[WN] Bob marshall of Hilason

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Moontje1991

Bob marshall of Hilason

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-10 16:07

Ik was op ebay aan het kijken naar Bob Marshall zadels.
Maar nu stond er bij dat lijstje aanraders ook een Hilason zadel dus daar heb ik ook even naar gekeken.
En nu vraag ik me af hoe zit het met het kwaliteits verschil?
Qua prijs scheelt het zo veel dat ik eigenlijk zoiets had van nou die hilason zadels kunnen toch nooit net zo goed zijn? (scheelt 1000 dollar)
Dus heeft iemand een antwoord?

__Suzanne__

Re: Bob marshall of Hilason

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 17:48

Wij hebben ze beide ;) De Hilason is voor de prijs een prima zadel, maar de BM is van betere kwaliteit. Onze hilason heeft ook een nogal vlakke zit, terwijl de BM wat meer opgebouwd is aan de voorkant, waardoor ik hem lekkerder vind zitten.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 18:45

De Hilason die lijkt op de BM wordt ook niet meer gemaakt.
Verder is de pasvorm van de BM toch wat makkelijker als bij de Hilason.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-10 09:51

Hoe bedoel je dat past de BM zich meer aan of is bij het ontwerp van de hilason geen rekening gehouden met hoe de gemidelde paardenrug loopt?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 09:56

Het verschil zit hem in de pommel. De BM is minder 'diep' en valt dus niet over de schouder, maar staat er meer bovenop. De Hilason is dieper en valt meer over de schouders heen.
Hierdoor is de pasvorm dus minder als bij een BM.
Mijn BM heeft van een smalle draver tot een brede Bels goed gelegen, de Hilason redde dat echt niet.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-10 10:01

Oke
De hilason is neem ik aan wel ontworpen voor de standaart quarter?
En zal dus vooral problemen geven op een breed of smal paard en niet op de gemidelde quarter?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 10:03

De Hilason is niet ontworpen met een bepaald soort paard in gedachten en ook de 'standaard' quarter bestaat niet.
De Hilason is het best geschikt voor normaal gebouwde paarden die een wat kortere rug mogen hebben. Bredere of smaller valt dus al buiten die range.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-10 10:11

Oke dat bedoelde ik dus met standaart gewoon normaal geboud niet extreem breed of smal.
dankje

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 12:14

Ook een overweging zou het Debra Sibley zadel kunnen zijn; qua prijs en kwaliteit vergelijkbaar met de Bob Marshall, maar, persoonlijk, vind ik het "meer zadel" ;) .
Deze zijn overigens niet echt boomloos maar hebben een zeer flexibele boom. Ik hoop met een aantal maanden er zelf een te hebben voor mijn jonge paard.
Ze zijn verkrijgbaar is verschillende modellen; reining/ trail/ barrel race en in verschillende toolings en kleuren.
Zie: http://www.trailsend.nl/NL/westernzadel ... /index.php
en http://www.debrasibleysaddles.com/debra ... ddles.html

Wij kunnen deze zadels leveren tegen een aantrekkelijke prijs!

Reining model:
Afbeelding

http://forums.barrelhorseworld.com/foru ... 16&start=1
http://forum.horsetopia.com/tack-appare ... nyone.html
Laatst bijgewerkt door ElCid op 02-05-10 12:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 12:25

Ik vind persoonlijk de Hilason vreselijk, hij is lelijk en slordig gemaakt en afgewerkt en een goedkope uitstraling en zit afschuwelijk ik was er niet blij mee en mn paard ook niet , doe mij en mn paard maar kwaliteit en dat is Bob Marshall!

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-10 13:27

Hoe bedoel je dat precies uriah?
Lag het zadel niet goed op je paard? (aangezien je zegt je paard was er niet blij mee)
En was jij er niet blij mee vanwege het materiaal en de uitstraling of zat het ook niet goed?

