Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
lovemyladie schreef:Ik vind het niets. Vooral bij onze gangenpaarden. Deze paarden draven niet, de ruggenwervel gaat van links naar rechts, een beetje een slang idee. (Er is dus ook geen zweefmoment bij deze paarden.) Wanneer je hier een boomlooszadel op gooit, heeft de rug geen vrijheid meer om te bewegen, doordat je met je 'volle' gewicht op de ruggenwervel zit. En ja, ook hier zijn de meningen over verdeeld.. het is maar net wat je zelf het fijnste vind en wat je paard ligt.
lovemyladie schreef:Ik zei al, ieder zo zijn eigen mening over gangenpaarden met boomloos. Mij bevalt het niet echt.. Het is maar net wat je zelf denkt wat het beste is. Wat betreft tölt wat jij zegt, hier ligt ook een ontzettend groot verschil in. Weet niet welke gang jouw merrie loopt? Picada is een heel groot verschil met bijv. batida. Bij de picada is er meer beweging, batida is meer richting draf.. En dus is er minder beweging in de wervelkolom.
lovemyladie schreef:Mystery1980; Over algemeen boomloos. Ik bedoel dus wel de echte platte 'pad' zadels, als je snapt wat ik bedoel!