[WN] Wat vinden jullie van (barefoot) Vork ritsjes en....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wafel

Wat vinden jullie van (barefoot) Vork ritsjes en....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-10 09:03

Hey

Wat vinden jullie van barefoot, De ritsjes voor bij boom (gingen bij mij van zelf open met als gevolg dat het zadel zakte..
Waar uit bleek dat het zadel gewoon echt met de vork aan de zijkanten va schoft leunde.
Die vork valt dus eigenlijk niet onder boomloos.
Verder de kwaliteit van het leer. Het lakleer waar de fenders van zijn komen allemaal scheurrtjes bij in de lak.
Heb zelf ook de inlages van de pad moeten verlengen omdat ze te kort waren. Dat ging daarna wel goed,

Als het zadel gewoon wat duurder zou zijn met een goede kwalteit leer zoals billycoock of zo.
En een oplossing voor de vork dat het daar minder op afsteund zou het een best mooi zadel zijn.
Het zat verder echt supper. Het werd alleen wat soepeler wat tenkoste ging van hoe het lag.
Heb die ritsjes wel keer vervangen en daarna verkocht.

Wat is jullie ervaring met deze punten ?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 12:01

Over welk zadel heb je het eigenlijk? Barefoot heeft zo veel verschillende soorten leer en kwaliteit..

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-10 12:20

arizona

trustHim

Re: Wat vinden jullie van (barefoot) Vork ritsjes en....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 19:24

ik heb de genoemde problemen niet mijn mijn arizona, ritsjes blijven prima zitten (moet zelf moeite doen ze open te krijgen), mijn fenders blijven ook prima en ik heb hem zelfs 2e hands gekocht.

en natuurlijk is alle waar naar zijn geld

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 11:22

Ik heb niet de problemen met de ritsjes gehad.

Tja leer kwaliteit, het is nubuckleer en dat blijft gewoon minder mooi in gebruik......de fenders vond ikzelf ook niet mooi van leer en idd die scheurtjes heb ik meer gezien.
De zadels zelf blijven wel netjes in het leer, maar goed het is nubuck.

De Missoula die ik haddaarintegen is van een super kwaliteit leer al zeg ik het zelf, maar doe moet ook 2x zoveel kosten als een Arizona of NEvada ;)

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-10 21:50

Jammer dat die zadels dan 2x zo duur moeten zijn.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 12:18

Wafel schreef:

Maar ja, goed leer kost nu eenmaal geld. Wil je minder betalen dan krijg je minder leer.. Das toch vrij logisch??

birdybirdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 15:41

Het leer van de fenders vind ik ook niet zo top. Ik heb zelf een barefoot nevada en je ziet duidelijk dat de kwaliteit van het leer vd fenders niet top is. Het zadel ziet er verder ok uit. Alleen in mijn seatsaver zit een kreukel, maar dat merk je niet met rijden. Bij mij blijven de ritsen gewoon goed dicht zitten dus daar heb ik verder geen problemen mee.

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-10 09:56

troi schreef:
Wafel schreef:

Maar ja, goed leer kost nu eenmaal geld. Wil je minder betalen dan krijg je minder leer.. Das toch vrij logisch??

Klopt maar voor bijvoorbeeld 100 euro meer kan het al helemaal goed zijn, Maar dan ligt het in de winkel voor nog heel veel meer omdat het goed is.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 10:00

De fenders zijn inderdaad van vrij hard leer gemaakt , ze zijn door de jaren heen wel beter geworden gelukkig ,
de laatste tijd zie je die barstjes niet meer zo ontstaan. Sowieso is het belangrijk om leer eerst goed in te oliën voordat je het in gebruik gaat nemen , moet je eigenlijk altijd doen om hetzo soepel mogelijk te maken voor gebruik.

Voor de wat goedkopere Barefoots is gekozen voor leer dat sterk en betaalbaar is , het is natuurlijk voornamelijk de bedoeling van Barefoot om een goed evenwicht te vinden tussen duurzaamheid / kwaliteit en betaalbaarheid.

