Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
troi schreef:Daarin kan ik je niet adviseren maar ik ben wel nieuwsgierig waarom je een martingaal wilt kopen. Dat is vrij ongebruikelijk bij western rijden namelijk..
Moontje1991 schreef:Hoe oud is je paard
Wil je een op maat gemaakt zadel of een boomloos zadel of een gewoon boom zadel?
Wat voor hoofdstel wil je?
Wat voor pad wil je?
Wat is een niet al te groot budget?
_Melanietje_ schreef:Moontje1991 schreef:Hoe oud is je paard
Wil je een op maat gemaakt zadel of een boomloos zadel of een gewoon boom zadel?
Wat voor hoofdstel wil je?
Wat voor pad wil je?
Wat is een niet al te groot budget?
hoofdstel heb ik al,
een op maat gemaakt zadel is te duur voor mij voor het zadel heb ik pas over een maanden een budget en dat zal rond 300 euro liggen
en qua pad zou ik het niet weten wat het beste is nu ligt er een neopreen pad op maar zelf zou ik toch iets mooiers willen en daarvoor een budget tot 60 euro
_Melanietje_ schreef:Niemand adviesen over een pad??
_Melanietje_ schreef:nou mijn instructrise adviseert het omdat hij nog veel moet leren en soms zijn hoofd heel erg omhoog gooit en dan heb ik veel moeite om hem naar beneden te krijgen of nog iets voor elkaar te krijgen (heel sterk en eigenwijs) en met een martingaal hoef ik iets minder kracht te zetten/is het iets gemakkelijker
_Melanietje_ schreef:nou mijn instructrise adviseert het omdat hij nog veel moet leren en soms zijn hoofd heel erg omhoog gooit en dan heb ik veel moeite om hem naar beneden te krijgen of nog iets voor elkaar te krijgen (heel sterk en eigenwijs) en met een martingaal hoef ik iets minder kracht te zetten/is het iets gemakkelijker
superpony schreef:Kijk en lees hier ook op bokt de topics over passende zadels. Al vind je iets van je budget, als het niet past heb je pas ellende en hoge kosten.
Een neopreen pad is misschien niet mooi, maar daar gaat het niet om. Ik hou niet van neopreen, maar voor trainen hoeft een pad niet mooi te zijn. Je kan vaak zat een goede pad 2e hands kopen ( heb pas 1 verkocht voor 50 )
Martingaal heb ik ooit gehad, want kreeg hem van iemand, maar nog nooit gebruikt.
Naar beneden rijden is echt niet je eerste prioriteit. Een goede instructrice/teur is heel belangrijk. Die geven vaak ook wel advies voor goede pads, bitten etc.