[WN] Continental zadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

witteRaaf

Continental zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 20:31

hey,

Morgen komt de zadelpasser omdat mijn paardje niet fijn liep op het tweedehands zadel dat ik voor hem had gekocht. ik merkte dat het toch wel spande op zijn schouders en hij hier last van had. De zadelpasser biedt vooral Continental aan. Nu heb ik wel al veel gehoord van dit merk maar nog geen positieve of negatieve reacties van bepaalde modelletjes.. Wat is jullie ervaring hiermee? Weten jullie ook een model voor mijn paard (dat ik morgen misschien kan vragen aan hem): hij heeft een hoge smalle schoft en ik ben hard aan het werken om rugspieren te krijgen bij hem. Zijn vorig baasje heeft steeds hard gaan crossen met hem waardoor hij amper bespiering heeft en zeker niet in z'n rug.
Iemand tips?

Anya

Re: Continental zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 21:29

Ik heb twee continental equiflexen voor mijn beide KWPN-ers met hoge schoft. Ik vind het heerlijke zadels.

Let wel op. Continental staat niet overal goed bekend vanwege de boom. Ik heb mijn zadels om die reden een aantal keren na laten kijken. Niets aan de hand.

Er schijnt een periode zoveel vraag naar deze zadels te zijn geweest dat de bomen niet zo zorgvuldig zijn gemaakt. Deze reeks schijnt snel te breken.

Maar zoals gezegd: ik heb nergens last van, mijn zadels zijn al een paar jaartjes oud en zien er nog steeds goed uit.

Succes.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 21:40

Ik heb er ook eentje bij mijn Haf gekregen, best een fijn zadel, alleen heeft Niels geen schoft en schuift het zadel behoorlijk, maar dat ligt meer aan de ronde vorm van zijn rug dan aan het zadel :P

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 23:01

Hier ook een Continental equiflex die prima bevalt. +:)+

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 23:04

ik heb er ook een gehad, die me goed beviel!

amj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 23:05

Mijn vorige zadel was een continental equiflex. Hij beviel me goed en zat ook lekker. Intussen heb ik wel een ander zadel omdat hij niet meer goed lag op mijn paardje.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:09

Ik heb ook een Continental Equiflex.
De short reiner uitvoering.
Heerlijk zadel. Ik ben zelf zwaar rugpatient en op dit zadel kan ik pijnvrij rijden. Ook mijn paard loopt er heerlijk onder.
Afbeelding

witteRaaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 14:16

Gisteren is de zadelpasser geweest, blijkbaar kampt mijn paard toch met wat meer probleempjes dan ik dacht. Zijn linkerschouder is onderontwikkeld wat hij opvangt met zijn rechterachterbeen. Zijn fel ontwikkelde onderste nekspieren en voorhand verraden dat zijn vorige eigenaar enorm moet gecrost hebben met hem. Verder heeft hij nog 2 verschoven rugwervels.. MAAR er valt iets aan te doen, dus ben ik al blij :). Ik kan door veel trainen hem terug recht richten, maar voor hem is een supergoed passend zadel enorm belangrijk.
De zadelpasser (denis teirlynck, weet niet of iemand hem kent?) had ongeveer 6 zadels bij, jammer genoeg paste er geen enkel op mijn paard z'n rug. Hij was gelukkig eerlijk daarin, met als gevolg dat hij volgende week terug komt om te passen. Zo nu weten jullie dat ook al :)

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 13:33

Ben jij het toevallig, Britt? Wat fijn dat je nu weet wat je met je paardje moet, hij zal er alleen maar beter uit gaan zien, beter gaan lopen en dat gecombineerd met zijn coole karakter... moet helemaal goed komen!!
Fijn dat hij zo eerlijk is van je geen zadel te verkopen dat niet past, veel succes volgende week.

Btw: de mensen die ik ken die met continetal rijden zijn er allemaal heel tevreden over! Ikzelf ook!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 09:05

Ik heb een oudere continental (geen equiflex) prima zadel hoor :j

Ik hoop dat je paardje snel weer de oude is :(:)

witteRaaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 16:52

Dana, hoe grappig jou hier terug te vinden, t'is te zeggen, jij mij :)

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 07:54

amouroke schreef:
Gisteren is de zadelpasser geweest, blijkbaar kampt mijn paard toch met wat meer probleempjes dan ik dacht. Zijn linkerschouder is onderontwikkeld wat hij opvangt met zijn rechterachterbeen. Zijn fel ontwikkelde onderste nekspieren en voorhand verraden dat zijn vorige eigenaar enorm moet gecrost hebben met hem. Verder heeft hij nog 2 verschoven rugwervels.. MAAR er valt iets aan te doen, dus ben ik al blij :). Ik kan door veel trainen hem terug recht richten, maar voor hem is een supergoed passend zadel enorm belangrijk.
De zadelpasser (denis teirlynck, weet niet of iemand hem kent?) had ongeveer 6 zadels bij, jammer genoeg paste er geen enkel op mijn paard z'n rug. Hij was gelukkig eerlijk daarin, met als gevolg dat hij volgende week terug komt om te passen. Zo nu weten jullie dat ook al :)

Wij hebben voor onze paint merrie ook een Continental zadel, onze trainster heeft verschillende Continentals en deze zijn allemaal aangepast door Denis. We zijn zeer tevreden van de zadels en de service van Denis.
Denis geeft ook les zadelpassen aan het Syntra in Sint Niklaas, mijn dochter en onze trainster hebben deze cursus gevolgd en waren heel enthousiast.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 14:28

vind het een erg nette service die je hebt gehad. Hoor je niet vaak!