Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

bedankt in ieder geval voor de uitleg. Lara_Silver schreef:Reageert je paard perfect op zit en is het opgeleid tot het niveau dat je hem enkel op neckreining kan rijden? Zo niet hoort dit bit niet in de mond van je paard. Dit is een bit dat westernpaarden pas inkrijgen als ze volledig op zit en neckreining te rijden zijn. Er wordt nooit druk op de scharen gezet die te vergelijken is met een normaal bit.
keeyzie schreef:Lara_Silver schreef:Reageert je paard perfect op zit en is het opgeleid tot het niveau dat je hem enkel op neckreining kan rijden? Zo niet hoort dit bit niet in de mond van je paard. Dit is een bit dat westernpaarden pas inkrijgen als ze volledig op zit en neckreining te rijden zijn. Er wordt nooit druk op de scharen gezet die te vergelijken is met een normaal bit.
Dit was me idd al duidelijk, gelukkig kent mijn pony de neck-reining al wel. In ieder geval ik rijd mijn paard vaak op alleen neckrope en kan hem hier goed mee sturen. ( in combinatie met zit natuurlijk ) Al weet ik niet of dit te vergelijken is met wat in de western neckreining word genoemd. Misschien is het bit idd iets om te bewaren mocht ik toch les gaan nemen in de toekomst.
!