Bovenstaande pad zou als beste getest uit komen,volgens een artikel wat na te lezen is op Whoa western all the way. Wie heeft deze pad en wat zijn de ervaringen?
30x30 is toch niet echt kort? Eerder standaard. Ze zijn ook leverbaar in 32x32, dat is toch echt een flinke lap op je paard. 5star kan ook afwijkende maten op maat maken
spicegirl
Geplaatst: 20-03-10 22:25
ik heb er 1, ik was de eerste ik heb ook dat stukje op whoa geschreven ben er nog steeds tevreden over. 30 x 30 zijn de standaard maat. daarbij heb je 32 x 32, die al wat groter zijn. maar 34 of 36/38 is oversized, en word alleen voor showblankets gebruikt. maar je kan ze idd groter bestellen als je wilt...
Je kan ze ook rechtstreeks in USA bestellen. O.a. bij 5star equine zelf. Dan zijn ze vaak goedkoper dan in NL
Lenie
Geplaatst: 21-03-10 13:20
Mag je hier ook wedstrijden mee rijden of moet er dan een blanket overheen ?
Popstra
Geplaatst: 21-03-10 14:14
ik heb de over sized nodig want mijn zadel meet al 75 cm aan lengte
spicegirl
Geplaatst: 21-03-10 16:09
het ios wel iets goedkoper, maar vergeet de verzendkosten niet, en een fokse importheffing van 19 % over beide ( aanschaf + verzenden) en inklaringskosten...
staat voor een wedstrijd niet netjes. ik gooi er zelf een mooie showblanket overheen.
Ik heb de pads nu inderdaad in de aanbieding vanaf 168,25 . Je mag er gewoon wedstrijden mee rijden maar een blanket er overheen is idd wel wat mooier. 5 star maakt ook pads + blankets maar persoonlijk vind ik dat wel erg duur.
ik ben zelf ook erg geïnteresseert in een 5 star pad. nu vroeg ik me af welke dikte jullie hebben gekocht 3/4", 7/8" of anders? zelf doe ik aan reining en maak ik nog wel eens een lange buitenrit, welke dikte raden jullie dan aan?
spicegirl
Geplaatst: 22-03-10 20:59
1/2 en 1 " is er ook nog. voor het zwaardere ranchwerk ( hier niet in NL.dus )
Ik heb en 3/4 besteld, een burgundy. Dan kan er altijd nog een blanket overheen. Ik vind ze vrij dik
lena83
Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-10 22:40
wedstrijden rij ik niet, het is puur voor langere buitenritten, en eventueel trainen in de bak. Ik heb een continental equiflex zadel en Arthur adviseerde mij om niet een dikkere pad eronder te doen dan dat ik nu heb. En ik heb nu een standaard goedkopere pad. Mijn pony heeft een wat moeilijke rug, namelijk hoge schoft en daarna wat holle rug. Het zadel ligt zonder pad prima, maar ik heb het idee dat de pad die ik nu erop heb niet geschikt is voor langere afstanden. Jammer dat ze hier in de buurt niet te koop zijn dat ik even kan passen