:42

Ik rijd gewoon met spijkerbroeken van de H&M. Met of zonder dubbele naad, ik heb nergens last van.

Met bergschoenen rijden vind ik zelf echt verschrikkelijk. Dan rijd ik nog liever met laarsjes van Van Haren oid. Gaan misschien wat minder lang mee, maar ze kosten ook geen drol ;)

Troxel caps schijnen idd erg fijn te zijn.

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 08:17

Ik heb jeans van de boerenbond met en zonder stretch, gekocht voor rond de 15 euro, lekkere stevige broeken en goede lengtematen.
Vind het zonde om er veel geld voor te betalen.
Heb een troxel cap, bevalt erg goed. Mijn zus een BR, bevalt ook goed en is een stuk goedkoper.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 08:21

Jeans: ik heb laatst wat broeken van bisbee besteld bij kramer in duitsland. Fijne broeken vind ik :j
Schoenen: ik heb 1 keer met westernlaarzen van een stalgenoot gereden, meteen kuiten kapot. Dat doe ik dus even niet weer. Ik rijd altijd met legerkisten, dat vind ik fijn zitten. Sporen passen er ook goed omheen.
Cap: ik rijd met een troxel, een van de weinige caps die mij goed past. Ook lekker luchtig, geen zweethoofd meer zoals vroeger...

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 14:51

Alle stretchbroeken zonder naad en ik heb een paar wranglers.

Ik heb diverse westernlaarzen maar rij in de praktijk altijd met mjn werkschoenen (geen bergschoenen want daar blijven je sporen niet op hangen). Ik heb schoenen met dezelfde soort zool als die van mijn westernlaarzen. Met zo'n handig richeltje voor de sporen.

Ik rij niet met laarzen om dezelfde reden als wendy aangeeft. Ik rij mijn kuiten stuk.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 20:26

Cap is persoonlijke voorkeur, zeker qua vorm; model.
Troxel heeft idd caps die er redelijk 'Western' uitzien.

Qua broeken: iets dat een beetje hoog zit aan de achterkant, en niet al te los aan je benen.
Ik vind de Wrangler model Texas Stretch héérlijk, maar een andere broek kan ook prima voldoen.

Sporen draag ik nooit, kan ik je geen advies over geven.
Draag iets met een hakje, da's veilig. Ik rijd zelf met mijn Mountain Horse schoenen, maar ook hier: veel voldoet.

Let op veiligheid en comfort. :)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 08:29

qua jeans ben ik fan van Cowboy Classic of Wrangler... maar eigenlijk rijd ik met hetgeen ik op dat moment aan heb (ja, zelfs een keer een pantalon, toen ik van mijn werk kwam en mijn rij-jeans allemaal nog niet droog waren :') )

Qua schoenen... ik reed in het begin met jodphurs... zowel rubberen als leren als anders uitziende van Ariat... maar nu rijd ik met "echte westernlaarzen".... :D

Op www.westernspul.nl kan je heel veel leuke spulletjes vinden... ik bestel er zelf ook regelmatig.... niet al te duur, goede service, snelle levering... en ruime keuze :)

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 13:57

jeans tja ik heb goedkope hippie achtige broeken met stretch
voordeel je hoedt ze eigenlijk niet in te rijden en ik vind ze lekker zitten en niet knellen
nadeel bij sommige broeken willen de pijpen nog wel eens gaan draaien en of omhoog kruipen
verder worden er al goede tip's gegeven

verder schoenen : bergschoenen zij ook wel prima te doen heb ik ook heel erg lang mee gereden
nu heb ik laarzen van ariat die zijn ook erg fijn als je ze ingelopen hebt :D

cap ???
geen verstand van sorry

ChicaxIlke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 14:24

Ik rij altijd met Cruel Girl jeans. Deze zijn iets duurder, maar ze zijn super! en echt voor vrouwen gemaakt die western rijden.
Ze zijn automatisch iets langer, zodat deze nog mooi over je boots vallen, ze hebben onderaan een klein 'sneetje' erin, ook omdat deze dan mooier zou vallen, je hebt ze in Low Rise zodat je er geen last van hebt in je buik. En de naad is zo dat je er geen last van hebt aan de binnenkant van je been en ze stretcht een beetje.
Kortom, Dé broek!

Als schoenen zou ik echt wel boots kopen. Deze zitten zalig en zijn daarbij ook nog veilig.. Als ik een tip mag geven, neem struisvogelleer, die passen zich snel aan en voelen aan alsof je op je sloffen loopt :)

Cap? geen idee, draag ik nooit :P

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 14:26

Qua cap heb ik een voorkeur voor troxel, zitten goed, zijn luchtig, en zijn 'mooier' dan de doorsnee caps. Wel een pak duurder helaas.

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 20:26

Ik vind een cap ook niets. Ik heb een hoed met helm erin!

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 23:14

Ik rij vaak in een Wrangler Iris, zijn hele fijne broeken. Heb hem vorig jaar bij Arthur gekocht tijdens de Christmas Sale, ze waren toen 50 euro. Ze zijn onverslijtbaar! Ik rij soms ook in een uitverkoop broekje van de C&A en dat werkt ook prima, slijt alleen wat sneller.

Bergschoenen zijn aan te raden, vind het persoonlijk altijd wel fijn om stevig schoensel te dragen. Bij de Scapino heb je al goede v.a. 35 euro. Of van die simpele Ariat boots. Kost wel wat meer maar ook hier geld weer dat het haast onverslijtbaar is en als er dan per ongeluk een paard op je teen springt, hoef je niet gelijk naar het ziekenhuis met een verbrijzelde teen ;). Tip: als je met laarzen rijdt zou ik er wel van die charmante paardrijsokken bij dragen anders heb je kans dat je het velletje van je kuit stuk rijdt. Geloof me = niet fijn...

Ik rij zelf nooit met cap (ja ik weet het heel slecht, maar als je daar eenmaal aan gewend bent...), maar ik moet zeggen dat ik dat buiten wel van plan ben. Zelf heb ik deze op het oog van Troxel:
Afbeelding.
I know, het is geen hoed maar het is wel veilig en ze zitten lekker (koel). Een stalgenootje (fanatieke buitenrijder) heeft hem en is er erg tevreden over!

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 14:03

Bovenstaande heb ik en die bevalt erg goed. Moet er wel bijzeggen dat ik hem eigenlijk alleen met buitenrijden opzet. :o
Ik heb ook Cruel girl die vind ik net iets eleganter dan de wranglers maar het kan ook zijn dat ik net de verkeerde wranglers had gekocht.
Ik rij wel met westernboots. Alles is zo'n beetje 3 jaar oud en nog als nieuw en nee ik ben er niet zuinig op :D

Miss_Fancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 17:17

Ook ik heb deze troxel cap. Bevalt echt heel goed. Bij ons op stal altijd verplicht met cap rijden, dus ja dan moet je wel. :Y)

Ik heb pas Wrangler Q-Babes gekocht, ik wil nu niet meer anders. pijpen draaien niet en zit heerlijk in de taille. :D

En een oplossing voor die kapotte kuiten zijn kniekouzen :o. Sinds ik die heb geen kapotte kuiten meer! In de zomer soms heet, maar in de winter heerlijk warm!

LeenC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 01:16

Ook Wrangler hier. Onder m'n chaps draag ik bruine Mountain Horse Windsor botjes (jodhpurs) en dat gaat best wel samen. Cap is gewoon van Harry's Horse, al wil ik best wel wat meer horen over die hoed met bescherming in verwerkt... Clovertje?