http://www.allesvoorjepaard.nl/images/spring1.gif
Nu heb ik altijd geleerd dat het heel warm kan worden onder zulke beenbeschermers, te warm voor het paard zijn pezen. Mij zul je dus nooit peesbeschermers zien dragen "omdat iedereen het doet". Maar nu ik toch aan de spin ben begonnen tijdens de lessen, is enige bescherming wel nodig.
Nu zei m'n trainer van ze gewoon al aan te doen voor de les, dan hoeven we ze niet aan te doen in de piste en kan er geen zand tussen kruipen. Oké, klinkt erg logisch maar...tegen eind van de week roepen ze tegen 30 graden af. Ik vind het zo al wat te warm om dat intensief te trainen maar kom... we gaan er niet dood van hé
.Maar wat mij dan wel dwars zit, is dat ik mijn paard die dingen al om doe om dan vervolgens het eerste half uur te rijden (opwarmen, aan de hulpen zetten etc), zonder dat ik ze dan echt nodig heb.
Wat denken jullie hiervan? Moet ik gewoon voet bij stuk houden en ze pas aandoen als we aan de spin-oefeningen beginnen? Of ben ik aan het overdrijven en kan dit heus geen kwaad...

Dan weet je zelf hoe het voelt en of het nu wel of niet erg warm wordt onder zulke dingen. Dat is nog de beste methode om te weten waarover je praat!!