Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Mareeq schreef:ik heb een montana, ben er heel erg tevreden over
westernzadels hebben over het algemeen wel goede ligging op de rug.. tuurlijk moet je altijd eerst even passen
Djulitaa schreef:Mareeq schreef:ik heb een montana, ben er heel erg tevreden over
westernzadels hebben over het algemeen wel goede ligging op de rug.. tuurlijk moet je altijd eerst even passen
Dit word veel gezegd, maar is juist het tegenovergestelde.
Westernzadels moeten heel precies gepast worden, net zoals een dressuur zadel moet hij goed liggen, laat dus echt iemand komen met verstand ervan, en ga niet zelf aanklooien!

Mareeq schreef:alleen naar het bedrag kijken is niet simpel
die dingen worden compleet met de hand gemaakt, gaan wat arbeidsuurtjes in zitten... een goedkoper zadel is deels niet met de hand gemaakt... vaak vlugger af, en minder van kwaliteit..

Mareeq schreef:alleen naar het bedrag kijken is niet simpel
die dingen worden compleet met de hand gemaakt, gaan wat arbeidsuurtjes in zitten... een goedkoper zadel is deels niet met de hand gemaakt... vaak vlugger af, en minder van kwaliteit..
Pikeur schreef:Op die goedkope zadels wordt toch meer bespaard op materialen waardoor ze goedkoper worden, ik zal er meteen bij vertellen dat ik echt niet thuis ben in de western wereld, maar mij kun je niet wijs maken dat alles boven de 1000 euro per direct goed is.
Ook daar zullen er echt wel modellen bij zitten die veel te duur zijn dan wat er voor betaald, dat bedoelde ik ermee dat je ook met duurdere modellen op moet passen. (veel merken hebben zich natuurlijk al bewezen, die bedoel ik hier dan niet mee)

de goedkoopste die er tussen stond..
kan er nog wel een aantal jaren mee vooruit..
plientjedres schreef:ja ik heb nu dus ook een kiefer van 1600euro en natuurlijk laat ik een zadel passen.
maar dit was dus mijn vraag of het ook echt wat is.
ik overweeg de overstap vandaar eerst een goedkoper zadel.
als ik het leuk vind verkoop ik ook mijn dressuur zadel en koop ik een betere als deze dan niet meer bevalt.
maar het gaat mij er niet om wat jullie er van vinden of ik een duur of goedkoop zadel ga kopen, ik wil graag ervaringen er over horen.
@Djulitaa dus hij was te lang voor jou fjord, nou mijn haf is ook kort dus dat zal dan ook niet goed gaan.
wat voor zadel heb je nu dan genomen?