Ik gebruik er al haast 7 jaar eentje, tussendoor wat van kleur veranderd, maar niet van model Ben zéér tevreden dus.
rina
Geplaatst: 27-06-10 22:01
Ik heb ook een swaybackpad (ooit op aanraden van DD gekocht ) bevalt me super.
smax
Geplaatst: 09-07-10 14:23
Ik ben ook op zoek naar 1, ik heb Evelien een sms gestuurd, 2 weken terug toen ze in Amerika zat of ze er 1 voor me mee wou nemen, hoop dat de sms aangekomen is
rina
Geplaatst: 09-07-10 14:32
Ik heb er nog 1 over Smax, een tuffy zonder cutout.
Mandyke
Geplaatst: 15-12-10 20:43
Ik weet het het is een oud topic ... maar waarvoor dienen die swayback pads?
Het vult de holte bij een paard met een iets meer ingevallen rug/hoge schoft iets op zodat (in mijn geval) mijn boomloze zadel niet zo'n grote 'dip' hoeft te maken.
OK, en hoe dik is het middelste stuk dan tov de voor- en achterzijde? Mijn paard heeft momenteel minder bespiering op haar rug dan een tijd terug, zou zo'n pad voor haar dan momenteel comfortabeler zijn?
Aan de voor- en achterkant is hij 2 cm en in het midden 4,5/5 cm.
Een holle rug is iets anders als weinig bespiering Minder bespiering kun je terug'kweken' met o.a. grondwerk. In hoeverre deze pad in kombinatie met een boomzadel prettiger is durf ik niet te zeggen, dan zou je dat moeten uitproberen.
Mandyke
Geplaatst: 15-12-10 21:34
Ja, ze heeft een ietwat hollere rug maar niet extreem ofzo. Ze heeft ook geen hoge schoft. Ik heb gewoon de indruk dat de bespiering (of is het misschien vet ) wat is weggetrokken op haar rug en rond haar schoft. Ik rijd de laatste tijd wel een stuk meer als vroeger (lees : ik rijd nu zo'n 3 keer in de week, vroeger 1 keer in de 2 weken) misschien daardoor dat er wat minder spekjes rond de spiertjes zitten