Hoe maken jullie je wol/vilten pad schoon buiten het verwijderen van de haren om? Met een hoge druk spuit? Of heeft iemand een tip.
En hoe kan ik mijn alu beugels weer oppoetsen?
gaucho
Geplaatst: 01-06-10 18:17
Als het zweet opgedroogd is borstel ik dagelijks zweet / vuil / haren eraf met een rubberen roskam. 1 keer in het jaar ofzo met de hogedruk spuit, maar dan duurt het wel een paar dagen voordat de pad weer droog is.
Die reinigingsspons heb ik ook bij mijn 5-star pad. Werkt idd heel goed om voor elke rit de haren en het ergste vuil van de pad te boenen. Maar uiteindelijk heb ik toch op de 'drukpunten' (o.a. schouder) dat vuil en zweet gaat aankoeken en dan gaat er bij mij de tuinslnag op. Word ie weer mooi schoon.
chery Die reinigingsspons krijg je bij 5-star producten. Dit is een spons maar dan van rubber. Hiermee wrijf je haren en vuil gemakkelijk van de pad af.
De eerste gebruik ik ook in huis om de kattenharen van mijn bankstel af te halen
Lucky00
Geplaatst: 02-06-10 08:59
Ik heb mijn pad, die van wol gevuld met vilt is, gewassen in de wasmachine (30 graden). Vilt er natuurlijk uitgehaald en eerste de haren er af geborsteld. Hij was weer als nieuw.
Ik heb bij arthur een pot metaal poets gekocht voor de beugels, zit een soort watjes in en dat werkt wel wat, al blijft het wel wat minder mooi als dat ze nieuw zijn. Op zilver werkt het daarintegen wel super!
Maar ik ben benieuwd of er mensen zijn met betere tips
Je hebt van die ronde metaal sponsjes met roze spul die je gebruikt om de pitten van je gasfornuis glimmend te boenen. Dit werkt super. Ook Jif schuurmiddel maakt je beugels weer prachtig