Ik heb een quartertje en heb een zadel laten passen van het merk SRS het is een tweedehands zadel van 3 jaar oud. Ze vragen er 900 euro voor. Ik ken het merk zelf niet maar ze zeggen dat het een kwalitatief goed zadel is. Heeft iemand een idee of dit een goede prijs is voor het zadel? Het past netjes op men paard en zit heel goed! Het zadel ziet er gebruikt uit maar is nog zeer mooi! Maar ik vind het een redelijk hoge prijs omdat ik het merk zelf niet maar ben wel positief over het zadel! Iemand raad?
je vind dan genoeg nieuwen voor 600-800 dollar in usa. hier is wel altijd duurder natuurlijk. ik weet niet welk model dus dat zul je verder even zelf met google moeten uitzoeken
Bij een westernzadel kun je veel moeilijker zien of het wel/niet past dan bij een engels zadel. Je kunt hooguit zeggen dat het redelijk ligt, niet dat het past. Je ziet pas echt of het past als je een kale boom op je paard legt.
heb nog een beetje rondgekeken en heb besloten om het zadel toch te kopen! Morgen komen ze het leveren. Het was een 'redelijk' duur zadel voor mij, maar het ligt goed en voor mij zit het ook goed dus heb de beslissing genomen want als ik dit goed zadel niet zou gekocht hebben zou ik nog een lange tijd op zoek kunnen zijn voor een goed passend zadel. Als het lukt post ik nog een foto op bokt van men zadel!
jij hier ook. Zoals ik je al vertelde srs zijn super zadeltjes met een heel goede kwaliteit. Ook hebben ze een goed pasvorm, mijn zadelmaker was in ieder geval heel erg te spreken over de constructie van het zadel.