Waar kan ik slobber straps kopen? Liefst in Nederland/België of Duitsland. Ik wil er die door een smalle ring kunnen, maar aan de andere kant door dikke teugels. Ik heb ze steeds zelf gemaakt uit een oude riem, maar dan wordt het smalle stuk (1,5 cm) te dun en breekt.
Cassidy
Geplaatst: 04-01-10 12:31
De meeste goed gesorteerde westernwinkels hebben slobber straps. Kijk even bij de Loesdau, of bijv. Arthurs Westernstore. En misschien heeft Jos ze wel op voorraad (JD Ranch in Beets)
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 04-01-10 12:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Hmm, heb momenteel alleen maar de normale (die alleen door grote bitringen kunnen) liggen. Wanneer zou je ze nodig hebben? Want momenteel mag ik niet werken. Mail anders even.
loekje
Geplaatst: 04-01-10 12:40
Zack schreef:
Hmm nu kom ik waarschijnlijk met de blonde vraag, wat in hemels naam zijn slobber straps?
dat zijn leren stukken waarmee je touwteugels/mecate aan je bit kunt knopen.
Even zoeken op www.WHOA.nl (even kijken.. hoe je er snel komt: rijden -> equipment -> bitloos -> onder mecates zit een link hoe je de mecate aan slobbers kunt vastmakern)
Ik heb ze gevonden bij Just Western. Bedankt voor de tip. Ik ga ze ook eens proberen zelf te maken. Lijkt me niet zo moeilijk. De andere die ik heb zijn ook zelf gemaakt door mijn trainer.
Alnieno
Geplaatst: 21-01-10 10:48
zijn die dingen niet bedoelt als breekpunt? als je paardje er op gaat staan knapt de teugel daar, en heeft hij minder last van pijn in zijn mond. tenminste, dat sotnd in het boek go west.
maar ik ben ook maar een westernleek
PoucyWouce
Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-10 11:36
De slobber straps zullen (hopelijk) niet breken. Die zijn van stevig leer. Ze worden normaal gezien ook alleen gebruikt bij een snaffle of side pull in combinatie met een mecate (teugel uit een stuk met leikoord). Het moet dan al ongelukkig uitpakken wil je paard hierop gaan staan. Het is een zeer stevig geheel dat zeker niet bedoeld is om te breken. Het is een eerste stap in de training van het jonge westernpaard (al kun je er rustig ervaren paarden mee doorrijden hoor). Je hebt gemak van een teugel uit een stuk en je kan er snel afspringen indien nodig en hebt dan direct je leikoord bij de hand dat je achter je broekriem steekt.
Velen rijden met split reins (2 stuks leren teugels) die makkelijker op de grond vallen of er zelfs neergelegd worden als het paard stilstaat. Hier zitten latigo's aan (kleine leerveters) of veel kleinere slobber straps ook met latigo's die wel zullen breken bij teveel druk. Toch zal je paard dit niet waarderen want je trekt ze niet zomaar stuk!
Alnieno
Geplaatst: 21-01-10 12:30
bedankt voor de uitleg! weer wat wijzer geworden denk idd niet dat het paard erop zal staan als de teugels uit een stuk zijn, of je moet een heel creatief paardje hebben