[WN] Welke spullen kiezen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Melanietje_

Welke spullen kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 18:02

Hoi,

Sinds kort heb ik een paard en moet nog veel dingen kopen.
Zoals een pad, martingaal, zadel,.......

Nu heb ik een niet al te groot budget, dus wil ik beginnen met een pad te kopen, wat voor één raden jullie aan of welke winkel raden jullie mij aan?

groetjes melanie

troi

Re: Welke spullen kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 18:07

Daarin kan ik je niet adviseren maar ik ben wel nieuwsgierig waarom je een martingaal wilt kopen. Dat is vrij ongebruikelijk bij western rijden namelijk..

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 18:09

Een martingaal zal ik pas kopen als je een pas, zadel, hoofdstel en andere nodige spullen hebt. En pas als je les hebt gehad en wat je instructeur heeft gezegt, want misschien is ie wel helemaal inet nodig.
Of bedoel je soms borsttuig?

_Melanietje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 18:11

troi schreef:
Daarin kan ik je niet adviseren maar ik ben wel nieuwsgierig waarom je een martingaal wilt kopen. Dat is vrij ongebruikelijk bij western rijden namelijk..

nou mijn instructrise adviseert het omdat hij nog veel moet leren en soms zijn hoofd heel erg omhoog gooit en dan heb ik veel moeite om hem naar beneden te krijgen of nog iets voor elkaar te krijgen (heel sterk en eigenwijs) en met een martingaal hoef ik iets minder kracht te zetten/is het iets gemakkelijker

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 18:12

Hoe oud is je paard
Wil je een op maat gemaakt zadel of een boomloos zadel of een gewoon boom zadel?
Wat voor hoofdstel wil je?
Wat voor pad wil je?
Wat is een niet al te groot budget?

_Melanietje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 18:15

Moontje1991 schreef:
Hoe oud is je paard
Wil je een op maat gemaakt zadel of een boomloos zadel of een gewoon boom zadel?
Wat voor pad wil je?

hoofdstel heb ik al,

een op maat gemaakt zadel is te duur voor mij voor het zadel heb ik pas over een maanden een budget en dat zal rond 300 euro liggen

en qua pad zou ik het niet weten wat het beste is nu ligt er een neopreen pad op maar zelf zou ik toch iets mooiers willen en daarvoor een budget tot 60 euro

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 18:18

_Melanietje_ schreef:
Moontje1991 schreef:
Hoe oud is je paard
Wat voor pad wil je?

hoofdstel heb ik al,

een op maat gemaakt zadel is te duur voor mij voor het zadel heb ik pas over een maanden een budget en dat zal rond 300 euro liggen

en qua pad zou ik het niet weten wat het beste is nu ligt er een neopreen pad op maar zelf zou ik toch iets mooiers willen en daarvoor een budget tot 60 euro

Wow dat is extreem weinig een echt goed pas kost zo al 200 euro.
En voor een zadel is 300 euro echt weinig.
Wat je kunt doen is via ebay een nieuwe hilason bestellen ben je zo`n 400 euro kwijt.
Maar voor minder gaat je echt niet lukken. (2dehands hilason niet te vinden)

_Melanietje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 18:21

hoofdstel heb ik al,

en qua pad zou ik het niet weten wat het beste is nu ligt er een neopreen pad op maar zelf zou ik toch iets mooiers willen en daarvoor een budget tot 60 euro[/quote]

Wow dat is extreem weinig een echt goed pas kost zo al 200 euro.
En voor een zadel is 300 euro echt weinig.
Wat je kunt doen is via ebay een nieuwe hilason bestellen ben je zo`n 400 euro kwijt.
Maar voor minder gaat je echt niet lukken. (2dehands hilason niet te vinden)[/quote]

zullen toch ook goede pad's zijn die niet zo duur zijn???

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 18:25

dat is maar wat je goed noemt als je vanplan bent er een wolletje onder te leggen gaat het wel lukken.
Maar echt goede pads zijn duur hoor.

_Melanietje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 18:27

Niemand adviesen over een pad??

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 18:30

meikie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 21:06

Als je advieZen wilt....koop een tweedehands pad op marktplaats. Kijk bij de tweedehandszadels op Marktplaats, maar neem geen genoegen met een niet passend zadel. Dan liever even doorsparen en een engels zadel voolopig erop leggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 21:12

_Melanietje_ schreef:
nou mijn instructrise adviseert het omdat hij nog veel moet leren en soms zijn hoofd heel erg omhoog gooit en dan heb ik veel moeite om hem naar beneden te krijgen of nog iets voor elkaar te krijgen (heel sterk en eigenwijs) en met een martingaal hoef ik iets minder kracht te zetten/is het iets gemakkelijker

Het beste advies dat ik je naar eer en geweten kan geven is: zoek een betere instructeur. Als de jouwe je een martingaal adviseert om je paard naar beneden te krijgen, dan is betere instructie echt het allerbeste waar je je budget aan kunt besteden.
Koop een goed passend zadel en hoofdstel met een voldoende dikke pad eronder, dat is voldoende voor nu.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 21:54

Kijk en lees hier ook op bokt de topics over passende zadels. Al vind je iets van je budget, als het niet past heb je pas ellende en hoge kosten.
Een neopreen pad is misschien niet mooi, maar daar gaat het niet om. Ik hou niet van neopreen, maar voor trainen hoeft een pad niet mooi te zijn. Je kan vaak zat een goede pad 2e hands kopen ( heb pas 1 verkocht voor 50 )

Martingaal heb ik ooit gehad, want kreeg hem van iemand, maar nog nooit gebruikt.
Naar beneden rijden is echt niet je eerste prioriteit. Een goede instructrice/teur is heel belangrijk. Die geven vaak ook wel advies voor goede pads, bitten etc.

_Melanietje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 08:32

_Melanietje_ schreef:

deze uitleg is mijn gevoel bij een martingaal niet de uitleg van mijn instructrise waarom ik een martingaal moest kopen!

en bij het zadel heb ik besloten om nog even flink door te sparen!

_Melanietje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 08:51

heb al iets gevonden....

dit topic kan sluiten

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 12:35

superpony schreef:
Kijk en lees hier ook op bokt de topics over passende zadels. Al vind je iets van je budget, als het niet past heb je pas ellende en hoge kosten.
Een neopreen pad is misschien niet mooi, maar daar gaat het niet om. Ik hou niet van neopreen, maar voor trainen hoeft een pad niet mooi te zijn. Je kan vaak zat een goede pad 2e hands kopen ( heb pas 1 verkocht voor 50 )

Martingaal heb ik ooit gehad, want kreeg hem van iemand, maar nog nooit gebruikt.
Naar beneden rijden is echt niet je eerste prioriteit. Een goede instructrice/teur is heel belangrijk. Die geven vaak ook wel advies voor goede pads, bitten etc.

2dehands pad wel eerst even in ontsmetingsmiddel leggen en dan naar de stomerij.
Dan weet je zeker dat het veilig is. (vindt het altijd zo eng 2de hands paardenspullen)