De zadels zijn van nubuck in plaats van tuigleder, omdat nubuck veel betaalbaarder is maar ook omdat het soepeler is en zich heel goed kan vormen naar verschillende modellen paardenruggen. Bij tuigleder is dat net iets lastiger en het is veel duurder waardoor de zadels voor minder mensen bereikbaar zijn om ervan te profiteren.

Nu zijn de zadels nog redelijk betaalbaar :) Natuurlijk zijn er goedkopere zadels maar Barefoot wil niet het goedkoopste zijn , ze willen wel een goed functionerend product leveren , vandaar dat ze een goed evenwicht zoeken tussen kwaliteit en betaalbaarheid.

De Nut en Rose westernzadels van Barefoot zijn van supermooi dik en soepel tuigleder gemaakt , dit is echt heerlijk leer :j
Hoef je ook niet te oliën omdat alles al heerlijk soepel is , en de fenders blijven ook helemaal mooi.
Maarja , dan krijg je dus inderdaad dat een zadel dubbel zo duur wordt.

De "normale" fenders zouden ook dubbel zo duur worden als die van hetzelfde leer gemaakt zouden worden , en dan mopperen klanten ook weer :)

Omdat veel mensen toch liever nog wat goedkopers willen heeft Barefoot sinds een tijdje ook een kunststof versie van de Cheyenne.
De normale van nubuck kost 449 euro. Zou je deze van tuigleder laten maken dan kost hij het dubbele.
Maar die van kunstleder kost 299 euro. Scheel dus erg veel geld. Terwijl het zadel voor de rest exact hetzelfde is , alleen het buitenmateriaal is anders.

Kortom : de normale zadels hebben een hele positieve prijs- kwaliteitsverhouding.
Willen mensen echt bovengemiddeld mooi leer dan kan dat , maar komt daar natuurlijk wel een forse meerprijs bij kijken.

Gelukkig is het leder van de Barefoots en fenders enzo zoals ze nu geleverd worden echt veel mooier dan vroeger.
De hoofdstelletjes zijn ook van geweldig mooi soepel leer.

De fenders zijn inderdaad altijd het "minste" kwaliteitsonderdeel van de Barefoots geweest , dat is wel jammer :)

De ritsen waren vroeger ook minder goed dan nu. Alles wordt beter , ritsenmakers verbeteren hun producten ook :)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 10:18

Wafel schreef:
Klopt maar voor bijvoorbeeld 100 euro meer kan het al helemaal goed zijn, Maar dan ligt het in de winkel voor nog heel veel meer omdat het goed is.

Hoe bedoel je dit? Goed leer kost wel wat meer dan 100 euro extra hoor. Helaas maar waar..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 10:47

Goed soepel en dik tuigleder is erg duur , dat red je niet met 100 euro bovenop nubuckleder , inderdaad.

En de meeste mensen zouden het ook niet willen , daar nubuck prima functioneert en het geheel dan gewoon te duur wordt. Het is toch voornamelijk een optische verbetering , voor het functioneren voegt het verder weinig toe :)

Chidais

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 10:33

Wij hebben 3 Arizona's, 1 oud type en 2 nieuwe
Bij 1 van de nieuwere hadden we hetzelfde probleem,
dat de ritsen niet wouden dichtblijven...
Wij zijn er meer naar de zadelmaker gegaan en daar
hebben ze dat heel mooi opgelost. Ze hebben het
gewoon dicht genaaid met leder en dan ook mooi
afgewerkt met leder rond de knop.
Ik denk dat ik dit ook bij de andere 2 zadels ga laten
doen, het is visueel ook een topper.

Als ik eraan denk zal ik straks een foto maken als ik
op stal kom ;)

L_StandsFor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 00:21

Ik heb ook een Arizona, de zadels gaan er inderdaad snel 'gebruikt' uitzien, maar hij rijdt wel erg lekker!
Mijn boomzadel gebruik ik nauwelijks nog..
De fenders zijn inderdaad wel afschuwelijk ja.. :o