[WN] Vraag over een geschikte Pad, julie zullen wel denken......

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

piene

Vraag over een geschikte Pad, julie zullen wel denken......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-10 06:27

Weer zo'n pad vraag :P
maar ik zag hem er niet tussen staan.

ik heb nu een fox mountain contour pad onder m'n zadel, , maar ik wil er graag iniedergeval nog een tweede pad bij.
nu ben ik aan het rondkijken welke pad geschikt zou kunnen zijn.
we gaan weer met de paarden op vakantie en zullen dan ook weer vaker wat langere tochten maken. (nu rij ik soms 2 uur, of anderhalf uur maar dan zal ik wat vaker 2 uur rijden of langer met wat tussen pauzes en rust momenten en mischien ook wat dag tochten?)

dus ben ik nu op zoek naar een goede pad en was ik benieuwd naar julie ervaringen hier over. (het is een 16 inch reining zadel van eurohorse)
Laatst bijgewerkt door Ods op 15-05-10 09:10, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt

lovemyladie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 22:34

piene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-10 06:09

bedankt voor je reactie ;)
Ik lees ook veel berichten dat de airride minder zou zijn, of zou ik dan zo'n heavy duty moeten hebben ?
ik denk dat ik het gewoon even in zo'n winkel moet gaan vragen, er staat ook in de webwinkels niet veel info bij de pads.

DubbelFun

Re: Vraag over een geschikte Pad, julie zullen wel denken......

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 08:56

Als die Fox Moumntain bevalt waarom dan niet er een van hetzelfde bij nemen ??

Verder zou ik een pad met een wolvilten vulling aanraden of een echt schaap (mattes oid). Die heb je ook met (losse) inlages voor meer demping.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 09:25

De Heavy Duty is inderdaad aanzienlijk beter dan de gewone.
Prof. Choice heeft ze nu ook niet meer in het assortiment, alleen nog maar de Heavy Duty's.

piene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-10 10:22

Ik denk dat ik de foxmountain voor het gewone rijden wel goed genoeg vind, maar voor langere ritten en plezier gehobbel denk ik minder?
Mijn knollie loopt in het bos vaak ook wat meer gewoon te hobbelen en te draaien en te kijken(bosrijden is betrekkelijk nieuw voor hem) bovendien rijden we heuveltjes op en af(echt wel een beetje wat klimmen en dalen) springen we een boomstammetje. en ik weet niet of de fox dan wel zal voldoen. elke dag met langere ritten.

daarom wil ik nu graag een geschikte pad proberen te vinden zodat ik straks op vakantie niet op jacht moet naar iets en niet precies weet wat, waar en hoe.

piene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-10 10:23

Winddancer schreef:
De Heavy Duty is inderdaad aanzienlijk beter dan de gewone.
Prof. Choice heeft ze nu ook niet meer in het assortiment, alleen nog maar de Heavy Duty's.

oke, zijn deze ook dikker dan de gewone en worden ze naar verloop van tijd ook niet dunner?

lovemyladie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 11:56

Volgens mij worden alle pads na veel gebruik en gezweet wel wat dunner/platter.
Waarom leg je er niet een goede neopreen trainingspad met een 'show' blanket op? Toch een goed luchtdoorlatende pad die makkelijk af te spoelen is.. :\

* uiteraard wel met een goede onderkant.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 11:59

lovemyladie schreef:
Volgens mij worden alle pads na veel gebruik en gezweet wel wat dunner/platter.
Waarom leg je er niet een goede neopreen trainingspad met een 'show' blanket op? Toch een goed luchtdoorlatende pad die makkelijk af te spoelen is.. :\
Bovenstaande kombi lijkt me juist op lange ritten NIET aan te raden omdat neopreen geen vocht opneemt en het paard dus zijn warmte niet kwijt kan. Iets wat op de lange ritten oververhitting kan veroorzaken.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 17:02

piene schreef:
oke, zijn deze ook dikker dan de gewone en worden ze naar verloop van tijd ook niet dunner?

Ja, ze zijn stukken dikker en steviger :j
Zelf heb ik in ieder geval nog niet gemerkt dat ze dunner worden naar verloop van tijd.