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 16:18

beide , mn paard vond het niet fijn liep echt niet lekker en met BM wel, ik zat er niet fijn in en het uiterlijk viel erg tegen.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 17:07

@uriah was dat met het Hilasonmodel dat er uitzag als de BM? Een lesklant van mij heeft een nieuwere Hilason, en die ziet er qua afwerking en kwaliteit leer aardig uit, alle waar naar zijn geld natuurlijk.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 17:11

De nieuwe Hilason is te vergelijken met het boomloze zadel wat Arthur ook verkoopt; de FreeMax Western.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-10 17:29

He daar had ik nog nooit van gehoord freemax.
Daar ook maar even naar kijken.
Zijn die qua uiterlijk vergelijkbaar met de hilason of ook qua kwaliteit?

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 17:34

Ik heb een aantal jaar geleden op een Hilason gereden en nu heb ik zelf 2 Bob Marshall zadels. Zelf vind ik de Bob Marshall beter en mooier afgewerkt, mooiere uitstraling en ze rijden echt veel lekkerder en beter dan de Hilason. Ja, ben echt blij met m'n BM!
Trouwens je zou toch ook kunnen kijken naar een tweedehands BM? Dat scheelt weer geld, voor een goed, mooi en fijn zadel!

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 17:35

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 18:27

@Moontje1991 : als je serieus over boomloos denkt dan zou ik eerder de Debra Sibley van Panther Canyon in overweging nemen als de Freemax.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-10 18:33

Boomloos wordt het zowiesoo. (jong paard in de groei enz)
De sibley is toch niet echt boomloos?
En wat is er dan mis met de freemax?
Of bedoel je omdat hij nog niet zo lang bekend is en de grote problemen mischien nog niet aan het licht zijn?

Nienke daar twijfel ik nog over de bm die ik wil lijkt 2dehands wel niet te vinden terwijl de hilason wel vol op te krijgen is.
Dus als daarvan de kwaliteit ook goed is en ik er 3 a 4 jaar mee kan rijden dan is dat toch makkelijker/handiger en goedkoper een goed zadel is natuurlijk het belangrijkst maar een leuk prijsje en makkelijke verkrijgbaarheid is toch ook fijn. (jong paard waarvoor ik uiteindelijk op maat gemaakt wil als ze is uitgegroeid)

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 22:57

Heb je nu per direct een BM nodig? Ik heb mijn paarden te koop staan, dus als die verkocht zijn gaan mijn bm's ook de deur uit...
En volgens mij staan er regelmatig een aantal op internet. Ik ben in ieder geval zeer tevreden over mijn BM! Veel meer dan toen over de Hilason... ;)

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 10:22

Nee ik heb hem pas na de winter nodig maar ik kijk nu vast want als de juiste nou volgende week voor een mooie prijs te koop staat dan koop ik er nu al een.
Dan weet ik zeker dat ik er na de winter een heb en ik vindt het zonde om er dan een voor een hoog bedrag te kopen als ik er nu een voor een mooie prijs kan kopen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 10:36

Zou je niet eerst eens ergens gaan proefrijden?? Dat weet je iig zeker of hij bevalt en past.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 10:46

passen kan niet zoals ik al zei ze is nog niet eens zadelmak en dat gaat ook pas na de winter gebeuren.
Proefrijden zat ik ook aan te denken om te kijken of het voor mij bevalt maarja waar?
Ik heb wel eens op zo`n diepe bm gezeten die vondt ik iets minder daar zat je echt in ingepakt maar dat komt denk ik ook omdat hij voor mij iets te klein was denk ik.
En waar ik verder op een paard van een ander die zo`n zadel heeft kan voelen hoe het zit? ik zou het niet weten.
Ik dacht er al aan om wat stallen met lespaarden te bellen over wat voor zadels ze daar hebben en als ze de juiste hebben een lesje te nemen.

Maarja op het paard passen gaat dus niet dat is ook naast het groeien een rede dat ik een makkelijk zadel zoek wat op veel paarden past.
Laatst bijgewerkt door Moontje1991 op 03-05-10 10:48, in het totaal 1 keer bewerkt

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 10:48

Zolang ik de paarden nog heb, mag je best bij mij een proefritje komen maken hoor! :j

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 10:49

Jos in Beets zit dicht bij je in de buurt. Die heeft ook meerdere BM's.