[WN] welk pad? (kort, evt roundskirt)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Castellon

welk pad? (kort, evt roundskirt)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 00:12

Tjah, weer een padvraag, jullie zullen wel denken... toch zou ik het heel erg graag horen als iemand tips heeft.

Mijn paardje heeft een korte rug en een kort, roundskirt zadel. Het zadel is heerlijk, voor mij en voor hem, maar helaas bleken we er met alleen een zadel niet te zijn ;) Een enigszins standaard dikke pad met een lengte van 80 cm is hem te lang, bij bochten 'duwt' dat in/tegen z'n flanken en meneer geeft duidelijk aan dat irritant te vinden. (de white eagle pad ligt hier in de kast te verstoffen)
De 'ponymaat' 65 cm is hem weer net te klein.

Tijdlang gezocht, uiteindelijk een roundskirt pad gevonden dat precies goed was qua maat. Pad was erg goedkoop (had van mij echt niet gehoeven maar was de enige in z'n maat, dus toch geprobeerd) en begint nu z'n veerkracht te verliezen. Kon ook niet anders voor die prijs, maar nu begint de zoektocht dus opnieuw....

Ik zoek een pad van ongeveer 75x75 cm, liefst roundskirt maar geen vereiste, zolang het maar niet langer is dan 75 cm (of evt 30 inch). Geen neopreen, tacky too of ander 'plastic'. Een wolvilten pad dat zelf op maat te knippen/maken is is ook een goede optie.
Webshops in Nederland, Belgie, Duitsland, Engeland... allemaal prima.
5star pads liggen helaas wat buiten budget op dit moment.

Alvast dank voor het meedenken!

Themba

Re: welk pad? (kort, evt roundskirt)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 07:21

Lees even mee want de mijne heeft hetzelfde probleem...

Bijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 07:24

Ik heb een Mattes lamswollen pas en ben er heel tevreden van, ligt goed, geen afgebroken haren,... Maar mijn paard zweet er wel enorm onder. Ik heb deze gekocht via www.hipponet.be .

Mijn ander pad is eentje van Bisbee van bij http://www.kraemer.de . Die was een stuk goedkoper, is wel geen roundskirt, maar ook maar eentje van 75 cm lang. Die pad neemt het zweet meer op, maar heeft een onderkant van 'vals' ;) schaap. Maar ook hierbij geen afgebroken haren ofzo...

Beide pads passen perfect onder mijn kort roundskirt zadel en op mijn arabier met korte rug.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 08:27

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 08:31

Ik zou je ook een lamswollen vachtpad aanraden. Als die al wat lang zou zijn is hij zo zacht en soepel dat het geen irritatie geeft. Ik gebruik er zelf ook eentje op de rug van mijn korte paard. En al schuurden vorige pads allemaal, deze nooit!
Succes!

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 17:08

Misschien de Air Ride barrel pads van Professional's Choice?
Die zijn 28x30 inch

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-10 22:23

Dank voor het meedenken van iedereen! Harstikke fijn :) Kan er echt wat mee, ga de opties even rustig naast elkaar leggen.

@Dubbeldun: ik weet het, het moet ook niet zo moeilijk zijn, maar ik vond het simpelweg niet. Jij bent duidelijk beter in zoeken dan ik ;)

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 22:25

DD heeft gelijk, standaard maat is 30 " . moet te vinden zijn dus!!

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 10:31

Ik weet niet of het eventueel wat voor je is, maar ik heb een Christ wollen pad te koop staan in mijn onderschrift.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 12:19

idd airide zoals al gezegd
en matthes (alleen vind ik die dus minder mooi en ook minder ik kwaliteit )

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 10:29

Mattes maakt ze probleemloos korter over de rug zonder meerkost hoor, moest je bij ons (Hipponet) buiten de standaard maten vallen.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 10:56

rommulus schreef:
idd airide zoals al gezegd
en matthes (alleen vind ik die dus minder mooi en ook minder in kwaliteit )

??? Ik vind de Mattes pads de allerbeste die er zijn. Ik heb een paard met een erg gevoelig velletje, en deze zijn de enige die ze verdraagt. Ook voor trektochten zijn ze stukken beter dan de airrides, daar krijgt ze drukplekken op de onderrand van de "air".
Wat vind je er niet goed aan, dan ?
Minder mooi zijn ze wel, maar voor shows gooi ik er gewoon een showblanket over. ;)