[WN] bob marshall----> welke pad vind jij het prettigst?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

spatter

bob marshall----> welke pad vind jij het prettigst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 15:17

als het goed is gaat vandaag mijn BM zadel op de post :):)

ik weet dat er toch behoorlijk wat ruiters zo'n zadel hebben of hebben gehad
nu ben ik erg benieuwd naar wat jullie persoonlijk de prettigste pad vinden voor er onder

dus welke pad gebruik je en vooral waarom?

JoyRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 15:31

Ik heb een HAF-pad en deze: http://www.justwestern.nl/?catalogprodu ... 12542.aspx

Ik vond de tweede echt geweldig, enorm veel ruggegraadvrijheid en een hele dikke pad: helaas bleek de pad echter voor Joy te dik bij de schouders en kreeg ze toch druk van de pommel. Dus die ligt nu in de kast...

lotje01

Re: bob marshall----> welke pad vind jij het prettigst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 16:09

Ik ben hier ook heel benieuwd naar. Ik heb zelf ook een Bob Marshall en heb ook nog niet de juiste pad gevonden. Heb er nu een pad onder met schoft uitsparing. Maar het nadeel van deze pad is, dat hij vrij strak onder het zadel gaat liggen. En dat knelt natuurlijk.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 17:07

Ik gebruik Skitopads of een Airride. Maar mijn voorkeur is en blijft de Skito. Hele fijne inlages die erg goed de druk verdelen en goed de ruggegraad vrijhouden. Skito kan ook speciale skims maken om bv bij een overbouwd paard het zadel voor wat meer omhoog te krijgen (hebben ze nu gemaakt voor mijn Lena). Had je een maand geleden gezegt dat je een BM ging kopen had ik zo een Skito voor je kunnen meebestellen :+ Ik heb net 2 nieuwe gekocht voor mijn (nog steeds onderweg) roundskirt. De ene daarvan heeft dat nieuwe Dryback. Maar ik kan dus nog niet vertellen hoe en of dat werkt aangezien dat zadel er nog niet is.
Voor mijn ouwe Dais had ik een Swaybackpad uit de US. Die zijn in het midden dikker en hebben een cut-out voor de schoft. Maar das eigenlijk alleen voor een paard met een hole rug en extreme schoft (lees oudjes :D ).

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 19:28

Ik gebruik ook alleen de Swayback onder mijn BM. Wil niets anders meer. Óf het moet idd een Skito- of Mattes+inlages zijn.
Voor minder 'hol' gebouwde paarden gebruik ik mijn oude 'gel' pad.

Afbeelding

Nadeel van de 'gewone' pad's is dat ze net niet breed genoeg zijn zodat ook de aansingel-D óp de pad komt te liggen. Dit kán bij sommige paarden wat teveel druk geven c.q. wat geïrriteerdheid.
Dus hoe 'dieper' de pad is des te beter is het voor een BM.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 20:51

een lange singel is dus zowiezo een must begrijp ik

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 21:20

Nee juist andersom Spatter ;) korter, ik heb nu een 28 inch singel (en Lena heeft een ponymaatje met 26 inch :o ).
De rigging van de BM zit lager dan bij een boomzadel.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 21:29

oké, handig om te weten, zullen mijn singels wel te lang zijn, zijn volgens mij allemaal 32 inch
nou, voor blue zou misschien nog gaan

ik gebruik altijd westipsingels, is dat een goed idee?

is een mattes pad wat of ook niet geschikt?

DubbelFun

Re: bob marshall----> welke pad vind jij het prettigst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 22:32

Ik heb ook een Westtip en die bevalt prima. Geen last van kale plekken in de winter, die ik met neopreen wel altijd had.
Ik heb idd een 27" en Boon is toch de slankste niet :D

Mattes pad is geschikt als je de opvulbare versie neemt; die met 2- of 3 pockets per kant.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 22:42

Ik gebruik ook westtip ;) Gaat prima zelfs met gewoon opstappen (ik gebruik geen krukje oid :o )

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 22:44

Ik gebruik HAF-pads (2 verschillende types) onder mijn BM en vandaag heb ik er toevallig een cutter shockpad onder gehad. Favo HAF pad
Ik gebruik 28" of 30" (roping) singels, 1 neopreen en 1 schapenvacht, allebei van Professionals Choice.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 23:49

WB wat ziet dat er gaaf uit , jou op Dainty!

ik heb gelukkig genoeg singels kwa maten, van 24 tot 32 inch, helaas is mijn westip dan te lang, wordt een nieuwe bestellen want die vind ik echt het fijnste